111111111.png

آینه جم , عادل آموزگار رییس اداره اوقاف شهرستان جم در نشست خبری به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: شهرستان جم دارای ۲۶ موقوفه، ۱۴۸مسجد،۹۴حسینیه و ۹ امامزاده می باشد و از اجرای نیت واقفین مبلغی در حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال در شهرستان هزینه شده است.

 وی افزود: 9 امام زاده ثبت شده شهرستان عبارتنداند از  بی بی بانو (شهر جم)، سید حبیب الله (ریز)، امام زاده جعفر( آبگرمك)، بی بی مرضیه (حرمیک)، شاه محمد (بهارستان)، علی اکبر(تودولی)، سید صالح (انارستان)، امیردانا(چاهه)، یحیی بن محمد(چاهه) در اداره اوقاف ثبت شده اند و دارای شجره نامه می باشند. شایعه پیرامون فروش امامزاده در انارستان جم که در فضای مجازی پخش شده بود را تکذیب می‌کنیم و صرفا بحث اراضی زمین با شرکت حاضر در کنار این امامزاده است که با تشکیل پرونده مراحل قضایی خود را میگذراند و هرگونه فروش و جابجایی امامزاده را تکذیب می‌کنیم.

 آموزگار با بیان اینکه اداره اوقاف شهرستان جم با ۲ نفر کارمند اداره می شود افزود:  با کمبود نیرو مواجه هستیم.

آموزگار گفت: نیاز است مردم در حوزه های علمی، پزشکی و قرآنی وقف های داشته باشند چراکه نیاز امروزه جامعه به سمت این حوزه می باشد. متاسفانه در شهرستان جم وقفی در زمینه های مذکور نداریم و میطلبد واقفین محترم در این زمینه نیز ما را یاری کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جم با بیان این گفته که : اراضی پیرامون راه مواصلاتی ریز به انارستان موسوم به زمین امام، اکنون تحت تولیت اوقاف نیست و دارای معارض می باشد که پرونده ای در دادگاه تشکیل شده است تا تکلیف این اراضی مشخص شود ادامه داد: موقوفه در هیچ زمان و مکانی مانع اجرای طرح های عمرانی و عام المنفعه نیست و در صورتی که رای دادگاه به نفع اوقاف صادر شود، در احداث جاده جدید ریز به انارستان همکاری های لازم را خواهیم داشت.

آموزگار ادامه داد: در سطح شهرستان موقوفه های  بلااستفاده هستند که درآمد زایی خوبی ندارند و در جهت درآمدزایی بیشتر این موقوفه ها از سرمایه گزاران استقبال خواهیم کرد.

وی در پایان نشست خبری تصریح کرد:راه ارتباطی امامزاده بی بی بانو  نیازمند نگاه مسولین اجرایی شهرستان می باشد که با زیر سازی آن در سال گذشته در مرحله اجرای آسفالت می باشد که با توجه به فرا رسیدن فصل بارندگی وخطرناک بودن مسیر باید هرچه زودتر آسفالت شود.

 

 

[کد خبر:AJ23414]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب