61714833.jpg

 

 

 

آینه جم /بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پیش از این ما هیچ آزمایشگاهی نداشتیم که از مردم و افرادی که تمایل دارند و یا تیم‌های ورزشی، کارکنان ادارات و افرادی که به شکل دوره‌ای نیاز به تست و گواهی تایید سلامت دارند نمونه‌گیری کند و حالا با تاسیس آزمایشگاه جهاد دانشگاهی امکانی فراهم شده تا یک مرکز با نرخ دولتی داشته باشیم که این امتیاز بزرگی برای مردم عادی و ادارات است.
به گزارش آینه جم؛  سعید کشمیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خبر راه‌اندازی پیشرفته‌ترین آزمایشگاه تخصصی کرونا با تعرفه دولتی در بوشهر توضیح داد: یکی از برنامه‌های دانشگاه توسعه آزمایشگاهی در ارتباط با کووید۱۹ بود که حتی بتوانیم دسترسی مردم به آزمایشگاه را بیشتر کنیم و کسانی که در واقع نیازمند به آزمایشگاه هستند به راحتی دسترسی داشته باشند به همین خاطر یک همکاری با جهاد دانشگاهی ایجاد کردیم.
وی افزود: با در اختیار قرار دادن یک محل و دستگاه اصلی آزمایشگاه و تلاش برای هماهنگی دریافت امتیاز راه‌اندازی در ماه‌های اخیر با همّت جهاد دانشگاهی، این مرکز تمام مجوزهای لازم و ضروری را اخذ کرد و در هفته جاری موفق به انجام نمونه‌گیری گردید و به جمع آزمایشگاه‌های مجاز کووید۱۹ استان بوشهر پیوست.
این مسئول خاطرنشان کرد: الان در برازجان یک آزمایشگاه مجهز کرونا و در بوشهر نیز یک آزمایشگاه دانشگاهی که آزمایشگاه جهاد دانشگاهی سومین آزمایشگاه با ارائه خدمت دولتی است. پیش از این ما هیچ آزمایشگاهی نداشتیم که از مردم و افرادی که تمایل دارند و یا تیم‌های ورزشی، کارکنان ادارات و افرادی که به شکل دوره‌ای نیاز به تست و گواهی تایید سلامت دارند نمونه‌گیری کند و حالا با تاسیس این مرکز امکانی فراهم شده یک مرکز با نرخ دولتی داشته باشیم که این امتیاز بزرگی برای مردم عادی و ادارات است تا به این مرکز مراجعه نمایند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: با تاکید بر اینکه هر چه تعداد آزمایشگاه‌های ما بیشتر شود امکان انجام آزمایش بیشتر خواهد شد، گفت: آزمایشگاه دیگری نیز که در دست ساخت و اقدام داریم مربوط به بهداشت و درمان صنعت نفت در جنوب استان بوشهر است که از چند ماه پیش در حال تدارک راه‌اندازی آن هستند و شهرستان‌های جنوبی استان را پوشش خواهد داد.
کشمیری تصریح کرد: تمامی اقدامات مربوط به آزمایشگاه جنوب استان انجام از قبیل اخذ مجوز، کارهای ساختمانی، خریداری تجهیزات و اخذ امتیاز انجام شده، و ان‌شاللّه تا قبل از پایان آذرماه این مرکز نیز به بهره‌برداری رسیده و جنوب استان نیز صاحب آزمایشگاه می‌شود.
وی اضافه کرد: در کنار این آزمایشگاه‌ها، مراکز خصوصی هم داریم که در شهر فعالیت کرده و اتفاقا در این مدت نقش خیلی خوبی برای مردم داشته‌اند زیرا همانطور که می‌دانید آزمایشگاه‌های دولتی قادر نیستند به هر درخواستی برای آزمایش جواب بدهند و تنها از کسانی که مشمول بخشنامه هستند و دانشگاه موظف است می‌تواند نمونه‌گیری انجام دهد. اما افرادی مجبور به تست هستند یا مثلا برای سفرهای خارجی یا برای آغاز به کار در اداره و پایان قرنطینه بایست گواهی ارائه دهند که سابقاً به بخش خصوصی مراجعه می‌کردند و الان با افتتاح آزمایشگاه ویروس‌شناسی جهاد دانشگاهی این امکان فراهم شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هزینه انجام تست کرونا در آزمایشگاه جهاد دانشگاهی تقریباً نصف قیمت آزمایشگاه‌های خصوصی است، افزود: علاوه بر این آزمایشگاه‌ها کیت‌های تشخیص سریع دریافتی از وزارت بهداشت هستند که افزون بر فعالیت آزمایشگاه‌ها، این کیت‌های آنتی‌ژن در مراحل اولیه بیماری در مراحل اولیه برای شناسایی بیمار بسیار کمک‌کننده است، و بیشتر در ردیابی تماس افراد آلوده با جامعه استفاده می‌شود، یعنی اگر فردی مثبت شود با این کیت‌های سریع‌السیر افراد خانواده و همکاران محل کار او مورد آزمایش سریع قرار گرفته و همان روز و همان ساعت مشخص می‌شود که آیا آلوده هستند یا خیر.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: باید حتماً همه آزمایشات، چه در آزمایشگاه‌های رسمی و دانشگاهی و چه در آزمایشگاه‌های خصوصی و یا با استفاده از کیت‌های تشخیص سریع در سامانه وزارت بهداشت ثبت شوند و نهایتا این سامانه مبنایی برای جلوگیری از ورود افراد آلوده به اماکن پرتردد مانند پایانه ها و ادارات دولتی، مراکز خرید و اتوبوس‌های بین شهری یا داخل شهری محسوب می‌شود.
[کد خبر:AJ34343]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب