0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000005022956.jpg

 

به گزارش آینه جم؛ به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور خبرنگاران شهرستان جم اولین نشست خبری دکتر رونما مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم برگزار شد .

مدیر جهاد کشاورزی در ابتدای نشست با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران در راستای توسعه‌ و اعتلای شهرستان اظهار داشت اين جلسه آغازی برای افزایش تعاملات باشد.

دکتر رضا رونما با بر شمردن دستاوردهای دولت آیت الله رئیسی در حوزه کشاورزی از مردم و مخصوصا کشاورزان درخواست کرد در انتخابات ۸تیرماه مشارکت داشته باشند تا دولتی که تشکیل می شود از پشتوانه مردمی بیشتری برخودار باشد و قدرت چانه زنی بین المللی داشته باشند .


رونما در ادامه به بيان گزارشی از عملکرد اداره جهاد کشاورزی جم پرداخت و گفت: کلیه محصولات تولیدی کشاورزی شهرستان جم از کیفیت برتر نسبت به سایر نقاط استان برخودار هستند و مزیت کشاورزی جم در کیفیت محصولات تولیدی می باشد.


مدیر جهاد کشاورزی جم خاطرنشان کرد: ۱۴۰۰هکتار سطح زیر کشت مرکبات شهرستان می باشد که ۳۲هزار تن تولید مرکبات داریم .


وی افزود: ۱۳۲۰ هکتار سطح نخیلات شهرستان می باشد که ۱۳هزار تن خرما از آن برداشت می شود .

رونما اضافه کرد؛ ۸۰۰هکتار گشت گندم با برداشت ۳۲۰ تن گندم ماحصل زحمات کشاورزان جمی در سال زارعی جاری بود .


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم تصريح کرد: ۲۰ گلخانه فعال با مساحت ۸و نیم هکتار در سطح شهرستان فعال می باشند که قسمتی از نیازهای شهرستان تامین و صادرات محصولات کشاورزی به خارج از استان نیز دارند .


رونما با بیان اینکه بهترین عسل استان در شهرستان جم تولید می شود افزود: ۲۸۸ نفر در حوزه زنبور داری شهرستان فعال می باشند که ۷۳ نفر آنها بومی می باشند .

وی ادامه داد: ۲۴۰تن عسل در سطح شهرستان تولید می شود ، علاوه بر آن حدود ۵۰۰ تن نیز توسط زنبورداران مهمان تولید می شود چون یک فصل برداشت آنها در جم می باشد.


رونما اضافه کرد: جم تنها تولید کننده ملکه زنبور عسل در استان می باشد که زنجیره تولید عسل در جم در حال تکمیل شدن می باشد.

عضو شورای اداری شهرستان جم خاطرنشان کرد: مهمترین چالش کشاورزی شهرستان بسته بندی می باشد که این موضوع سبب افت و کاهش درآمد کشاورزان شده است .


رونما در حوزه دام نيز تصريح کرد: ۶۰هزار دام سبک و ۷۰۰ دام سنگین در شهرستان وجود دارد که قسمتی از نیاز لبنیات و گوشت جم را تامین می کنند.

وی گفت: یک مزرعه تولید مرغ در شهرستان دایر است که هر دوره ۴۳۵۰۰ قطعه مرغ در شهرستان تولید می شود که دوره آن دو ماه می باشد .


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم تاکید کرد: گازوئیل صرفا به تراکتور های تعلق می گیرد که فعالیت کشاورزی دارند و بر حسب سطح زیر کشت سهمیه دریافت می کنند .

وی افزود: یکصدو هفتاد و هفت دستگاه تراکتور در سطح شهرستان وجود دارند که فقط ۱۱۴ دستگاه در حوزه کشاورزی فعال است.


رونما خاطرنشان کرد: در کمیسیون رفع تداخلات شهرستان جم ۴۸ پلاک بررسی شده است که همه آنها به اتمام رسیده است که از این حیث در استان اول هستیم .

وی افزود : برای نظارت بر قیمت ها در سطح بازار سال گذشته ۵۳۱بازید مشترک از صنوف مختلف داشتیم که ۵۶ پرونده جهت متخلفین تشکیل شد .

رونما گفت: در حوزه آفات کشاورزی به کشاورزان آموزش مداوم داده می شود و کلاس های توجيهي برگزار می شود .

مدیر جهاد کشاورزی جم بيان داشت: نوغانداری به عنوان درآمد مکمل کشاورزی در دستور کار این اداره می باشد و دوره های آموزشی آن در فصول مختلف سال برگزار می شود .

گفتنی است در این نشست خبرنگاران شهرستان جم نيز ديدگاه ها و سؤالات خود درباره موضوعات مختلف مطرح کردند.

[کد خبر:AJ46134]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب