آینه جم :    خبرنگاران خلیج فارس   د ر جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • شنیده می شود از حدود 30 هزار تبعه افغانی ساکن استان بوشهر که مورد سرشماری قرار گرفته اند، حدود 19 هزار نفر آنها فاقد هرگونه مدرک هویتی هستند. به گفته یک مقام مسئول، در بین این افراد بعضا افاغنه دارای همسر ایرانی یا دانش آموزانی هستند که با فرمان رهبر انقلاب امکان تحصیل در مدارس ایرانی دارند، ولی مدارکی برای برخورداری از حمایت های دفتر پناهندگان سازمان ملل هم ندارند. ظاهرا تعیین تکلیف این افراد در کشور در دستور بررسی شورای امنیت ملی کشور می باشد.
  • عملکرد ضعیف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر در نشست اخیر شهردار با شماری از هنرمندان رشته های مختلف مورد بحث قرار گرفته و شهردار اگرچه قول صریحی درباره تعیین تکلیف سرپرستی این مجموعه نداده، ولی گفته اگر سرپرست فعلی این سازمان قادر به اجرای برنامه های موردنظر نباشد، تغییر می کند.
  • با وجود وعده برخی مسئولان مبنی بر ایجاد شرایطی جهت توزیع نفت سفید برای وسایل گرمایشی هم استانی هایی که از این سوخت محروم هستند، تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. شرکت پخش فرآورده های نفتی امسال تنها در روستاها و یکی دو شهر استان که فاقد لوله کشی گاز طبیعی هستند نفت سفید توزیع می کند که این تصمیم گیری بدون اعلام قبلی، برای بسیاری از خانوار که به دلیل هزینه های بالای لوله کشی گاز فاقد آن می باشند، مشکل ساز شده است.
  • طاهره شمشیری عضو شورای شهر بوشهر گفته: 5 سازمان زیرمجموعه و برخی معاونت یا مدیریت های شهرداری مدتهاست بصورت سرپرستی اداره می شود که شهردار در شروع کار برای تعیین تکلیف آنها (صدور حکم مدیریت یا تعیین فرد جدید) 2 ماه فرصت خواسته است. به گفته وی، حدود 40 روز از فعالیت شهردار جدید بوشهر می گذرد و انتظار می رود تعیین تکلیف این سرپرستی ها مورد توجه باشد.
  • در مراسم ترحیم رییس اتحادیه طلا فروشهای شيراز در هتل هما، بجای تاج گل، بسیاری از حاضران به پویش تامین لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند همراه شده و دست به این ابتکار زدند. قرار است این لوازم التحریر بزودی در مناطق کم برخوردار شیراز توزیع شود.

  • پنجشنبه گذشته جسدی نزدیک ساحل جزيره جنوبی شهرستان گناوه پیدا شد. درباره این جسد جزییات بیشتری منتشر نشده است.
  • تصاویر مقایسه‌ای ثبت شده ماهواره هواشناسی از افزایش آب‌ پشت‌ سد‌ رئیسعلی‌ دلواری طی ۱۰ روز اخیر و افزایش بارندگی های پاییزی.

  • خبری از اعمال فوق العاده برای فرهنگیان شهرهای استان نیست. مديركل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد: حق منطقه جنگي به ميزان ٢٠ و ٢٥ درصد در احكام فرهنگيان شهرستانهاي اهواز، انديمشك، دزفول و حميديه از ابتدای آذرماه اعمال مي شود. در استان بوشهر از اجرای این مهم برای فرهنگیان 4 شهر دیلم، گناوه، خارگ و بوشهر که جزو مناطق عملیاتی تعیین شده اند، خبری نیست.
  • پیگیری میزان حقوق مدیران کل همجوار برای مردم جذاب است. جدول زیر پاسخ برخی مدیران استان خراسان رضوی به پرسشی درباره حقوق دریافتی شان است.

  • دو هفته پیش از نامه نگاری یکی از نمایندگان استان باری اشتغال فرزندانش در پتروشیمی جم وابسته به وزارت کار و پاراف وزیر سابق که منجر به عملی شدن خواسته وی شد خبر دادیم. متعاقب آن فردی که در محافل خود را نزدیک به این نماینده معرفی می کند، در تماسی با «خلیج فارس» گفته: «فرزندان ایشان شرایط لازم برای جذب را داشته اند و شما بجای انتشار این خبرهای زرد، سراغ رسیدگی به مشکلات مهمتر و بزرگتر بروید!»
  • امسال تاکنون خبری از برداشت ماهی در سد رئیسعلی دلواری نیست. ظاهرا پلیمر بوشهر که اراضی مذکور را در اختیار گرفته، با توجیه پائین بودن آب پشت سد رئیسعلی دلواری از ذخیره سازی بچه ماهی سی باس در قفس ها خودداری کرده است. انتظار می رود شیلات و دستگاههای نظارتی درخصوص ضرورت فعال بودن این پروژه با توجه به تسهیلات ارزان قیمتی که در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته نظارت بیشتری داشته باشند، چرا که یکی از اهداف این پروژه تامین ماهی با قیمت ارزانتر از بازار و ماهی دریایی برای هم استانی ها و صادرات آن عنوان شده بود.
  • بلیط بازی امروز پارس جم و تراکتورسازی تبریز رایگان شده است. این مسابقه از ساعت 15 در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد.
  • شنیده می شود ‎سردار علی رزمجو جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خواهد شد. اکنون سردار تنگسیری فرماندهی این نیرو را برعهده دارد. رزمجو در حال حاضر فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و پیش از این هم فرمانده نیروی دریایی سپاه در بوشهر بود.
  • حذف تعطیلی پنجشنبه ها در برخی از ادارات استان در شرایطی که نارضایتی گروهی از کارمندان را در پی داشته، طبق بررسی های میدانی «خلیج فارس»، به دلیل غیبت اغلب مدیران کل و مرخصی بسیاری از معاونان ادارات، عملا بازدهی کافی هم ندارد.
  • حمزه اعتماد فرماندار پیشین دیر که هفته گذشته جای خود را به علی حسنی داده بود؛ با حکم استاندار بوشهر به عنوان مدیر کل پدافندغیرعامل استان منصوب شد.
  • با گذشت حدود 5 ماه از اداره شرکت آبفا به صورت سرپرستی، هنوز وضعیت مدیرعامل جدید آن مشخص نشده است. ظاهرا در فراخوان وزارت نیرو، سرپرست فعلی که سالها معاون این شرکت بوده نتوانسته حایز نمرات ارزشیابی شود. همچنین شرکت برق و آبفا روستایی استان نیز بصورت سرپرستی اداره می شود و ضرورت دارد وزارت نیرو درباره مجموعه مدیریتی اش در بوشهر اقدام لازم را صورت دهد.
  • خدری نماینده بوشهر در مجلس از عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش استان انتقاد کرده و گفته: وضعیت استان بوشهر در رتبه بندی اعلامی از وزارت آموزش و پرورش بر اساس شاخص های آموزشی در شان ‌‌و جایگاه مردم استان بوشهر نیست و متاسفانه در بسیاری از شاخص های آموزشی جزو استان های آخر هستیم.
  • سكوت در سرانجام پرونده‌ها مضاربه صوری بوشهر سؤال‌برانگيز شده است. بسیاری از مالباختگان این پرونده در تماس یا ارسال پیام هایی به «خلیج فارس» می گویند: با گذشت حدود 5 سال، هنوز بخش عمده وجوه خود را دریافت نکرده و مدتهاست خبری درباره پرونده و متهمان آن منتشر نشده است.
  • احتمال افزایش تعداد نماینده های استان باز هم پررنگ شده است. گفته می شودبا مطرح شدن بررسی قانون انتخابات باردیگر افزایش تعداد نماینده های مجلس نیز دردستورقرارگرفته است . گویا این طرح در کمیسیونهای داخلی به تصویب رسیده است. گفتنی است شهرستانهای بوشهر و گناوه-دیلم درانتظار استقلال از نظر نماینده مجلس هستند.
  • شرکت چيني جایگزین توتال در فاز  ۱۱ پارس جنوبي شد. وزير نفت از جايگزيني رسمي شرکت CNPC چين به جاي توتال در فاز ۱۱ پارس جنوبي خبر داد و گفت: بايد با شرکت چيني مذاکره شود تا مشخص شود فعاليت عملياتي و اجرائي را از چه زماني آغاز مي‌کند.
[کد خبر:AJ26624]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب