0015gg6.jpg

 

آینه جم: امسال خریدهای پایان سال و شب عید گویا کمی متفاوت شده است.
به گزارش آینه جم؛ هرچند بازار بوشهر شلوغی پیش از نوروز را دارد، اما دقیق تر که نگاه کنید، مشتریانی را می بینی که دست شان در جیب است و دست دیگرشان را سپر قرار داده اند که به رهگذر دیگری نخورند. خلاصه اش می شود خرید کمتر.گپ و گفتی با مغازه داران نیز حکایت از آن دارد که اوضاع کاسبی برایشان راضی کننده نبوده و معتقدند بیشتر مردم برای تماشا می آیند تا خرید.
حسین که در پاساژ ملت بوشهر لباس بچه گانه می فروشد به خبرنگار خلیج فارس می گوید: بازار کساد است و رونق همیشگی اش در ایام عید را ندارد. خودش هم دلیلش را این می داند: مردم در خرج خوراک و شکم زن و بچه مانده اند، باید هم خرید لباس شب عید اولویت شان نباشد.
در همین گفتگوها با مغازه داران، مشتریانی نیز وارد مغازه ها شدند که پس از پرسیدن قیمت ها، از خرید منصرف می شوند.
آنچه محسوس است، اینکه هرچند بازار بوشهر این روزها هرچند شلوغ تر به چشم می آید، ولی خریدهای مردم کاهش داشته است.
همین اتفاق در نمایشگاه فروش بهاره بوشهر هم مورد توجه خبرنگار ما قرار گرفت.
آنجا، برخی غرفه داران آجیل یا پوشاک که سابقه حضور در نمایشگاه سالیان قبل را داشتند، می گفتند امسال تا اینجا فروش شان کمتر از قبل بوده و امیدشان به روزهای پایانی نمایشگاه است که حقوق های سایر اقشار پرداخت شود تا کاسبی آنها هم رونق بیشتری بگیرد.
غلامی که فرهنگی بازنشسته است، می گوید: گرانی باعث شده زندگی بر بسیاری از حقوق بگیران و بازنشسته ها سخت بگذرد و ایام عید که فصل دید و بازدید است، بسیاری از مردم غمی در دل شان باشد که چگونه پذیرای اقوام باشند. برخی هم ناچارند قید صلحه رحم را بزنند تا هزینه ای به دیگران تحمیل نکنند.
شهروند دیگری هم معتقد است: مسئولان ظاهرا در ایران دیگری زندگی می کنند که دائما از کاهش تورم سخن می گویند، ولی این اتفاق برای مردم ملموس نیست و قیمت ها در بازار فراتر از تصور مشتریان می باشد.
مسعود با اشاره به طرح های سبد کالا که دومین مرحله آن فعال شده، اضافه کرد: این طرح می توانست دم عیدی به اقشار ضعیف و متوسط جهت خرید بخشی از مایحتاج شان کمک کند، اما وقتی به فروشگاه رفتم، مشخص شد که باید در حسابت مبلغی نزدیک به اعتبار شارژ شده باشد نا امکان خرید داشته باشید. متاسفانه در وضعیتی که جیب مردم خالی تر از سال های قبل است، کمک دولت هم شرطی شده است.
نهایتا اینکه، نگاه مشتریان و صرفا پرسیدن قیمت ها، به روشنی اوضاع بازار شب عید در بوشهر را نشان می دهد. امیدواریم گشایشی برای سفره مردم رقم بخورد که گرانی ها جلوی استشمام بوی خوش بهار را نگیرد.
[کد خبر:AJ45065]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب