IMG-20200602-WA0035.jpg

 

 

 

 

 

آینه جم:   حسین دهقان زاده؛ فعال رسانه‌ای، اجتماعی جنوب‌ استان بوشهر
سی و‌ یک سال پس از ارتحال امام خمینی(ره) هنوز سخن از مکتب امام و راه امام است. راهی نورانی که نه فقط ایران، بلکه جهان اسلام را تحت تاثیر خود قرار داد.
رسمیت بخشیدن به جهان بینی دینی و غلبه یافتن بر پیش فرض های سکولار برای حیات اجتماعی، سنگ بنای پروژه تمدن نوین اسلامی از سوی ۲ امام انقلاب است. تحول و ساخت دنیای جدید بر پایه فطرت انسانی در درون دنیای مدرن، انقلاب اسلامی را به عنوان نسخه ای مترقی در مقابل تمدن غربی پدیدار کرده است.
از آنجا که یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تداوم راه رهبر کبیر انقلاب، شناخت ابعاد اندیشه امام راحل است، به‌نظر می‌رسد برای کسب این شناخت باید ‌سراغ چشمه زلالی رفت که بدون هرگونه انحراف، بدرستی توان عرضه ابعاد اندیشه بنیانگذار انقلاب را داشته باشد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جانشین برحق حضرت امام خمینی(ره)، شاگرد نمونه ایشان و پیرو صدیق راه آن بزرگوار، در سه دهه گذشته از رحلت امام خمینی(ره) با بیانات روشنگرشان، به خوبی توانسته‌اند ابعاد اندیشه رهبر کبیر انقلاب را معرفی کنند. اقدامی ارزشمند که بویژه تاثیر مهمی بر اندیشه نسل جدید انقلاب داشته است.
هفت اصل از مهم‌ترین اصول اندیشه امام خمینی رحمه‌الله:
۱- اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی
۲- اعتماد به وعده‌ی الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگوی جهانی
۳- اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و  مخالفت با تمرکزهای دولتی
۴- حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی
۵- مخالفت صریح با جبهه‌ی قلدران بین المللی و مستکبران
۶- اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری
۷- تکیه بر وحدت ملی
مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «راه امام خمینی(ره)، راه نجات این کشور، هم در آغاز انقلاب، هم در دوران حیات آن بزرگوار بود و هم امروز هست.» (۱۳۷۸/۰۳/۱۴) به نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «راه میان تحجر و خودباختگی، راهی بود که امام انتخاب کرد. این درس بزرگ امام بود و توانست این انقلاب را نجات دهد.» (۱۳۷۶/۰۳/۱۴) و البته به همه مدعیان حرکت در این راه هشدار می‌دهند: «راه امام، فقط با اخلاص طی‌شدنی است.» (۱۳۶۹/۰۳/۱۶)
مجموعه این فرمایشات، چراغ راهی برای درک راه امام و تداوم آن در شرایط کنونی کشور است. شرایطی که بیش از هر زمان به حرکت در چارچوب مکتب خمینی کبیر(ره) نیاز داریم.
[کد خبر:AJ32761]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب