000071018665.jpg

 

 

آینه جم-مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تعداد نیروهای این منطقه ویژه در زمینه استخدامی را ۵۹ هزار نفر اعلام کرد که ۴۱.۸ درصد آن بومی استان بوشهر هستند. 
به گزارش آینه  جم  سخاوت اسدی روز سه شنبه در نشست مسئولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس با استاندار بوشهر اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی استخدام شدند که این تعداد به غیر از نیروهای کارگری به کار گرفته در این صنایع است.
وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان توجه به اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی است که در قالب یک آزمون و برای جذب ۸۵۸ نفر در مجتمع گاز پارس جنوبی، ۳۲۲ نفر استخدام و ۵۳۶ نفر دیگر نیز امسال با برگزاری آزمون استخدامی جذب می شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با یک برنامه‌ریزی مناسب، زمینه تحقق ۵۰ درصدی جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی فراهم می‌شود.
وی بیان کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر از محل منابع صنایع پتروشیمی مصوب شده بود که تاکنون ۶ هزار میلیارد ریال آن برای طرح‌های عمرانی این استان پرداخت شده است.
 
اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به بیش از ۴۱ درصد رسید/تخصیص ۶۰۰۰ میلیارد ریال مصوبات دولت
 
اسدی ادامه داد: در کنار پرداخت اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی به حوزه ورزش و جوانان استان بوشهر، اعتباراتی نیز برای طرح‌های آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها مصوب و پرداخت شده است.
 
کالاهای مورد نیاز پارس‌جنوبی از تولیدکنندگان استان بوشهر تامین شود
 
استاندار بوشهر در این دیدار گفت: انتظار می‌رود کالاهای مورد نیاز پارس جنوبی از تولیدکنندگان استان بوشهر تامین شود.
احمد محمدی‌زاده افزود: وزارت نفت و صنایع پتروشیمی در سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان بوشهر، سرمایه گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریالی در استان بوشهر را مصوب کرد که این اعتبار باید بر اساس مصوبه هیات دولت در مدت سه سال در طرح‌های مختلف هزینه شود.
وی ادامه داد: بوشهر در عرصه تولیدات محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ، محصولات کشاورزی مانند خرما، تولیدات کالاهای صنعتی و دیگر محصولات از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید کالاهای مورد نیاز منطقه پارس جنوبی از داخل استان بوشهر خریداری شود.
استاندار بوشهر با اشاره به مصوبه بکارگیری ۵۰ درصد نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع مختلف پارس جنوبی اظهار کرد: اشتغال نیروهای بومی در تأسیسات این منطقه به نفع منافع ملی، کاهش هزینه ها و پایداری جمعیت است.
وی افزود: برای تحقق مصوبات دولت در بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی که با یک عقب‌ماندگی همراه شده نیاز است از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.
محمدی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه پارس جنوبی ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که در عرصه تولید، صادرات، اشتغال و اقتصاد دریامحور نقش مهم و اثرگذاری دارد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: عمده صادرات میعانات گازی، ۷۲ درصد گاز مصرفی کشور و ۵۰ درصد محصولات صنایع پتروشیمی ایران در استان بوشهر و منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود که نشان دهنده اهمیت این منطقه راهبردی و استراتژیک است.
[کد خبر:AJ45154]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب