08j7.jpg

 

 

آینه جم : درحالی معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان بوشهر افزایش قیمت ناوگان حمل و نقل را غیرقانونی اعلام کرده که اخیرا بلیت اتوبوس های برون شهری بوشهر به شیراز و بالعکس گران شد؛ آن هم در آستانه سفرهای نوروزی.

به گزارش آینه جم ؛ نرخ بلیت اتوبوس های بوشهر- شیراز به عنوان پرترددترین مسیر این استان طی هفته اخیر به 248 هزار تومان افزایش یافت.

این درحالی است که در اواسط دی ماه سالجاری این بلیت رشد 35 درصدی را تجربه کرده و به 198 هزارتومان رسید.

گرانی بلیت اتوبوس آن هم در آستانه مسافرت های نوروزی، سفر برای اقشار متوسط به پایین را دشوارتر از قبل می کند، خصوصا آنهایی که فاقد خودروی شخصی هستند.

اوایل این هفته، این رسانه  در گزارشی به گرانی چراغ خاموش بلیت اتوبوس پرداخت که از مسیر بوشهر- شیراز آغاز شده و قرار است به سایر مسیرها سرایت کند، آن هم درحالی که دو ماه از نرخ کنونی نمی گذرد.

ضمن اینکه مسئولان کشوری هرگونه تغییر نرخ اتوبوس ها در آستانه نوروز را تکذیب کرده بودند، از جمله مدیران سازمان راهداری که افزایش قیمت را منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار اعلام کردند که آن هم هنوز تصمیمی نگرفته است.

بلاخره بلیت اتوبوس در بوشهر گران شد؟ نشد؟!

امروز خبری از معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر رسانه ای شد که گفته: هرگونه افزایش قیمت حمل و نقل مسافر درون و برون شهری بدون مجوز ستاد تنظیم بازار کشور غیر قانونی است.

احمد رجایی با اشاره به بازرسی مشترک از پایانه مسافری بوشهر با همراهی ادارات تعزیرات، راهداری و انجمن صنفی شرکت های مسافری ادامه داد: ستاد تنظیم بازار کشور تاکنون مجوزی در زمینه افزایش قیمت حمل و نقل صادر نکرده، از این رو نرخ بلیت اتوبوس ها مشابه قبل است. مردم نیز اگر به تخلفی برخورد کردند، از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا پیگیری شود.

در پی تناقض رخ داده میان اظهارات معاون اداره کل صمت بوشهر و واقعیت رخ داده پیرامون افزایش 35 درصدی قیمت بلیت اتوبوس در مسیر بوشهر- شیراز و بالعکس، با این مقام مسئول تماس گرفتیم تا توضیحات وی را جویا شویم.

رجایی معاون نظارت اداره صمت در گفتگو با  خلیج فارس تاکید کرد که بلیت اتوبوس در مسیر بوشهر- شیراز و بالعکس باید مشابه قبل 198 هزار تومان باشد، اما وقتی خبرنگار ما گفت از یک هفته اخیر این قیمت به 248 هزار تومان رسیده، خواستار آن شد که ابتدا این موضوع را پیگیری کند.

دقایقی بعد، رجایی در تماس با خبرنگار «خلیج فارس» افزایش قیمت بلیت اتوبوس بوشهر- شیراز را تایید کرد و گفت: البته قیمت سایر مسیرهای اتوبوسی تغییر نکرده و مشابه قبل است. این موضوع را از انجمن صنفی شرکت های مسافری بوشهر پیگیری کرده و می گویند اخیرا استانداری فارس نرخ اتوبوس ها را از شیراز افزایش داد و در بوشهر نیز اعمال شد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت بوشهر در پاسخ به این پرسش که مگر قرار نبود تصمیم گیری برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس برعهده ستاد تنظیم بازار کشور باشد نه استان ها و آیا چنین توجیهی برای گرانی بلیت اتوبوس قانع کننده است؟ تصریح کرد: از انجمن صنفی شرکت های مسافری استان خواسته ام مستندات افزایش قیمت که در استانداری فارس صورت گرفته ارسال کنند تا ببنیم این استانداری به استناد چه چیزی این تصمیم را گرفته است.

وی توضیحات بیشتر در زمینه لغو نرخ جدید اتوبوس های بوشهر- شیراز یا ادامه آن را منوط به بررسی های بیشتر کرد.

هم مالکان اتوبوس ناراضی هستند، هم مسافران

به هرحال مالکان اتوبوس های برون شهری معتقدند نرخ فعلی بلیت ها جوابگوی هزینه های نگهداری و استهلاک اتوبوس ها نیست، اما مردم خصوصا افرادی که از سر ناچاری مجبور به سفر با اتوبوس هستند، می پرسند چرا هنوز دو ماه از اعمال نرخ های فعلی نگذشته، دوباره بلیت اتوبوس آن هم در آستانه نوروز گران شد؟

[کد خبر:AJ45026]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب