آینه جم:  خبر می رسد تعطیلات مراکز آموزشی به دلیل شیوع کرونا، زمینه ساز بروز اختلافاتی میان مدارس، معلمان و خانواده های دانش آموزان شده است.

به گزارش  آینه جم؛ پیام های مردمی حکایت از آن دارد که برخی مدارس غیرانتفاعی در شرایطی برای دریافت وجه از والدین پافشاری می کنند که در مقابل از معلمان حق التدریس و ساعتی خود می خواهند برای دریافت حقوق به سراغ سامانه بیمه بیکاری بروند.

برخی گزارش‌ ها حکایت از آن دارد که بعضی مدارس غیرانتفاعی با وجود دریافت کامل شهریه سال 98 از خانواده‌ ها، حقوق معلمین روزمزد را با توجیه تعطیلات دوماهه، به صورت کامل پرداخت نکرده‌ اند.

 این در حالی است که این معلمان، به دلیل تزلزل جایگاه شغلی خود، بعضا بیش از معلمان رسمی و استخدامی، برای ادامه کار تدریس در ایام کرونا، وقت می‌گذارند.

همچنین در شرایطی که اغلب مدارس دولتی و معلمان، متعهدانه کلاس‌های آنلاین را برگزار کرده و پیگیر وضعیت دانش آموزان در این ایام هستند، ولی در برخی مدارس غیرانتفاعی که شهریه ها از والدین بصورت کامل اخذ گردیده، وقت کافی برای آموزش صرف نمی شود و بعضا ادامه درس به شبکه تلویزیونی آموزش موکول می گردد!

به نوشته ایسنا، جدا از این، تعطیلات پیش آمده، اختلافاتی را بین مدارس و والدین رقم زده، طوری که خانواده ها معتقدند با وجود اینکه مدارس از آیتم های مثل سرویس ایاب و ذهاب یا کلاس های فوق برنامه معاف شده اند، اما بعضا هزینه آن طلب می شود.

در واقع امسال، عمده بار تحصیلی دانش‌آموزان بر دوش خانواده‌ها و خود محصلان است؛ با این حال، مدارس غیرانتفاعی نه تنها نسبت به برگشت وجوه مازاد بر شهریه اقدام نمی‌کنند، بلکه شهریه سال 98 را نیز تمام و کمال دریافت کرده و پیش از عید، با فشار بر مردم، از خانواده‌هایی که احیانا به مدرسه بدهکار بودند، باقی‌مانده شهریه را طلب می‌کردند.

هرچند مدارس غیرانتفاعی نیز هزینه هایی مانند اجاره محل فعالیت و هزینه های جاری دارند، اما در شرایط کنونی که خانواده‌ ها هم ممکن است درگیر مسائل مالی باشند و هم نگران وضعیت تحصیلی فرزندانشان، به نظر می رسد مدارس اندکی از بار خانواده‌ها کاسته و با راه آمدن با آنان، شرایط روانی والدین و دانش‌آموزان را پیچیده‌تر از قبل نکنند.

مدارس غیردولتی موظف به ارائه آموزش هستند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌‌های مردمی با تاکید بر لزوم آموزش الکترونیکی از سوی مدارس غیردولتی به صورت آنلاین و یا آفلاین و سایر شیوه‌ها در ایام تعطیلات مدارس به دلیل ویروس کرونا گفت: والدین در صورتی که با مشکلی در این زمینه مواجه شدند، مشکل خود را به تلفن 4317 اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی وند با بیان اینکه از طریق اپلیکیشن مخصوصی تمام فعالیت‌های آموزشی مدارس غیردولتی رصد می‌شود و مدیران استانی هم مکلف به نظارت بر آموزش مدارس و مراکز غیردولتی هستند، گفت: به دلیل اینکه معلمان درحال ارائه آموزش هستند وجریان آموزش در این ایام فعال وپویا است، موسسین موظف شده‌اند که حقوق معلمان را پرداخت کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر مدرسه اقدام به ارائه آموزش‌های لازم در این ایام نکند اولیاء دانش آموزان شکایت خود را به چه مرکزی ارائه کنند، گفت: عدم ارائه آموزش مناسب در این ایام تعطیل یک تعلل وکوتاهی وحتی تخلف است و اگر اولیای دانش آموزان با چنین تخلفی مواجه شدند برای پیگیری موضوع می‌توانند مراتب را به شماره تلفن 4317 اعلام کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به مشخص نبودن زمان بازگشایی مدارس برخی والدین از پرداخت شهریه کامل مدارس غیردولتی گلایه دارند آیا در این زمینه تصمیمی اخذ می‌شود یا خیر گفت: همان طور که اشاره شد روند آموزش در مدارس غیردولتی تعطیل نشده است بلکه به دلیل شرایط خاص این روزها از حالت حضوری به سمت آموزش الکترونیک سوق یافته و بنابراین با توجه به فعالیت معلمان در این ایام که حتی برخی هم عنوان کرده‌اند که کارشان بیشتر هم شده است تغییر در شهریه مدارس غیردولتی ضرورتی ندارد.

[کد خبر:AJ32285]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب