آينه جم: دیروز و امروز بر اثر بارش های اخیر و سیل و آبگرفتی جاده ها و مسیرهای تردد، وضعیت در برخی نقاط استان بحرانی و محدودیت های رفت و آمدی برقرار شد.

به گزارش « آينه جم»؛ یکی از این نقاط مسیر برازجان - آبپخش بوده است. اما نحوه برخورد افراد با این محدودیت های ترددی چگونه بوده است؟ آیا به هشدارها توجه کرده و سعی نموده اند با صبر و حوصله تا رفع خطر از عبور و مرور خوداری کنند؟

شواهد از این حکایت دارد که برخی بی توجه به شرایط موجود، اقدامی آنی کرده، خود و دیگران را به خطر انداخته اند. نمونه آن اتوبوس حامل ۴۰ سرنشین که از بوشهر به مقصد کرمانشاه در حال تردد بوده و با رسیدن به آبپخش و علارغم هشدارها به آب زده و بعلت فشار و حجم آب اتوبوس متوقف و خاموش شده است. این بی توجهی می رفت که قربانیان زیادی بگیرد اما با اقدام به موقع نیروهای آماده باش امدادی و یک راننده فدارکار این اتفاق نیفتاد.

در تماسی تلفنی با محمد کرمی راننده لودر شهرداری آبپخش از اتفاقی که افتاده بود و همچنین نحوه کمک رسانی پرسیدیم. وی گفت: «دیروز حدود ساعت دو سی دقیقه بعداز ظهر با من تماس گرفته شد و اعلام کردند اتوبوسی در پایین پل جدید آبپخش میان آبها گرفتار شده است. خودم را به آنجا رساندم ما دو رانند بودیم، ماشین من دچار مشکل شد حرکت کردیم تا بتوانیم به موقع مسافران را از اتوبوس انتقال دهیم.»

کرمی در خصوص اقدامام خطرناک راننده اتوبوس گفت: «به راننده اتوبوس هشدار داده بودند اما با بی توجهی شروع به حرکت کرده، از قسمتی رد شده ولی در قسمت دیگر جاده که پایین تر قرار داشت و حجم آب بیشتر بود اتوبوس متوقف شد. طی دوساعت توانستیم همه مسافران را جابجا کنیم و با ماشین دیگر از محدوده خارج کنیم.»

گفتنی است استاندار بوشهر امروز در بازدید از مناطق زلزله زده دشتستان از این راننده با اهدای لوح تقدیر تشکر کرد.

منبع: جامعه

[کد خبر:AJ20553]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب