آینه جم: همزمان با ایام نوروز و حضور پرشمار گردشگران و مسافران، درهای خانه موزه رئیسعلی دلواری به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان بسته است.
به گزارش آینه  جم  ؛ برخی مسافران که به شهر دلوار سفر کرده و قصد بازدید از این محل داشتند، وقتی به در بسته خانه و موزه رئیسعلی دلواری خوردند، از عدم اطلاع رسانی مناسب درخصوص تعطیلی آن به دلیل تعمیرات گلایه داشتند.
این موزه از آبان ماه سال گذشته به دلیل تعمیرات تعطیل می باشد.
 

000104ft5.jpg

مدیرکل میراث فرهنگی: شرایط موزه در شان بازدیدکنندگان نبود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در گفتگو با خلیج فارس درباره تعطیلی خانه موزه رئیسعلی دلواری توضیحاتی ارائه کرد.
اسماعیل سجادی منش گفت: پس از حدود 16 سال که بهسازی این موزه مورد درخواست اهالی دلوار و کارشناسان تاریخ و گردشگری بود، توانستیم اعتباری برای این مهم جذب کنیم و از آبان سال قبل اقدامات عمرانی در این محل آغاز شده است.
سجادی منش افزود: همزمان کلیه اشیای موزه نیز به محزن امن استان منتقل شده و عملا چیزی در موزه برای بازدید نیست، ضمن اینکه حیاط آنجا هم تجهیزات کارگاه پروژه قرار دارد و شرایطی نداشت که در شان مردم و مسافران برای بازدید باشد.
وی درباره زمان بازگشایی مجدد خانه موزه رئیسعلی دلواری تصریح کرد: زمان پیمان مرمت آن یکساله است و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، پاییز سال آینده بتوانیم موزه را از نظر ظاهری و محتوایی به شکلی جذاب تر از قبل بازگشایی کنیم.
به گفته وی، ایستگاهی در کنار درب ورودی موزه رئیسعلی دلواری برقرار شده و با حضور جناب شاکری روای این موزه به مسافران توضیحات ارائه می شود تا دست خالی از این محل نروند، هرچند به دلیل اقدامات عمرانی و اشیایی که به مخزن امن منتقل شده، امکان بازدید از درون موزه فراهم نبود.
[کد خبر:AJ45129]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب