آینه جم: مدیره حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر گفت: یکهزار و 500 طلبه خواهر در 11 مدرسه علمیه این استان تحصیل می کنند.

 به گزارش آینه جم؛ یوسف جمالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 90 استاد تحصیل این شمار طلبه را عهده دار هستند.
وی بیان کرد: هم اکنون مدرسه علمیه خواهران بجز شهرستان های دیلم و دیر در همه شهرستان های استان بوشهر دایر است.

جمالی یادآور شد: اکنون پنج پروژه عمرانی به عنوان ضروریات حوزه های علمیه خواهران استان داریم که برای شروع عملیات اجرایی آنها نیازمند تامین اعتبار هستیم.

وی افزود: بزودی عملیات اجرایی مدرسه علمیه سطح3 خواهران استان بوشهر با اعتبار 15 میلیارد ریال در شهرک نیایش بوشهر آغاز می شود.
جمالی گفت: پیش بینی شده این طرح در مدت 2 سال به اتمام و بهره برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون 30 مشاور و مبلغه های مذهبی در مدارس دخترانه استان بوشهر حضور دارند و با فرض اینکه یکهزار مدرسه از 2 هزار مدرسه استان بوشهر دخترانه باشد، یکهزار مشاور و مبلغ دینی خواهر برای آنها تامین کنیم.

جمالی ادامه داد: در این ارتباط نیازمند حمایت مالی مردم و بویژه خیران حوزه فرهنگ هستیم.

وی یادآور شد: سامانه خیران حوزه علمیه خواهران استان بوشهر که بتازگی توسط تیم فنی از بوشهر راه اندازی شده در حوزه علمیه خواهران کشور مورد توجه و کار کارشناسی گرفته و در صورت تایید برای سایر استان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره خانواده مهر در بوشهر اظهار داشت: این مرکز در ارتباط با طلاق و راه های پیگیری از آن بابهره گیری از استادان مجرب خدمات مطلوبی را به خانواده ها ارائه می کنند.

جمالی یادآور شد: داوطلبان استفاده از خدمات یاد شده می توانند با مراجعه به این موسسه در خیابان شهید عاشوری (جنب هتل یاس) از خدمات آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه 70 مرکز کوتاه مدت معارف اسلامی در سطح استان بوشهر فعالیت دارند اظهار داشت: این مراکز برگزار کننده دوره های کوتاه مدت یکساله هستند و افرادی که قادر به تحصیل در مدرسه علمیه نیستند به صورت کوتاه مدت با معارف دینی مورد نیاز خود آشنا می شوند.

جمای یادآور شد: این طرح بعنوان طرح ابتکاری مدارس علمیه خواهران استان بوشهر در سطح کشور نیز به اجرا در می آید.

[کد خبر:AJ22279]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب