00465803.jpg

 

 

سید علیرضا سجادی رئیس شورای اسلامی شهر جم در گفتگو با آینه جم از عدم وصول و توزیع عوارض آلایندگی ابراز گلایه و نگرانی کرد و بیان داشت: مستند به ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست حدود مجاز و استاندارد‎های زیست محیطی را رعایت نمی‎کنند و در مهلت قانونی مقرر نیز نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام نمی‎نمایند می‎بایست عوارض موصوف خود را پرداخت نمایند. 
 
سجادی گفت : از ۳ ماه آخر سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ وجهی بابت عوارض موصوف وصول و پرداخت نشده است و این مصداق ترک فعل تلقی می گردد . 
 
رئیس شورای شهر جم گفت : نهایتِ خواست و آرزوی مردم جنوب استان بوشهر، عدم آلاینده بودن صنایع مستقر در منطقه می باشد ولی حال که بنا بر شرایط و مقتضیات، رفع آلایندگی ها در کوتاه مدت و میان مدت میسر نمی باشد، هیچ گونه تساهل و تسامح برای دریافت این عوارض را جایز نمی دانیم.
 
 سجادی با توجه به اهمیت دریافت و واریز این وجوه در توسعه و عمرانِ متوازن شهرها و روستاها افزود : وصول و پرداخت به موقع این عوارض به شهرستان ها و حوزه های متأثر از صنایع آلاینده تاثیر فراوانی در توسعه و ایجاد زیر ساخت ها خواهد داشت. 
 
رئیس شورای شهر جم با اشاره به مشکلات حاد شهرداری ها و دهیاری ها خواستار ورود عاجل و فوری استاندار ، رئیس کل دادگستری و نماینده مردم در مجلس برای احقاق حقوق آنها شد .
[کد خبر:AJ45044]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب