000053u5.jpg

 

 

 

به گزارش آینه جم  ؛ چند سالی است مراکز زیبایی و خدمات پوستی در سطح شهر جم رونق گرفته و روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود.
پزشکانی که با مجوز مطب عمومی، کلینیک زیبایی راه اندازی کرده و درآمدهای هنگفتی به جیب می زنند و در روزهای که شاهد اوج گیری بیماری های فصلی و شلوغی راه‌روهای بیمارستان و اندک مطب های عمومی شهر بودیم، جلوی درب مطب هایشان صف های تزریق ژل و بوتاکس شکل گرفته بود.
این در حالی است که برخی از افراد سرمایه دار با اجاره مجوز مطب پزشکان اقدام به راه اندازی مراکز زیبایی کرده و پزشک تنها در برخی از روزها در مطب حضور یافته و بخش عمده ای از خدمات توسط افراد غیرمتخصص انجام شده و گویا نظارت دستگاه های متولی در این زمینه کافی و جدی نیست و مماشات شبکه بهداشت و سازمان نظام پزشکی در برخورد با مراکز متخلف، بازی با سلامتی و جان مردم است.
برای مثال، لیزر یکی از حساس ترین اقداماتی است که در مراکز زیبایی و تحت نظر پزشک متخصص و دارای مجوز باید انجام شود ولی گویا در برخی از مراکز در جم توسط اپراتور غیر متخصص و حتی فاقد مدرک پزشکی و پیراپزشکی این خدمت ارائه می شود که خلاف قانون می باشد.
رشد قارچ گونه این مراکز در شهرستان جم می تواند زنگ خطری برای حوزه سلامت شهرستان بوده و در روزهایی که تعداد مطب های عمومی سطح شهر به کمتر از انگشتان یک دست رسیده، مسئولان حوزه سلامت باید به فکر توسعه زیرساخت های درمانی باشند ولی گویا بازار کلینیک های پوست و زیبایی رونق بیشتری گرفته است.
همچنین سابقا رییس شبکه بهداشت و درمان جم در مصاحبه ای اعلام کرده بود که ” انجام خدمات فیشیال پوست در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی به دلیل دخالت در امور درمان و پزشکی ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود”  که علی رغم بروز این نوع تخلف، تاکنون خبری مبنی بر برخورد با متخلفین منکعس نشده است.
لازم است دستگاه های نظارتی ورود جدی به مراکز و کلینک های زیبایی کرده و بر روند فعالیت و نحوه ارائه خدمات در این مراکز نظارت جدی تری داشته باشند.
 
*** آوای بوشهر
[کد خبر:AJ45166]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب