آینه جم : شنیده می شود مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر معاون پشتیبانی این اداره کل را برکنار و یک بازنشسته با سابقه 34 سال را به عنوان سرپرست جایگزین منصوب کرد.

به گزارش « آینه جم»؛ علیمراد کرمی که از سوی ناصر کرمی تغییر کرده، بیش از 5سال مسئولیت معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش را بر عهده داشت. او پس از برکناری حصیری مدیرکل سابق با حکم وزیر پیشین آموزش و پرورش، مدتی سرپرست اداره کل بود.

طبق خبرهای دریافتی، وی جای خود را به سید کریم سیاسی نژاد داده که از چهار سال پیش بازنشسته شده، اما از آغاز انتصاب مدیرکل فعلی آموزش و پرورش، به عنوان مشاور وی دعوت به کار شد. گفته می شود وی روابط نزدیکی با استاندار بوشهر دارد.

انتصاب یک فرد بازنشسته به عنوان یکی از مهم ترین معاونت های آموزش و پرورش در شرایطی رقم خورده که برخی معتقدند وی تجربه قبلی در این خصوص نداشته و همچنین به دلیل سکونت خانواده اش در اصفهان، میان این شهر و محل کارش در رفت و آمد است.

به گزارش خلیج فارس، در تابستان امسال نیز ناصر کرمی پس از تغییر رئیس آموزش و پرورش عسلویه، سیاسی نژاد را به عنوان سرپرست آن اداره تعیین کرد اما به دلیل برخی انتقادات، رئیس فعلی آموزش و پرورش عسلویه را به جای وی منصوب کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر سال تحصیلی گذشته، دو تن از معاونان آموزش و پرورش شهرستان بوشهر را نیز به این دلیل که بازنشسته شده اند، از سمتشان برکنار کرد که اعتراض و مقاومت پیوسته آنان و نیز برکناری رئیس آموزش و پرورش مرکز استان را به دنبال داشت.

با این حال، پس ازآن اتفاق، کرمی، یک بازنشسته دیگر را به عنوان مدیرآموزش و پرورش شهرستان بوشهر منصوب نمود که جای علامت سوال دارد.

سید کریم سیاسی نژاد که سابقه مدیریت آموزش و پرورش کنگان وتنگستان را در دوره اصلاحات در کارنامه دارد، دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی است و طبق مقررات اسخدامی کشور از چهارسال پیش بازنشسته شده است. طبق قانون، تمدید خدمت بازنشستگان دارای مدرک تحصیلی پایین تر از کارشناسی ارشد، به درخواست مدیرکل و صرفا برای ادامه خدمت آموزشی امکان پذیر است./خلیج فارس

[کد خبر:AJ19481]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب