آینه جم: هواشناسی از کاهش محسوس دما از فردا تا پایان هفته خبر داده است.

به گزارش « آینه جم»؛ رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: وزش باد شدید که از  ظهر شنبه شروع شده تا اوایل پنجشنبه ادامه دارد و خلیج فارس در این مدت مواج خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد از ۵۰ کیلومتر در ساعت بیشتر شود و ارتفاع موج به بیش از دو و نیم متر برسد. بنابراین باید از  تردد‌های دریایی در این مدت خودداری شود.

او همچنین ادامه داد: با توجه به استقرار یک توده هوای بسیار سرد از فردا (یکشنبه ۲۰بهمن) تا پایان هفته، پیش بینی می‌شود در این مدت دمای هوا ۸ تا ۱۵ درجه در نقاط مختلف استان کاهش یابد.

 رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: کاهش دما در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه نمود بیشتری دارد و انتظار می‌رود در برخی نقاط مرتفع استان دمای هوا به آستانه صفر درجه و یا دمای منفی برسد.

راستگو از کشاورزان و دامداران خواست تدابیر لازم را برای پیشگیری از یخ‌زدگی محصولات و ایجاد خسارت به محصولات زراعی و باغی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و زنبورداری‌ها، در نظر بگیرند.

او با اشاره به وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، گفت: جهت وزش باد امروز جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از امشب به تدریج در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

راستگو بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۲۳ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۲۴، جزر دوم ساعت ۱۲:۲۵ و مد دوم ساعت ۱۹:۲۵ خواهد بود.

[کد خبر:AJ31429]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب