به گزاش آینه جم:پریسا یاری* ؛ پرداختن به دانش و اهمیت این موضوع مهم امروزه بر همگان واضح و مبرهن است تا جایی که حتی در تعالیم دینی نیز بدان تاکید فراوان شده است.

در کشور ما نیز چند سالی است توجه به امر آموزش خصوصاٌ آموزش عالی افزایش یافته است.

دراین میان توسعه کمی و کیفی دانشگاه های آزاد اسلامی به لحاظ فیزیکی، آموزشی و فرهنگی در سراسر میهن اسلامی مان و همچنین رشد آمار دانشجویان و دانش آموختگان این نهاد عظیم فرهنگی و کسب افتخارات و دستاوردهای بزرگ علمی در سطح جهانی، سرلوحه کار مدیران دانشگاه قرار گرفته و همین موضوع باعث قدرت، محبوبیت و مقبولیت این نهاد عظیم در میان اقشار مختلف جامعه شده است.

به علاوه با گسترش رو به رشد مراکز و واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی در اغلب شهرهای کوچک و بزرگ در سالهای اخیر، نقش پررنگ این دانشگاه در توسعه علمی و فرهنگی کشور و آموزش و پرورش نسل فرهیخته و تحصیلکرده اظهر من الشمس و غیرقابل انکار است.

 اما آنچه مایه تأسف است اینکه در شهرستان جم، فقدان امکانات لازم و فضای آموزشی مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی ،این مرکز را با خطر انحلال روبرو ساخته است.

زنگ خطری که در دیدار رئیس عالی دانشگاه آزاد کشور با روسای دانشگاه های استان بوشهر به صدا درآمد و خبر از انحلال برخی واحدهای دانشگاهی که دارای امکانات مناسبی نیستند توسط هیئت امنای استانی داد.

 این در حالیست که عموما شهرستان جم، پایتخت فرهنگی استان بوشهر نامیده می شود و از طرفی نیز این شهرستان، به لحاظ وجود شرکتهای بزرگی چون شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، پالایشگاه گاز فجر جم، شرکتهای پتروشیمی و سایر شرکت های خصوصی وابسته، یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای استان بوشهر می باشد.

بالتبع، با توجه به رشد روز افزون جمعیت شهرستان، بخصوص قشر جوان، توسعه مراکز معتبر آموزشی در سطح شهرستان نه تنها یک امتیاز، که یک نیاز و الزام مبرم و اساسی برای این منطقه به شمار می رود. درنتیجه، اظمحلال هر نهاد فرهنگی، علی الخصوص دانشگاه آزاد اسلامی، برای شهرستانی همچون شهرستان جم، نه تنها یک فقدان، که یک ضایعه فرهنگی به شمار خواهد رفت.

از این رو، به نظر نگارنده، جای بسی افسوس است که این شهرستان با داشتن چنین پتانسیل ارزشمند علمی، فرهنگی و انسانی با محرومیتهای اینچنینی روبرو شود.

 در پایان با توجه و استعانت از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علم و دانش و فناوری تا رسیدن به خودکفایی و همچنین با توجه به تاکید ایشان بر ایجاد همدلی و همزبانی بین مردم و مسوولین، امید است دست اندرکاران امر و همچنین مسوولین و مردم عزیز شهرستان جم، اهمیت این موضوع حساس را بیش از پیش درک کرده و تلاشهای مستمر و پیگیر خود در زمینه اختصاص زمین مناسب جهت احداث فضای آموزشی باکیفیت دانشگاه آزاد اسلامی، به گونه ای که درخور شأن و جایگاه این شهرستان در استان بوشهر باشد را مبذول فرمایند.

 باشد که در سایه الطاف الهی و اقدامات ارزنده تان، شهرستان جم به جایگاه مطلوب آموزشی و فرهنگی خود، آنگونه که باید، ارتقا یابد.

*مدرس دانشگاه های آزاد و پیام نور جم(آوای جم)

[کد خبر:AJ3087]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب