آینه جم :  خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • شام های تبلیغاتی برخی داوطلبان احتمالی انتخابات مجلس در استان شروع شده است. گویا این شام ها فعلا برای جمع های محدود تدارک دیده می شود.
  • کاهش بیکاری در بوشهر روی کاغذ ارزیابی می شود. درحالی که براساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری بهار در استان بوشهر تک رقمی شده، براساس اعلام تامین اجتماعی، آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان افزایش داشته و به 2600 نفر رسیده است. مدیرکل تامین اجتماعی در نشست خبری اخیرش بدون اشاره به آمار مشخصی درباره میزان رشد بیمه بیکاری فقط گفته: مقرری بگیران این بیمه افزایش کمی داشته است. از سویی سازمان‌ تامین اجتماعی در آخرین آمار خود اعلام کرد رشد‌ جمعیت بیکار به قدری زیاد بود که بودجه برای پرداخت بیمه‌ بیکاری به همه فراهم نیست.
  • شنیده می شود دکتر رضا آذین از ریاست بنیاد نخبگان استان بوشهر استعفا کرده است. گویا این تصمیم به دلیل فرصت مطالعاتی بوده است.
  • توزیع‌سفته در استان شل‌ و سفت می شود. براساس اعلام برخی مراجعان، توزیع سفته توسط شعب بانک ملی تقریبا متوقف شده ‌است و شعب مرکزی بانک ملی در مقابل اعتراض مردم، پاسخ می‌دهند که تهران برای آنها سفته‌ نمی ‌فرستد.
  • کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر بوشهر گفته در نظر دارد از فرماندار بوشهر به دیوان عدالت شکایت کند. وی در جلسه هفته پیش این شورا خطاب به همکارانش گفته: "هیات تطبیق مصوبات شورا در فرمانداری، اغلب بدون مستند قانونی، مصوبات شورای شهر را رد می کند که این رویه تخلف است و باید به استتناد بند مشخصی باشد نه اینکه صرفا گفته شود به صرفه و صلاح شهر نیست، چون تشخیص صرفه و صلاح با شورای شهر است." این اظهارات، استقبال سایر همکاران هاشم زاده را در پی نداشته، ضمن اینکه برخی معتقدند با توجه به تایید ایرادات فرمانداری بر مصوبات شورا در هیات حل اختلاف استان که نماینده دادگستری و نمایندگان مجلس نیز حضور دارند، بهتر است شورای شهر در مصوبات خود طوری عمل کرده که شائبه ای مبنی بر نادیده گرفتن مصالح شهر وجود نداشته باشد.
  • براساس اعلام معاون گمرک ایران، براساس مصوبه هیات دولت، ترخیص 6653 خودرو وارداتی انجام شده ولی 1048 خودرو در گمرک مانده که به دلایلی نتوانسته‌اند مجوزهای لازم را برای ترخیص اخذ کنند.
  • رقابت اصولگرایان استان در آستانه انتخابات مجلس جدی ‌تر شده است. گویا این اقدام به دلیل اطمینان از حضور نداشتن جدی اصلاح‌ طلبان در انتخابات انجام شده است. این درحالیست که رقابت اصولگرایان و نواصولگرایان که در اصل اشتراکات بسیاری با هم دارند، رقابتی داغ ارزیابی نمی شود.
  • کارکنان شاغل در منطقه ویژه پارس جنوبی نسبت به بخشنامه وزارت نفت درباره اجباری شدن طرح اسکان و حذف مزایای اقماری انتقاد کرده اند. براساس بخشنامه مدیرعامل شرکت ملی نفت، آیتم اقماری کارکنان اقماری شاغل در عسلویه برای تیرماه حذف شد، پیش از آن هم هزینه ایاب و ذهاب حذف گردیده بود. براین اساس، مقرر شده کارکنان با خانواده‌ها در عسلویه و شهرهای پیرامون آن ساکن شوند.این درحالیست که بسیاری از کارکنان معتقدند که زیرساخت ها برای اسکان خانواده هایشان در عسلویه فراهم نیست و برخی نیز معتقدند این اجبار به افزایش خانه های مجردی و آسیب های پیرامونی آن منجر می شود.
  • با خبر شدیم "تارا سوری" نونهال بوشهری که در رقابت‌های آسياى ميانه به عنوان قهرمانى دست يافته بود و در مسابقات فينال آسیایی رده سنی ۱۱و۱۲ سال به عنوان سوم دست یافته بود، به اردو و مسابقات امیدهای جهانی دعوت شد. این برای نخستین بار است که یک دختر ایرانی به این رویداد مهم فدراسیون جهانی دعوت می‌شود.
  • شنیده می شود رضائیان از مدیرعاملی باشگاه پارس جنوبی جم رفتنی شده است. هنوز از گزینه جدید مدنظر نفتی ها برای مدیریت این باشگاه لیگ برتری اطلاعی در دست نیست، اما گویا یک گزینه خارج از نفت هم مطرح می باشد. ظاهرا اصلی ترین دلیل رضائیان برای کنار رفتن از مدیرعاملی، بخشنامه وزارت نفت در خصوص ممنوعیت بکارگیری کارکنان دولت در مسابقات حرفه ای است.
  • برخی حرف ها و داستان ها آن قدر عجیب است که آدم می ماند بخندد یا گریه کند. ماجرای واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی ها از همین نوع است که خبر می رسد پیشنهاد پرداخت هزینه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی برای ثبت بیمه بیکاری در کاریابی‌ها مطرح گردیده است. گویا پس از یکسال و نیم اجرای این طرح در دو استان، قرار است بزودی بصورت سراسری اجرایی شود تا گمانه زنی هایی برای تعیین نرخ این خدمات مطرح شود.
  • نماینده سابق شیراز که اصالتا لامردی است، نسبت به آنچه انتقال طرح های اتیلن در جنوب این استان به عسلویه ابراز نگرانی کرده است. قادری عضو هیات اجرایی انجمن حمایت از توسعه فارس با بیان اینکه طرح اتیلن فیروزآباد‌‌‌‌‌‌ و 3 پلی اتیلن جهرم، فسا و د‌‌‌‌‌‌اراب ارز مصوب از صند‌‌‌‌‌‌وق توسعه ملی د‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌، افزود‌‌‌‌‌‌: باید ضمن حمایت از نگه د‌‌‌‌‌‌اشتن این پروژه ها د‌‌‌‌‌‌ر استان و جلوگیری از خروج آن از فارس، به د‌‌‌‌‌‌نبال رفع موانع و اجرایی کرد‌‌‌‌‌‌ن هر چه سریع تر آن ها باشیم. وی از جمله موانع پیش رو را عد‌‌‌‌‌‌م اجماع نمایند‌‌‌‌‌‌گان 4 شهرستان مذکور، مسئولین استان و سرمایه گذار د‌‌‌‌‌‌انست و گفت: بنا به اعلام سرمایه گذار مبنی بر عد‌‌‌‌‌‌م امکان اجرای طرح قبلی و نیز با توجه به کمبود‌‌‌‌‌‌ آب و سایر مشکلاتی که د‌‌‌‌‌‌ر برخی از شهرستان‌ها وجود‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌ر مد‌‌‌‌‌‌ل جایگزین، طرح اتیلن به عسلویه منتقل و هر سه پلی اتیلن به صورت یکجا د‌‌‌‌‌‌ر نقطه د‌‌‌‌‌‌یگری از استان فارس احد‌‌‌‌‌‌اث شود‌‌‌‌‌‌ و به جای آن سرمایه گذار متعهد‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌ر صنایع پایین د‌‌‌‌‌‌ستی پتروشیمی 150 میلیون د‌‌‌‌‌‌لار د‌‌‌‌‌‌ر هر شهرستان سرمایه‌گذاری کند‌‌‌‌‌‌. مد‌‌‌‌‌‌ل جایگزین مطرح شد‌‌‌‌‌‌ه توسط سرمایه‌گذار که به نظر این انجمن و مسئولین استانی، مد‌‌‌‌‌‌ل مناسبی است، هنوز مورد‌‌‌‌‌‌ اجماع نمایند‌‌‌‌‌‌گان این شهرستان ها قرار نگرفته است. نهایتا اگر بر روی مد‌‌‌‌‌‌ل مناسب اجرای این طرح توافق نشود‌‌‌‌‌‌ کل پروژه از فارس خارج و به استان دیگری خواهد‌‌‌‌‌‌ رفت.
  • انتخاب هیات رییسه شورای شهر بوشهر در سال سوم فعالیت آن، 15 مرداد برگزار می شود. این مطلب از سوی دهدار رییس شورا اعلام شده است. به نظر می رسد درصورت کاندیداتوری طاهره شمشیری برای ریاست شورا، احتمال تغییراتی در ترکیب هیات رییسه وجود دارد، اما درغیراین صورت ترکیب فعلی برای سال سوم تکرار می شود.
  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش طی نامه ای به استاندار بوشهر اعلام کرده: معاونت سوادآموزی استان بوشهر در بررسی عملکرد استان ها و طبق شاخص های ارزیابی، شایسته رتبه «خوب و قابل تقدیر" شده است که انتظار می رود در استان نیز از این مجموعه و همکاران تاثیرگذار تقدیر شود.

  • از شما چه پنهان کرایه تاکسی ها در بوشهر 10 درصد افزایش می یابد. این مصوبه هفته گذشته توسط شورای شهر تایید شده، درحالی که پیشنهاد سازمان حمل و نقل شهرداری پیشنهاد افزایش 10 تا حتی 88  درصدی درباره برخی خطوط تاکسی را داده بود که شورای شهری ها افزایش یکسان 10 درصدی را پذیرفتند.
  • شنیده می شود حسن درویشی بخشدار دلوار گزینه بخشداری خارگ است و محمود رضایی بخشدار خارگ هم به عنوان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتستان منصوب خواهد شد.وضعیت بخشداری های مرکزی کنگان، دیر و سیراف نیز با گذشت مدتها از بلاتصدی یا سرپرستی هنوز نامشخص است.
  • مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر گفته: از طرح بخشودگی جرائم در استان استقبال نشده است. این طرح که از اوایل تیرماه آغاز شده، برای برخورداری از آن نیازمند مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع کسب و کار است که گویا شرایط و برخی سختگیری ها، صدور مجوز برای برخورداری از این بخشودگی را دشوار کرده است.
  • این هم تصادف میلیاردی بامداد جمعه در شهر بوشهر (بزرگراه امام علی). خوشبختانه سرنشینان خودرو جان سالم به در بردند.

  • 3 استخر شهر بوشهر به دلیل مشکلات بهداشتی تعطیل شدند. این خبر در حالی از سوی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر طی بیانیه ای منتشر شده که نام این استخرها اعلام نگردیده است!
  • پرونده شکایت پیمانکار "شهربان" (تخلفات ساختمانی و سدمعبر شهرداری بوشهر) از پایگاه اطلاع رسانی خلیج فارس و عضو شورای شهر بسته شد. در پی انتشار گزارش و مصاحبه هایی درخصوص ابهامات پیرامون عملکرد این پیمانکار، اقدام به طرح شکایت از این رسانه و همچنین اکبر توسلی عضو شورای شهر به عنوان مصاحبه شونده گردید. در جلسه نخست دادگاه، با توجه به حضور نماینده شرکت، قاضی دستور حضور مدیرعامل را به عنوان شاکی صادر کرد، اما هفته پیش در ابتدای جلسه دوم دادگاه، اعلام شد مدیرعامل شرکتی که پیمانکار شهربان بوده، رضایت کتبی خود را اعلام کرده و پرونده مختومه شد.
  • این هم تصویری از شهروند با وجدان بوشهری که در حین دوچرخه سواری، به خودرویی خسارت زده و یادداشت زیر را جهت تماس برای جبران خسارت گذاشته است.

  • پرمخاطب ترین برنامه های رادیو بوشهر در نظرسنجی صداوسیما اعلام شد. براین اساس، "سلام بوشهر" با 68 درصد مخاطب و ۹۷ درصد رضایتمندی رتبه نخست را کسب کرده، "گنجینه خلیج فارس" با 64 درصد مخاطب و ۹۵ درصد رضایتمندی و "سی مو سی تو" با ۶۴ درصد مخاطب 92 درصد رضایتمندی رتبه های در رتبه بعدی معرفی شدند. در گزارش امور استان های صداوسیما، درباره جامعه آماری این نظرسنجی توضیحی ارائه نشده است.
  • "امام جمعه بوشهر و استاندار از طریق رایزنی با وزیر رفاه، یکی از پتروشیمی‌های خارگ و عسلویه را به عنوان اسپانسر شاهین در لیگ برتر مشخص کنند" این پیشنهاد را محمد دادفر نماینده سابق بوشهر در مجلس در اینستاگرام خود مطرح کرده است.با توجه به پیدا نشدن اسپانسری برای شاهین، پرداخت هزینه های آن در لیگ برتر به چالشی برای شهرداری مرکز استان بدل شده است.
  • نامگذاری خيابانی در پايتخت به نام "منوچهر آتشی" شاعر هم استانی اجرایی شد. این پیشنهاد چندی پیش از سوی حق شناس عضو تنگستانی شورای شهر تهران مطرح گردید و نهایتا مصوب شد.

  • دست آخر اینکه کابینه درباره درآمدهای نیروگاه اتمی بوشهر دستوری ویژه ای صادر کرده است. طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به وزیر نیرو، این وزارتخانه موظف شده از طریق شرکت های تابعه خود برای خرید برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر به قیمت متوسط هزار ریال به ازای هر کیلو وات ساعت اقدام کند. طبق این دستور، وزارت نیرو همچنین موظف شده هزینه های برق خریداری شده را به صورت ماهانه با نیروگاه مذکور تسویه کند.
[کد خبر:AJ28950]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب