آینه جم - فوق تخصص آسم، آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مایت‌ها حشرات ذره بینی هستند که شایع‌ترین علت آلرژی در استان بوشهر هستند.

به گزارش آینه جم به نقل از دانشگاه علوم پزشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: دو عامل گرما و شرجی سبب رشد و بقای مایت‌ها می‌شوند و هر مکانی با این ویژگی، محیطی مناسب را برای زندگی مایت‌ها فراهم می‌کند.

دکتر افشین شیرکانی با اشاره به اینکه این حشرات در لابه‌لای پرزهای لباس‌ها، فرش‌ها و پتوها زندگی می‌کنند تصریح کرد: در هنگام تکاندن فرش‌ها، مایت‌ها در فضا پراکنده می‌شوند که استنشاق این گرده‌ها موجب حساسیت می‌شود.

وی استفاده از پارکت به جای فرش، استفاده از رو بالشتی و ملحفه ها با بافت های ریز، نگه داشتن رطوبت منزل به زیر ۵۰ درصد با استفاده از دستگاه تهویه، نگه داشتن دمای منزل زیر ۲۵ درجه سانتی گراد، استفاده از روکش‌های ضد مایت موجود در کالاهای پزشکی، شستشوی لباس‌ها و پتوها با آب گرم بالای ۵۵ درجه، استفاده از جاروبرقی به‌صورت روزانه و کاهش پرزها در منزل را از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آلرژی به‌وسیله مایت‌ها دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نگهداری حیوانات خانگی مانند گربه به دلیل پرزهای چسبنده‌ای که دارد بسیار آلرژی‌زا است.

شیرکانی تاکید کرد: زمانی که علائم آلرژی طولانی مدت بوده به گونه‌ای که زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد افراد باید به متخصص آسم و آلرژی مراجعه کرده تا پس از گذاشتن تست‌های آلرژی نوع بیماری شناسایی و درمان انجام گیرد.

[کد خبر:AJ11556]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب