100008jn.jpg

 

آینه جم: اگر پیش بینی هواشناسی درست از آب در بیاید، بوشهری ها سال جدید را با شرایط ابر و بارانی تحویل می کنند؛ شاید ضرب المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» تعبیر شود!

به گزارش آینه جم؛ بارش ها در استان بوشهر در سال آبی جاری (از مهرماه تاکنون) 68 درصد کاهش داشته که منجر به تشدید خشکسالی، کاهش آب پشت سدها و نگرانی از تامین آب شرب بوشهر در تابستان از استان های همجوار می شود.

آنطور که هواشناسی بوشهر گفته، از اواخر روز دوشنبه تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری (28 اسفند تا 1 فروردین) شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان هستیم.

کارشناس اداره کل هواشناس بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعت‌هایی از وقت امروز (شنبه) با افزایش پوشش ابر، احتمال بارش پراکنده باران در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

محمدرضا انصاری ادامه داد: همچنین از بعداز ظهر فردا تا اواخر وقت، با افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی در سواحل جنوبی استان، خلیج فارس مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی جدیدی به استان خبر داد و افزود: از اواخر وقت دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه، با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، وزش باد و بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

[کد خبر:AJ45045]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب