00000000raesi-rez.jpg

 

آینه جم – رضا رئیسی: صدرالله حیدری شهردار جدید جم، در سه روز اول کاری خود با چالش هایی همراه شده که تداوم آن می تواند شهر جم را به بحران سوق دهد.
حیدری در اولین روز کاری خود، در مراسم معارفه ای که در نشست شورای اداری شهرستان برای وی تدارک دیده بودند حضور یافت، اما عدم حضور سید احمد علمداری شهردار سابق جم و فعلی نخل تقی عاملی بود که سبب شد حاشیه هایی در خصوص اختلاف وی و شخص فرماندار جم در فضای مجازی دست به دست بچرخد.
هر چند اختلاف علمداری با فرماندار توسط فتح الله نوروزی تکذیب شد اما حیدری به نظر می رسد کار سختی را در پیش دارد، در جم همه چیز زیر ذره بین است، مراقب نباشی حاشیه ها اطرافت زیاد می شود به خصوص در شهر مرکز شهرستان!
در اولین روز شهرداری صدرالله حیدری در جم، رسانه ها به جای انتقاد از عملکرد وی( هر چند عملکردی فعلا در جم ندارد) روی رزومه ی آن در گذشته دست گذاشته و بررسی کرده اند.
معمولا شهردار غیربومی جم، حداقل نیازمند چهار تا شش ماه ماه فعالیت و حضور در جم دارد تا بتواند به شرایط منطقه آگاهی کامل دست یابد و با تسلط بر مسائل و مشکلات راهی برای رفع آنان در دستور کار قرار دهد، موضوعی که صدرالله حیدری در دومین روز کاری خود از پروژه های در دست اجرا شهرداری بازدید کرد و هنوز خیلی زود است تا قلم ها بر علیه وی بنویسند.
از شهردار حصارکش تا پیمانکاری که شهردار جم شد و یا چند نکته در مورد معلم حرفه و فنی که شهردار جم شده است نشان می دهد رسانه ها نسبت به شهر مرکز شهرستان حساس اند و یقینا نیز باید همین گونه باشد و حیدری قطعا در ادامه چالش های زیادی را روبروی خود می بینید.
اینکه گفته می شود شهردار جدید جم اعتقادی به مشاور ندارد در حد حرف است و باید دید حیدری با چه سیستمی در جم کار خواهد کرد؟
مطمئنا انتخاب شهردار یکی از وظایف اعضای شورای اسلامی است و صدرالله حیدری انتخاب منتخبین مردم بوده، همان هایی که توسط خود مردم انتخاب شده اند و بعد از اشتباه برای انتخاب علی ماندگار حتما حیدری بهترین گزینه برای جم بوده و شورای شهر دیگر آن اشتباه اول را تکرار نمی کنند.
اینکه در همین روز های ابتدایی، شهردار جدید جم را به باد انتقاد گرفته و فارغ از عملکرد وی ، آن را فردی ضعیف بدانیم کار اشتباهی است.
هشت سال معاونت فنی و عمرانی در دو دوره ی شهرداری بندر بوشهر در مرکز استان آیا برای شهرداری شهر کوچکی مانند جم (نسبت به بوشهر) کافی نیست؟
معلم بودن و پیمانکاری دلیل خوب و محکمی برای اینکه وی در جم موفق نباشد نیست، هر چند زمان سبب خواهد شد مردم و رسانه ها قضاوت بهتری در خصوص شهردار جدید جم داشته باشند البته اگر حیدری راهی درست را در پیش بگیرد.
در زمان کنونی باید صبر کرد و عجولانه فضای شهر را برای شهردار جدید ملتهب نساخت تا پیشرفت و توسعه به وجود آید، همان چیزی که هم مردم می خواهند و هم اصحاب رسانه.
همدلی ها باید دوباره به این شهر بازگردند و این روز ها شهر مرکز شهرستان نیازمند آرامش است بسیار آرامش!
*: فعال سیاسی و اجتماعی- خبرنگار خبرگزاری فارس

[کد خبر:AJ23434]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب