آینه جم : مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر به اشاره به 500 هزار بیمه شده در استان گفت:از این تعداد 68 درصد عضو صندوق روستاییان، 16 درصد کارکنان دولت، 5 درصد سایر اقشار و 10 درصد عضو صندوق بیمه همگانی هستند.

به گزارش آینه جم  پرویز رمضانی در نشست خبری با بیان اینکه تا سال گذشته به جز صندوق کارکنان دولت و صندوق ایرانیان، سایر صندوق ها معادل 80 درصد بیمه شدگان استان بصورت رایگان بیمه شده بودند، ادامه داد: براساس مصوبه مجلس و تکلیف قانونی، شرایط ارزیابی وسع و توان مالی متقاضیان دفترچه بیمه سلامت فراهم شد و وزارت رفاه متولی شناخت دهک ها گردید.

وی خاطرنشان کرد: در استان بوشهر 6 هزار و 73 نفر برای ارزیابی وسع و برخورداری از یارانه سلامت درخواست دادند که وزارت رفاه 5 هزار و 700 نفر را جزو سه دهک پایین جامعه و مشمول دفترچه رایگان تشخیص داد.

به گفته رمضانی، از آنجا که در کشور ما پوشش بیمه سلامت هنوز اجباری نیست تنها 1800 نفر برای دریافت دفترچه رایگان مراجعه کرده‌ اند که این آمار مطلوب نیست و نیاز است پیش از گرفتار شدن در روند درمانی، وضعیت دفترچه بیمه افراد مشخص شود.

حذف دفترچه کاغذی در مطب پزشکان همه شهرستان ها

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: یکی از مزیت‌های شیوع کرونا این بود که آشنایی مردم با خدمات الکترونیکی ارتقاء یافت و مردم پذیرفتند که کارهایشان را به شکل مجازی انجام دهند.

پرویز رمضانی با بیان اینکه یکی از آلوده‌ترین نقاط بیمارستان‌ها و پرونده‌ها بودند که امکان شیوع بیماری را افزایش می دهند به همین دلیل مانع انتقال اسناد کاغذی شدیم اظهار داشت: اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک هم که باید تا آخر امسال اجرا می شد، از ابتدای سال در همه شهرستان ها گسترش دادیم که مدیریت منابع و کنترل هزینه از مزیت های آن می باشد.

رمضانی ادامه داد: اکنون 58.8 درصد مطب های استان معادل 100 مطب طرف قرارداد طرح نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کرده و بوشهر از این نظر رتبه چهارم کشور را دارد، هرچند سه استان بالاتر ما یعنی کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد تعداد کل مطب های پزشکی شان کمتر از بوشهر است و یکی از دلایل بالا بودن آنها همین موضوع می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 7800 ویزیت الکترونیکی در استان بوشهر نوشته شده در حالی که هنوز این موضوع الزامی نبوده و تنها ثبت اطلاعات بیمار ضرورت داشته است.

به گفته وی، برخلاف دفترچه که باید همه داروهای نسخه وجود داشته باشد، در نسخه نویسی الکترونیکی این محدودیت نیست و با کد رهگیری که توسط مطب به بیمار داده می شود، وی می تواند یک قلم را از اولین داروخانه دریافت و اقلام دیگر که موجود نیست را از سایر داروخانه ها دریافت کند.

رمضانی با اشاره به نظارت بهتر بر روند خدمات دهی به بیماران براساس نسخه نویسی الکترونیکی خاطرنشان کرد: همچنین مطب های پزشکان نیز در پایان ماه بجای انتقال حجم بالای نسخه های کاغذی دفترچه ها، صرفا با ارایه یک صفحه گزارش ویزیت هایی که داشته اند، در پرداخت های شان نیز تسریع خواهد شد و مشمول مشکلاتی مثل کسورات که بعضا در بررسی نسخه کاغذی پیش می آید نمی شوند.

[کد خبر:AJ32573]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب