014901044.jpg

 

آینه جم - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد مصدومان حاصل از برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری از روز گذشته تا صبح امروز در این استان به ۱۴ نفر رسیده است.

به گزارش  آینه جم سید حسین موسوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آخرین روزهای سال، به‌جای لحظات شاد و دور همی‌های خانوادگی در چهارشنبه‌سوری، متأسفانه شاهد افزایش آمار مجروحیت‌ها در استان بوشهر در این روز نسبت به‌روزهای دیگر بودیم.

وی تصریح کرد: هشت نفر از مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر، دارای سوختگی درجه دو و سه و سایرین دارای سوختگی درجه‌یک هستند و چهار نفر بستری‌شده است.

موسوی اظهار کرد: از کل مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر، ۱۳ نفر مرد و یک نفر زن است.

وی بیان کرد: از میان افراد آسیب‌دیده، چهار نفر در گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال قرار دارند، درصورتی‌که بیشترین سن درگیر ۲۹٫ تا ۶۰٫ سال است.

موسوی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی، بیشترین آسیب‌دیدگی ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر از ناحیه دست بوده است و هیچ مورد قطع عضو، فوتی یا اعزام به خارج از استان گزارش نشده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: ۲ جوان ۲۰ ساله که در اثر انفجار ترقه، آسیب‌هایی در ناحیه سر، گردن و دست دیده‌اند، سوختگی ۷۰ درصد دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

موسوی اظهار کرد: همچنین، یک آقای ۵۴ ساله از افراد آسیب‌دیده حادثه چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر است که از ناحیه سروصورت دچار سوختگی ۴۰ درصد شده است، این آقا نیز بر اساس تشخیص پزشکان در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار دارد.

کاهش تعداد کل مصدومان

وی اظهار کرد: بر اساس آمارها، از اول اسفند تاکنون تعداد کل آسیب‌دیدگان ناشی از ترقه و مواد آتش‌زا در استان بوشهر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: از این تعداد، ۱۳ نفر مرد و یک نفر زن مصدوم شده‌اند که ۴ نفر در بیمارستان بستری‌شده‌اند که همچنان در بیمارستان بستری هستند.

دکتر موسوی اضافه کرد: شهرستان بوشهر با ۶ مورد بیشترین آسیب‌دیدگی ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: مصدومین ناشی از این حوادث در سال گذشته ۲۷ نفر بودند.

آمادگی نیروهای عملیاتی و ستادی

موسوی با اشاره به آمادگی نیروهای عملیاتی و ستادی اورژانس ۱۱۵ از ابتدای شروع طرح و آمادگی ویژه کارکنان طی شب گذشته و امروز گفت: ۵۸ پایگاه زمینی، هوایی و موتورلانس اورژانس ۱۱۵ در همه مناطق شهری و روستایی در حال آماده‌باش هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این شب مهم، تلفن‌های مرکز پیام ۱۱۵ استان بوشهر به مردم خدمات مشاوره‌ای پزشکی دربارهٔ سوختگی ارائه دادند. پزشکان و پرستاران حاضر در شیفت با دقت و حرفه‌ای، به مردم راهنمایی لازم را ارائه نمودند تا کمترین آسیبی از این حوادث برای آن‌ها ایجاد شود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر با تأکید به مراقبت از زنان باردار و بیماران قلبی در تجربه صداهای مهیب، ادامه داد: در چند سال اخیر، خانواده‌ها در چهارشنبه آخر سال به‌جای برگزاری دور همی‌های شاد و خانوادگی، برنامه‌ریزی می‌کنند تا در خانه بمانند و از حضور در خیابان‌ها و کوچه‌ها خودداری کنند، این تغییر نشان از این دارد که این روزها شادی و نشاط چهارشنبه‌سوری به ترس و نگرانی تبدیل‌شده است.

موسوی گفت: هرسال اورژانس پیش بیمارستانی و دیگر نهادها درباره حوادث چهارشنبه آخر سال به خانواده‌ها به‌ویژه نوجوانان هشدار و آموزش لازم را می‌دهند تا از اقدامات خطرآفرین پرهیز کنند اما در عمل همواره در اسفند هرسال شاهد اخبار ناگواری در این زمینه هستیم.

[کد خبر:AJ45008]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب