3333333.jpg

آينه جم؛ شبکه من و تو وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس، اخیراً فیلمی را منتشر کرده که در آن یک خانم غیر بومی در حال رانندگی شبانه در شهر جم، ضمن اشاره به برخی نارسایی های این شهر، عبارات اهانت آمیزی از جمله «تنها شهر بی قانون ایران» و یا «بعنوان ایرانی اسم این شهر را نشنیده بودم» را بکار می برد.

این کلیپ روز گذشته به سوژه اصلی فضای مجازی در شهرستان جم تبدیل شده بود که موجبات ناراحتی مردم خونگرم و بافرهنگ این شهر را فراهم ساخته است.

امّا نکته مهم درباره فیلم منتشر شده آن است که غبار آلود کردن فضا، ایجاد تشنج، تفرقه، و در یک کلام فتنه گری، ویژگی اصلی شبکه های معاند است، و نحوه عملکرد آنها به گونه ایست که به مرور زمان بر مخاطبان خود تاثیرات عمیقی گذاشته و آنها را به سمت تعارض با قوانین و فرهنگ حاکم بر کشورمان سوق می دهند.

«شهروند خبرنگار» شیوه مدرن و جدیدی است که رسانه های غربی برای دریافت اطلاعات از مناطقی که دسترسی به آنجا ندارند، از آن جهت رسیدن به اهداف خود (ایجاد تنش و تفرقه) بهره می برند، و قطعاً برخی مخاطبان نا آگاه که در طول زمان فریفته آن رسانه ها شده اند ابزار دست آنها می شوند.

در اینکه گرانی در ابعاد مختلف، نگرانی اصلی اهالی و ساکنان شهر جم است شکی وجود ندارد و بارها و بارها از تریبون های مختلف درباره آن سخن گفته شده است، لیکن بردن شکایت و گلایه نزد دشمن و نیر بیان برخی اظهارات نسنجیده اشتباهی استراتژیک به حساب می آید که ظاهراً در موضوع پیش گفته نا آگاهی دلیل اصلی آن بوده است.

بعد از انتشار كليپ در فپاي مجازي ، برخي شهروندان جم در شبكه هاي اجتماعي جنوب استان بوشهر با درج مطالبي ، به آن واكنش نشان دادند  در يكي از مطالب كمپين ها آمده است:

کمپین حمایت از شهر من (جم)

همانگونه که تا الان اکثرا در جریان فیلمی که از سوی یکی از شهرستانی های ساکن جم که به یکی از شبکه های بیگانه فرستاده شده ،قرار گرفتید.در این فیلم به طور واضح به این شهر توهین شده و هرگونه پیشرفتی را مدیون حضور آنها در این شهر ربط داده،ما مردم جم از مسولین این شهر تقاضا داریم بطور جدی پیگیر این حرکت مجرمانه این شخص باشن تا درس عبرتی باشد برای دیگر ساکنان شهرستانی این شهر که به این راحتی به خود اجازه ندهند به یک شهری با این همه بزرگی توهین کنن از اونجایی این فرد مجرم محسوب میشود که اگر به فرض اینکه مشکلاتی هم هست این مشکلات را به یک شبکه بیگانه ارجاع داده و از اونا که درخواست کمک کرده.شبکه های بیگانه همیشه علیه این نظام بودن و خواهان بد جلو دادن ایران بزرگ هستن این کشور با وجود مردمی بزرگ و در زیر سایه مقام معظم رهبری به هیچ بیگانه ای اجازه دخالت نداده و نخواهد داد اونوقت این شخص بسیار حقیر و ناتوان و کم خرد چطور رفته با یک شبکه بیگانه فاسد و کوچک در میان گذاشته لذا این یک تو هین نه تنها به مردم شریف و ولایتمدار جم بوده بلکه به تمام ایران توهین شده.از دادگستری شهرستان جم تقاضا داریم هر چه سریعتر پیگیر این مسئله باشند و با دستگیری و تعیین مجازات برای این شخص،شاید ذره ای از ناراحتی مردم بخاطر این اهانت بزرگ کاسته شود.

همچون گذشته ممنون زحمات زحمت کش این شهرستان هستیم.

اطلاعیه روابط عمومی فرمانداری جم در خصوص انتشار کلیپ شهروند جمی در یکی از شبکه های بیگانه:
در روز دوشنبه 26 مهرماه کلیپی ارسالی از سوی یکی از شهروندان جم در یکی شبکه های ماهواره ای بیگانه پخش شد که واکنش های منفی شهروندان را به دنبال داشت .

با توجه به حساسیت ایجاد شده در سطح شهرستان و گلایه های مردمی از این موضوع، با پیگیری های انجام شده توسط فرمانداری ، شهروند ارسال کننده کلیپ در حال شناسایی است که مطابق قانون در این خصوص با وی برخورد خواهد شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان جم استان بوشهر از دستگیری خانمی به نام "ف.ب" به دلیل ارسال فیلم از این شهرستان به شبکه من و تو خبر داد.
سرهنگ روح الله گراوند با بیان اینکه دلیل این دستگیری ارسال فیلم به شبکه بیگانه و ضدانقلاب و توهین به مردم شهرستان در آن بوده، گفته: متهم تاکید کرده انگیزه سیاسی نداشته و صرفا در اعتراض به مشکلات رفاهی شهر جم و قیمت ها اقدام به این کار کرده است.

*استان نيوز

[کد خبر:AJ18571]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+19 # محسن آزاد 1395-07-28 08:31
با سلام و احترام خدمت همه ی همشهریان جمی و ساکنین محترم غیر بومی
در مورد نبود امکانات که این خانم در کلیپ شان صحبت کرده بودن باید بگویم هر شهر کوچک و نوپایی را با تهران یا شهرهای بزرگ کشور مقایسه نمی کنند کاش شما جسارت این را داشتید که میفرمودید از کدام شهر راهی جم شده اید(شهری که در سال 1332با سوادترین شهر ایران از نظر نسبت جمعیتی شد).بعدا شما از قیمت های سرسام آور کرایه خانه ها و قیمت ملک فرمودید که باید خاطر نشان شوم 80درصد ملک های جم را غیربومی های عزیز خریداری نموده اند.و نکته ی بعد اینه که شوهر شما اگر شخص باسوادی بود مثل بقیه ی قشر زحمتکش شاغل در پارس جنوبی و صنعت نفت وگاز عسلویه قطعا شما مشکل مسکن نداشتیدو جای هیچ گله مندی نبود.امیدوارم این خانم که ما او را به هیچ عنوان به دیگر ساکنین محترم در شهر و شهرکها ربط نخواهیم داد به اشتباه خودشان اذعان نمایند.چون اگر همین خانم به شهر خودشان برگردند نمی توانیم آینده ی روشنی را با توجه به فقر و بیکاری موجود در کشور برایشان متصور شویم.امید به روزی که تمام ایران سرای ایرانی در سایه ی فرهنگ و ادب و گفتمان باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-20 # ا 1395-07-28 15:35
اگر من هم مثل شما یه دهاتی گدا گشنه بودم که یه شبه زمینهای بی ارزشم خدا تومان قیمت پیدا میکرد و ماشین انچنانی زیر پام میزاشتم همین حرفهای چرند رو میزدم.فکر کن اگر امثال همین خانم و شوهرش به این شهر نمییومدن. الان وضع تو چی بود. صنعت داری کشاورزی داری چی داری. به امید روزی که تو عاقل بشی.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # جمي 1395-07-29 00:46
اگر جم نبود امثال شما نان شب براي خوردن نداشتيد، تمام زندگي خودتون رو داريد از جم تامين ميكنيد و بعدش طلب كار هم هستيد. الحق كه نمك نشناسيد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # فریماه 1395-08-14 17:42
شما دارید با پول اجاره خانه غیر بومی زندگی میکنید،یه سری به دادگاه جم بزنید ببینید چه خبره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # فریماه 1395-08-14 17:39
خیلی از شهر ها شهرک صنعتی یا صنعت دارند مثلا تهران یا اصفهان ولی اجاره ها به تناسب قانون بسته میشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+22 # یونس احمدی نژاد 1395-07-28 08:46
برخورد منطقی بهترین راهکار برای مواردی این چنین است. برخورد احساسی باعث ایجاد حاشیه های جدید و سواستفاده افرادی خاص از این آب گل آلود می شود. حال که جامعه به موضوع حساس شده است منتظر پاسخی مناسب و منطقی از رسانه های وزین شهرستان هستیم. هرچند در موارد مشابه شاید سکوت بهترین پاسخ باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+28 # یونس احمدی نژاد 1395-07-28 08:50
ضمنا اضافه کنم که در لابلای توهین این فرد در کلیپ یاد شده واقعیت های تلخی وجود داشت که باید آنها را هم در نظر گرفت.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # یه جمی 1395-07-28 09:06
ما که چشممون اب نمیخوره که پیگیری کنند که همچین افرادی به دام قانون بیفتند بر فرض هم که بیفته مجازاتشون فوق فوقش یه جریمه نقدیه دیگه!!،که اینم خیالی نیست خیلی وقته که از وجود منابع زیرزمینی همین شهر وزارت نفت کاری کرده که اینا خودشون که معلوم فامیل گشنه گداشون تو هرده کوره ای هم یا سیر هست یا اومده اینجا سرکار

حالا این خانم و امثالهم از هیچ چیزی نمیترسند ومرا
می اندازد به یاد گفته مختارثقفی:
زر در ترازو یعنی زور در بازو
"حضرت شیطان طلا دارد"
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+15 # جمي 1395-07-28 09:15
درسته كه بعضي جاها در صحبتهاش زياده روى كرده ولي ازطرفي برخي حقايق رو هم گفته، جم از خودش بيمارستان نداره، سينما نداره، قيمت مسكن هم كه فوق العاده بالاست...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # جم 1395-07-28 10:12
دوستان کسی کاری نداره که واقعیت گفته یا خیر چرا به رسانه بیگانه داره میگه دوما این افراد کسانی هستند که دشمن روشاد میکنن .این خانم که نه پول اجاره میده نه چیزدیگه فکر میکنین دلسوزی کرده واسه مردم جم .اگه دلسوزی بود چرا رفته دقیقا جایی فیلمبرداری کرده که نه دوربینی هست نه بلواری که گل وگیاه داشته باشه.رفته از خیابان محله مالچه فیلم گرفته. ولی ما جمی ها از اون زرنگتر هستیم خدمت دوستان بگم که این خانم شناسایی شده و به زودی تحویل قانون داده خواهد شد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # منطق 1395-07-28 11:01
سلام
اگر واقعا مسولین مربوطه عزت و احترام مردم این شهر براشون مهم هست و بخوان مردم به این باور برسن که این مسولین دلسوز این شهر هستن کمترینش جریمه اش اینه که همراه خانواده اش هر چه سریعتر جم را ترک کند تا مردم جم به یک آرامش نسبی برسند.اگر از این اهانت و توهین هم چشم پوشی شود از ارتباط این شخص با شبکه بیگانه نمیشه چشم پوشی کرد در این شرایط حساس منطقه ای باید با کوچکترین حرکات افراطی برخورد شدید شود وگرنه فرداهای دیگر ناهنجارهای بیشتری شاهد خواهیم بود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+16 # مهرو 1395-07-28 11:02
سلام و خسته نباشید عرض میکنم.
ادبیات خانم گوینده ی اون فیلم ادبیات خوبی نبود و شاید ناخواسته توهین به مردم و این خطه از سرزمینمون هم چاشنی کلامشون بود. اما من و 99% از شهرستانی های ساکن شهرستان جم از پست ها و کامنت های فضای مجازی که گویندگان اونها جمی هستن و مخاطبین اون پیام ها شهرستانیها، متعجبیم. برای نجات فرهنگ و از بین بردن دید منفی ای که با یه کلیپ فکر میکنید دامن شهرتونو داره میگیره توهین متقابل و صد هزار برابر بیشتر درمان نیست.کاش میدیدید چطوری ذهنیت مردم رو دارید با کامنتاتون در مورد عقبه و فرهنگتون تغییر میدید.
وجهه ی خیلی خوب مردم و شهرتونو نجات بدین.
بهتر بود کمپینی ایجاد میشد برای تغییر مشکلات شهر نه کمپینی با عنوان حمایت از شهر من و در واقع ایجاد مشکلات و دو دستگی تو شهرتون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # منطق 1395-07-28 11:28
سلام
چرا طوری صحبت میکنید که انگار این چیزایی که هست حق این مردم نیست مگه این بیمارستان و مجموعه ورزشی از سرمایه همین پالایش فجر جم نبوده مگه این پالایشگاه از سرمایه های همین خاک نیست مگه آلایندگی های همین پالایشگاه به مردم جم صدمه نمیزند پس چرا فکر میکنید این حق مسلم مردم جم نیست وقتی از منابع این شهر استفده میشد پس کمترین کاری هست که میتوانند برای این شهر انجام بدن طوری حرف نزنید که فکر کنن از اوناست مردم جم هیچ وقت با ساکنین شهرک توحید که اکثرا بومی های این استان هستن و سالها هست اینجا ساکنن و فرزندانشان تو این شهر قد کشیدن هیچ مشکل ندارند کدوم شهرک های دیگه بیمارستان دارن اونا هم دارن از همین اماکاناتی که از طریق همین پالایشگاه فراهم شده استفا ه میکنن به ولا اگر همین ها هم نبود چه بسا بهترین بیمارستان و غیره میزدن چرا این همه زحمات شهرداری و ارگانهای دیگه نادیده میگیرید خلاصه هر چیزی در این شهر هست حق قانونی این مردم خونگرم و باصفاست.خودتون را باور کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # عجب 1395-08-13 01:00
یکجوری از آلایندگی پالایشگاه فجر حرف میزنید انگار که 365 روز سال رودخانه پر اب جاریه و داره الوده میشه. رودخانه ای که یک روز هم رنگ اب بخودش نمیبینه چه الوده شدنی داره. اگه خدا کنه بارون بزنه یوک بصورت موقت /اب داخل گودال هاش جمع میشه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-12 # محمد 1395-07-28 13:38
سلام
من کاملاً با حرفای این خانم موافقم ولی نه با این لحنی که گفت در ضمن شهر جم همه چیزش مافیایی هست و بی قانون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+27 # طالب مؤذنی 1395-07-28 13:43
سوای بر نوشته سایت آینه، بهتر بود که به نظرات این خانم به دیده یک خانم بی مسئولیت نگاه می شد. اگر یکی از مسئولان گازی چنین حرف هایی می زد جا داشت محکم با او برخورد می شد اما شخصی که نه مسئولیتی داشته و نه جم را می شناخته حرف هایی زده که به نظر بنده به جز دو مورد متاسفانه واقعیت دارد باید به عنوان حق شهروندی و حق آزادی بیان به او این حق را بدهیم و ما هم البته با زبان و بیان پاسخ او را می دهیم.
انعکاس چنین کلیپ هایی در شبکه های ماهواره ای امری عادی است. بنده شخصا موارد دیگری از سایر نقاط کشور دیده ام که کسانی گزارش هایی مبنی بر عدم رسیدگی به مشکلات یک منطقه به این شبکه ها منعکس کرده اند.
در جواب آن خانم هم می توانم بگویم که با اینکه انتقاد خودم از وضعیت شهری و امکانات موجود در شهرستان جم و عملکرد گازی ها در مقایسه با آنچه ایشان گفته بسی بیشتر است ولی به هیچ رسانه خارجی منعکس نکرده و نمی کنم، اما آن خانم بهتر بود ابتدا تحقیقی در مورد پیشینیه شهرستان جم می کردند بعدا به اینجا تشریف می آوردند. برای خود معلوم می کردند که چرا گازی ها 30 سال پیش این منطقه را به عنوان محل سکونت انتخاب کردند و برای بار دوم هم 15 سال پیش برای کارکنان شاغل در عسلویه هم باز اینجا را انتخاب کردند. و برای بار سوم هم دست بردار نبودند و بار اینجا را انتخاب کردند و آمدند در این شهر، زمین و منزل خریدند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+13 # محمد جوهری 1395-07-28 14:00
به خداوند یکتا و یکتای بی همتا. بار خدایا آنکه را عقل دادی چه ندادی و آنکه را عقل ندادی چه دادی. سخن گفتن در این باب بسیار زیاد است و از حوصله این کامنت خارج اما در تایید صددرصدی فرمایشات دو عزیز یعنی محسن آزاد و یونس احمدی نژاد چند نکته را عرض می کنم
1- باید کاملا حساب شده و با فرهنگ متانت و خونسردی و پرهیز از هرگونه تفرقه جواب این گستاخی را داد
2- قطعا این خانم در زمره همانهایی است که به احتمال قریب به یقین خداوند اورا از نعمت عقل محروم ساخته است
3- اتفاقا اصلی ترین عامل گرانی لجام گسیخته در جم همین حضور شرکتهای نفتی و ایجاد قیمتهای کاذب است
4- بارها عرض کرده ام و مجددا تکرار می کنم مردم جم هیچکس را به زور وادار به ورود به شهرشان نکرده اند ضمن اینکه مقدم همه عزیزان را گرامی می دارند
5- این خانم نیز بهتر است اگر شهامت دارد اول شهر محل سکونتش را اعلام کند. البته ما جمیها حساب این فرد را از سایر هموطنان شریفی که میزبانشان هستیم اعم از نفتی و غیر نفتی جدا می کنیم. قطعا ایشان فردی معلوم الحال است
6- همه به یاد داشته باشیم و به یاد داشته باشید که جاذبه جم یا هر نقطه دیگری باعث جذب مهاجر می شود. حال یک جا آب و هوا و طبیعت. در نقطه ای دیگر نفت و گاز. در جایی دیگر امکانات آموزش. در محلی دیگر جاذبه های توریستی و اماکن مذهبی. پس این خصوصیت و ویژگی آن سرزمین است که شما برای بهبود و ترقی و پیشرفت رهسپار آن می شوید بنابر این نه تنها نباید طلبکار باشید که قطعا بدهکار می باشید. اصلا شما خانم محترم لحظه ای درنگ نکنید و به شهر خود برگردید
7- رو آوردن به شبکه سلطنتی و همسو با صهیونیسم بین الملل و اهانت به بخشی از مردم ایران زمین و خطه پاک جم نه تنها ارزش این مردمان را کم نخواهد کرد بلکه باعث رسوایی و خواری پناه آورندگان به چنین رسانه های مبتذل و معاندی خواهد شد. این حقیر آمادگی صددرصد خودرا برای مناظره حضوری در هرزمان و مکان در این خصوص و بر رسی اینچنین مواردی با تمام عزیزان شریف مهمان اعلام می دارم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # یه غیر بومی 1395-07-28 15:49
مرد حسابی چرا صورت مسئله رو پاک میکنی شبکه بیگانه چیه این خانم یه حقیقت رو داره میگه که خودت هم یه سر به مغازه ها و بنگاهها بزنی و ببینی قیمت اجاره ها با تهران برابری میکنه قیمت میوه های بی کیفیت با شمال تهران برابری میکنه و وقتی رانندگی میکنی تو شهر ببینی موتورها و ماشینهای جمی چه بی فرهنگ هستند و چجور نعره میکشند حتما یه این خانم حق میدی. یا علی مدد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # محمد جواد 1395-07-29 01:01
واقعا گل گفتي
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # سلام 1395-07-29 07:32
آقای جوهری، مرسی از دیدگاه کارشناسانه شما، حق مطلب را گفتید مرسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # عجب2 1395-08-13 01:02
بخدا ماهم دوست نداریم اینجا (جم) زندگی کنیم با فشار نماینده مجلس و استاندار شما وزیر مجبور شده ما رو ساکن کنه وگرنه کی میادجم زندگی کنه؟ زندگی اقماری خیلی بهتر از سکونت در جمه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # محسن قاسمي 1395-07-28 15:09
اي كاش بجاي حاشيه رفتن به اصل حرفاش توجه ميشد من به عنوان يك جمي كاملا موافق حرفاش هستم جون واقعا در جم نظارت رو خيلي مسايل نيست و واقعا تعامل بين سيستم نفت و شهرستان جم خيلي ضعيفه اين بدبختم مشكلاتشو اينجوري بيان كرد اي كاش از طريق رسانه ملي داخل كشور كمك ميخواست ولي ايشالا حداقل رو حرفاي كهرراجب مشكلات جم زده يكم مسولان جم بيشتر بفكر مردم جم باشن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # عاطفه 1395-07-28 17:10
سلام خسته نباشبد به همه دوستان جم چه بومی چه غیر بومی اول از همه ما باید این زن رو خیلی محترمانه از جم بیرونش کنیم دوم اینکه من تاحالا نشنیدم ک که پالایشگاه ها بگن بیمارستان و سینما مال شرکت گازی ها و شرکت نفتی ها هست این بیمارستان و سینماها مال همه مردم جم هست پس جم هم سینما داره هم بیمارستان این خانوم یعنی ف که اینجا زندگی میکنه دروغگو هست چون من شنیدم ایشون شوهر ندارند و مجرد زندگی میکنند و در یک آموزشگاه... تدریس میکردند اما از اونجا آخراج شدند و امروز شناسایی و دستگیر شده من نمیدونم حقیقت داره یا نه ولی من شنیدم :roll:
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # پیرو اکثریت 1395-08-16 16:50
امیدوارم فرزند خودت هم در آینده اگر خرده هوشی داشت تونست تو یه دانشگاه خوب شهر دیگه قبول بشه،اگر سختی دید، بی عدالتی در حق شد، به گفته خود بیسواد،عاطفه خاتون،از آون شهر بیرونش کنن
خدایی حرفت در حد....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+15 # میهمان 1395-07-28 18:11
حدود 10 سالی می شود که میهمان شهر زیبا ،خوش آب و هوا و مردم با فرهنگ و متمدن جم با پیشینه تاریخی کهن به درازای تاریخ سرزرمین ایران می باشم .
چند ماهی است که متاسفانه برخورد های غیر حرفه ای برخی از سایت های استان موجب تکدر خاطر جامعه فرهیخته ساکن در جم اعم از بومی و غیر بومی را فراهم نموده است که شوربختانه یکی از این سایتها همین سایت آینه جم است .
از انعکاس و درج کامنت های بعضا بی شرمانه برخی افراد مغرض در موضوع برداشتن دیوارهای شهرک و جدیدا موضوع کلیپ ارسالی یک فرد عامی به یک شبکه معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی .
روی سخنم با مسئول محترم همین سایت است نه با افرادی که با فرهنگ های متفاوت از گوشه و کنار این سرزمین به اختیار یا اجبار میهمان شهر ارزشمند جم گردیده اند .
برادر محترم توجه داشته باشید که فرقه های تند رو شبیه داعش و .... یک شبه در هیچ کشوری بوجود نیامده اند بلکه سالها تفرقه افکنی و مرز بندی و قومی و قبیله گرایی موجب گردیده تا تمامیت ارضی کشورهای خاورمیانه همچون عراق ، سوریه ،یمن و..... دچار وضعیت بحرانی کنونی گردند .
بنابر این به عنوان یک ایرانی مسلمان از شما برادر محترم خواهش مندم ضمن رعایت اخلاق حرفه ای ، آب به آسیاب دشمن نریخته و از درج برخی کامنت هایی که حاوی مطالب توهین آمیز به ساکنین فرهیخته شهر و شهرکها می باشد جدا خودداری فرمائید .
با یک مرور سطحی از تاریخ پر افتخارسرزمین کهن ایران متوجه خواهیم شد که اوج اقتدار و عظمت کشور در دوران هایی بوده که بین تمام اقوام ایرانی و حتی غیر ایرانی اتحاد و برادری ایجاد گردیده است .
به امید سلامتی و سرافرازی مردم عزیز ایران در سایه رهنمودهای ولی امر مسلمین و توجهات حضرت ولی عصر (عج)
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # منطق 1395-07-28 19:37
سلام
در جواب غیر بومی باید بشین در خلوت خودت بشین کمی تفکر کن البته اگر توانایی اش داری.فکر کن عامل این شلوغی ها و ترافیک سنگین این شهر چه کسانی هستن فکر کن عامل اصلی این گرانی ها چه کسانی هستن فکر کن داخل شهر خودت کسی نعره نمیزنه فکر کن اگر کسی شهر خودت را بی قانون یعنی جنگل قلمداد کند بهت برنمیخوره یعنی همه ی مردمان شهر تو بی آزارند چرا همینطور رو هوا و فکر نکرده حرف میزنی هیچ وقت بی دلیل به شهری توهین نکن این خانمم میتونست مشکلات خودش را طوری دیگه بیان میکرد لطفا هر کسی که نظر میدهد جسارت این داشته باشه اسم شهر خودش هم بگه تا ما هم بدونیم از کجا تشریف آورده که اینقدر شهر ما به چشمش نمیاد مشکلات املاک برای شما تنها نیست جوانان همین شهر هم درگیرش هستن ولی هیچ وقت نیومدن اینو به یک شبکه بیگانه ارجاع بدن یکم فکر کنید به گفته همین خانم محل کارشون ۶۰کیلومتری جم هست پس دلیلی نداره محل زندگیشون اینجا باشه چرا به خودتون نمیگید ما اومدیم و فضای این شهر را تنگ کردیم مطمئن باشید آسییب های حضور شماها در این شهر در آیند خیلی پر رنگ تر دیده میشود بجای توهین و بی ادبی اندکی در خلوت خودت تفکر کن و منطقی قضاوت کن.یکم اگر داری معرفت خرج کن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # شهروند 1395-07-28 20:14
شيوه انتقادبايد درست باشد نه اينكه به جامعه اي انگ بي قانوني زدمطالب منتشرشده نه تنهاتشويش اذهان عمومي است وجرم تلقي مي شودبلكه تبليغ عليه نظام هم هست چراكه نظامي كه عنوان جمهوري داردوازخصايص ان اصل حاكميت قانون است رامتهم به بي قانوني مي كند قابل توجه خانمي كه اين مطالب رامنتشر كرده اينكه اگرنظام حاكميت قانون برچنين جامعه اي حاكم نيست پس بايدبه نوعي نظام جنگل وقانون جنگل بران حاكم باشد اين درحالي است كه ايشان وخانواده محترمش دركمال امنيت وارامش چه ازلحاظ اجتماعي وچه شغلي زندگي مي كنند بخاطر توهين به مردم جم ونظام جمهوري اسلامي ايران بايد چنين موضوعي رابه عنوان عمل مجرمانه پيگيري كرد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+13 # سیا 1395-07-29 09:17
من تعجب می کنم از دوستانی که با کلمات قلمبه سلمبه خود را با سواد و روشنفکر نشان میدهند ولی به این خانم میتازند!!!
شاید هم خود میدانند که چه اتفاقی افتاده و برای فرار از ترکش هایش، عمداذهن و مسیر را عوض میکنند .
وتجب بیشتر من از جوانان فهیمی است که بازیچه دست آنها میشوند !1
برادران و خواهران جمی من ، بیایید از این منظر نگاه کنیم که ایشون قصد توهین نداشته که واقعا هم همینطور بوده است .
مگر گرانی در جم با دیگر شهرستانها تفاوت ندارد؟
مگر قیمت های میوه و خوراکی سرسام آور نیست؟
مگر کمبود امکانات تفریحی، بهداشتی و شهری نداریم؟
مگر قیمت اجاره بهای منازل سرسام آور نیست؟
...
...
...
مگر فقط غیر بومی ها مشتری و محتاج این موارد هستند ؟ یعنی مردم بومی جم و قشر کم درآمد جمی بی نیاز از مسکن میوه و امکانات بهداشتی تفریحی بیمارستانی و ..... هستند؟

چه کسانی مقصر این اتفاقات هستند ؟
همانهایی که دارند ذهن ها رو منحرف میکنند!
همانهایی که صاحب ثروت و لابی در این شهر هستند !
همانهایی که مسئول و مدیر بوده اند ولی بخاطر قوم گرایی و ضعفشان تا بحال کاری نکردند!
همانهایی که میتوانستندکمک کنند ولی نکردند!
همانهایی که نانشان در گران شدن اجاره بها و قیمتها و بی قانونی است ...........

پس بیایید از آن خانم ممنون هم باشیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # محمد جواد 1395-07-29 13:35
احسنت بر شما.
جمي ها متاسفانه درگير تعصبات سرزميني شدن وگرنه بايد از اين فيلم استفاده ي مثبت براي رسيدن به اهدافشون و همينطور گرفتن امكانات از مسئولين باشن.واقعا چرا اين شهر در حد آبپخش و شبانكاره هم نبايد امكانات داشته باشه؟
شما بياين اين چندتا شهركو از اين شهر حذف كنيد ببينيد چي مي مونه؟يه خيابون و چند تا مغازه كه وقتي همين شهركيا نباشن كار و كاسبي كساد ميشه.اون موقع بياين و مدعي شين كه شهركيا راضي نيستن برن.واقعا بدون شهرك ها و شهرك نشينا آيا جم حرفي براي گفتن داره؟!
واقع بين باشيم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # محمد طاهری 1395-07-29 13:47
همیشه بیان واقعیت تلخ و برخورد به آن تلختر بله گرانی خصوصا میوجات بیداد می کنه که متاسفانه هیچوقت مسئولین برخوردی نکرده و نخواهند کرد اگر پالایشگاه و این شهرکها نبود اکنون جم همان ده کوره 20 تا 30 سال پیش می بود
گذشته را فراموش نکنید و روزی هزار بار شکر کنید البته شاید به نوعی این پیشرفت به ضرر عده ای فقیر و تنگدست شده باشه لیکن رییس شورای شهرتان و ... حسابی میلیارد شده اند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-9 # یاشار 1395-07-29 13:48
واقعا برای اونهایی که فقط قسمت گرانی اجاره ها این کلیپ شنیدن متاسفم تو که روشنفکری تویی که باسوادی الان برو نگاه کن ببین چند نفر بخاطر اینکه ایشون فرمودن قیمت اجاره ها بالاست معترض شدن چرا خودتون رو به نفهمی میزنید یعنی کل صحبت های این خانم درباره وضع گرانی بود؟؟؟؟؟؟؟دلم میخواد بدونم به کجا میگن بی قانون فکر کنم به جنگل حالا چه کسانی توی جنگل زندگی میکنن فکر میکنم حیوانات وحشی بدبخت تو رو یه وحشی قلمداد کردن اونوقت نشستی برای خودت فکر کردی که این بدبخت چی گفته گفته اجاره گرونه یعنی واقعا برای اون تعصبتون متاسفم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # دلسوز 1395-07-29 15:57
اگر کسی .......... میکشه و ............... .چون ندیده.......... ....... یا نافش پیداست زنی که یه مرد داره ولی خودش میخواد جلب توجه کنه معنی این کارا چیه ............... ............... .............. کاش شهرک ها رو توی کنگان یا عسلویه میساختن افسوس....!!!!
***
کاربر محترم قسمت های از دیدگاه شما قابل درج نمی باشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # عاقل 1395-07-29 16:00
این خانم قصد توهین نداشته ولی بقیشون که دارن نظر میدن توهین میکنن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # اسی 1395-07-29 17:40
سلام...مگه نمی گن تو ایران ازادی بیان هست؛پس چرا در به در دنبال اینن که این خانوم رو بگیرن و.............. ....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # مهر 1395-07-29 20:01
سلام دوستان جمی عزیز خودتونو کنترل کنین وقتی تو مملکت خودمون از یه شهری به شهر دیگه میریم قرار نیست مردم اون جا با یه دید دیگه بهمون نگاه کنن هر کسی تو شهر جم زندگی میکنه از ناچاریه والا هیچکس دوس نداره شهر خودشو رها کنه و تو یه شهر بدون امکانات پا بذاره باور بفرمایید با این اجاره های سنگین و هزنینه های زندگی زیاد علاوه بر اینکه مهاجرین رو فراری میدین واسه خود مردم جم هم تورم ایجاد میشه البته واسه اونهایی که انگشت شمار هستن تو شهر جم هیچ فرقی نمیکنه.توهین به شهر جم از نظر من اشتباس اما اینکه این خانوم رو مورد حرف های بد قرار بدین اشتباه تر ایشان
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # سیا 1395-07-29 22:10
با روش تخاصمی که در پیش گرفته شده .... در ادامه میل به مهاجرت به جم کم میشود و انکه در این بین ضرر خواهد کرد مردمی هستند که با کسب و کار شرافتمندانه ارتزاق میکنند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # احمد 1395-07-29 22:24
من خودم شهرکی هستم . بنده ضمن احترامی که به همه شهرکی های عزیز دارم ولی یک واقعیت تلخ وجود دارد که این همه شکایت برای چیست مگر جم چند ساله شهر شده چرا توقع شما در حد شهرهای بزرگ ایرانه که صد البته همون شهرها هم خود مشکلاتی دارند که جم نداره . کی باید این شهر رو بسازه وقتی ما شهرکی ها حتی در پر کردن اطلاعات سرشماری حاضر نیستیم خود را ساکن جم بدانیم . ما شهرکی ها چشم مان را بستیم و نا عادلانه در مورد جم قضاوت می کنیم من با جرات می گویم اگر شهرک در شهری غیر از جم بود قطعا رفتارشان به ما به این خوبی نبود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # زهره 1395-07-30 00:42
اگر خانمه از جم شکایت داشت اعتراضشو به گوش مسولین کشور میرساند نه کانال های ماهواره ای بیگانه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # پیرو اکثریت 1395-08-15 14:40
اخه اینجا عزیزم تا مسوولین کشور خیلی دوره، آون سر کشورن مسوولین،مجبور شده اینطوری بگه داره اجاره پایتخت رو میده تو ته کشور، مردمش هم فک کردن اینجا یه شهر ساحلی پیشرفته!!!!!!!!!!
تا چن وقت قبل، خودشون به جم میگفتن ته دنیا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # محمد جواد 1395-07-30 01:29
چه حرف بيخودي مي زنين مدام ميگين مانال بيگانه كانال بيگانه.ميشه بدونم چند نفر از شماها شبكه هاي ايرانو پيگيري مي كنيد؟كانال اگه بيگانه است پس پيگيرش نباشيد.پناه بر خدا.حرفي بزنيد كه بهش معتقديد منفعت طلب نباشيد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+10 # محمد جوهری 1395-07-30 07:43
دنیا خیلی زیباتر خواهد شد اگر بیاموزیم:
دروغ نگوییم/تهمت نزنیم/مودب باشیم/
صادق باشیم/انتقادپذی رباشیم/دیگران را آزارندهیم/وجدان داشته باشیم.
ازکسی بت نسازیم/ازقدرت سوء استفاده نکنیم/غیبت نکنیم
به عقاید همدیگر احترام بگذاریم/مسئولیت اشتباهاتمان را بپذیریم/به قومیت و ملیت کسی توهین نکنیم/ در مورد دیگران قضاوت و پیش داوری نکنیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # فریماه 1395-08-14 18:12
مردم غیررسمی تنها و تنها از لحاظ کاری اینجا هستن،و داره از این موضوع سواستفاده میشه به هر شهر دیگه ای بگی خونه رایگان بهت میدم نمیاد اینجا اگر استخدام نباشه قیمتا صوری هستم اخه کجای ایران قبول داره این قیمتا رو آب داریم آموزش خوب داریم هوا داریم دکتر درجه یک داریم؟ چی داریم تو این شهر که باید اجاره یه شهر پنجاه ساله رو بدیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # کارمند 1395-08-01 21:31
به چند نکته توجه شود . به خود بیاییم .توهین به مردم و پیشینه ی جم نابخشودنیست. سازنده ی کلیپ در بخش اول آٖن به خوبی سطح درک و شعور خود را اثبات کرد . سوابق جم و حوزه ی جنوب در صنایع عظیم نفتی که از قبل از پیروزی انقلاب طرح آن در دست اقدام بوده و ... غیر قابل انکار است.حق داری نبودی ببینی که از سال ۵۰ این منطقه برق دار شد نبودی ببینی کلنگ افتتاح بیمارستان نفت را وقتی زدند بر تابلوی آن حک شده بود اهدایی نفت به مردم کنگان و جم ولی حالا جوابگوی نیازها نیست . این چه استدلال ضعیفی است که مشکلات احتمالی یک شهر را به
مردم و هویت و اصالت یک منطقه پیوند بزنی و حقارت خود را چنین عقده گشایی کنی .درک اینکه نفت به پیوست های اجتماعی و مسولییت های اجتماعیش کمتر توجه کرده و باعث شده امثال شما و خیلی قادر به انطباق خود با این شرایط نباشید سخت نیست ولی راهکارش این نبود که در پیش گرفتید چرا که خودزنی کردی دوباره گزک دست مسوولین دادی تا بیشتر رو نفتی ها و تسهیلات و امکاناتشان زوم بشن.قدیم تر احترام متقابل مردم و شاغلین صنعت عالی بود اما نسل های بعدتر ظاهرا امر بر شما مشتبه شده که احتمالا این کشفیات محیرالعقول را قبلا کسی نمیتونست یا زحمت شکافت اتم را خودت به تنهایی کشیدی که این چنین گستاخانه به مردم و هویتشان که از ذینفعان این صنعت هستند دهن کجی کردی . این تعارض دایم و ستیز روانی امثال شما که به قول دوستی به یکی از بیماری های برخی شهرک نشینیان تبدیل شده است که نادانسته عقل کل تشریف دارند و گاهی افراط در بی ادبی هنگام قضاوت راجع به پیرامون خود را از حد می گذرانند به غایت گزنده و غیر قابل تحمل است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # عشق اجاره خونه 1395-08-15 14:36
شما خودتون صب تا شب از شهرکها انتقاد میکنید حالا یه بیچاره از شهر شما انتقاد کرده، لابد یه چیزی دیده خوب ازتون، نسل جدید جمی ها، بیماری ستیزه جویی دارن،یواشتر وقتی پدرتون تاوان شهر شدن جم رو دادن شما، شروع به تاخت و تاز کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # شهروند جمی 1395-08-02 12:43
درسته که طرز بیان این خانم نازیبا بوده ولی باید اینهم بپذیریم که مسئولین ما هم انچنان در این زمینه بی مسئولیت هستند که زمینه ایجاد این چنین اهانتهایی فراهم نموده اند تا زمانی که مسئولین ما نونخور نفت هستند و از اون حداقل امکاناتی که در شهرکها وجود دارند بدون در نظر گرفتن موقعیت و مسئولیتی که دارند استفاده میکنند هیچوقت بفکر احاد مردم و زحمت دادن به خود برای پیگیری مشکلات مردم نیستند بعنوان مثال شما برید سری به استخرهای شهرک بزنید ببینیید چه طوری بادادن سهمیه به این مسئولین دهانشون بسته اند یا همان فرودگاهی که برخی افراد اونقدر در حسرت تعطیلیش متضرر شده اند صرفا بخاطر سهمیه ای که برای پرواز مجانی خود و اشنایانشون میگرفتند اینقدر داد و قال راه میاندازند مگر هزینه احداث یک استخر شنا چقدر میباشه یا یک سینما چقدر هزینه بر است مگر در زمینه فوتبال و ساخت زمینه چمن مصنوعی که بطور چشمگیر در شهرستان و در سطح روستا کار شد در این زمینه نمیشود کار کرد اصلا مسئولین تربیت بدنی یا غیره پیگیر ساخت استخر شنا بوده اند چرا در زمینه ساخت بیمارستان به جد پیگیر نیستند مگر ما از عسلویه کنگان و یا دیر کمتر هستیم تا کی مردم را به بیمارستان توحید وابسته میکنید که اینجور بخواهند به مردم توهین منند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-11 # علی بلو معمارتبار 1395-08-02 15:22
آدم خوب و بد همه جا هست جم خوب داره بدم داره وحشی داره با فرهنگم داره نباید همه رو با هم فاکتور گرفت ـــ جوسازی الکی نکنید ــــ حرف اون خانم این بود که گرانی بیداد میکنه امکانات نیست و این شهر رو تا قبل از اومدنم اسمشو نمیدونستم ــــ ونکور کانادا بودـــ جزایر قناری بود ــ ونیز ایتالیا بود که اسمشو نشنیده بودی ــــ خانم محترم جم یه روستایی هست در چند صد کیلومتری جم که به همت شرکت نفت خدا رو شکر آباد شد امیدوارم که تعصبات بیجا هم کمی پیچاش شل بشه و منطق و فرهنگ آباد بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # فریماه 1395-08-14 18:08
به نظر بنده میزان جرم و جنایتی که توی جم نسبت به غیر بومی ها بویژه زنان غیررسمی میشه رو هم لطفا بیان کنید،این شهر گنجایش مهاجرت نداره از سیستم تلفنش بفهمید برید یه خط تلفن ثابت بیستم بگیرید تا متوجه بشید جمی ها دارن کیف میکنن چون زمین دار هستن و نیازی به اجاره آپارتمان ندارن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # تبعیدی 1395-08-15 14:32
ما که جز بدی ندیدیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب