آینه جم : بازی پایانی فصل برای ستاره ایرانی ریو آوه فوق‌العاده تمام شد و شب درخشانی را مقابل بواویستا پشت سر گذاشت.

به گزارش آینه جم ؛ در یکی از مسابقات هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر پرتغال، تیم ریو آوه که مثل همیشه مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، شب گذشته مقابل تیم رده یازدهمی بواویستا قرار گرفت.

ستاره ایرانی ریو آوه که شماره ۹۹ را در این فصل بر تن داشته، در دقیقه ۱۷ روی حمله سریع تیمش از جناح چپ زمین و یک توپ ریباند شده، با فرصت‌طلبی و صاحب توپ شدن در موقعیت تک به تک توانست گل اول بازی را با ضربه‌ای دقیق به ثمر رساند.

نیمه اول با برتری یک بر صفر ریو آوه  پایان یافت، اما طارمی که دو شوت در چارچوب و یک شوت خارج از چارچوب داشت، بالاخره در لحظات پایانی تلاش‌هایش را به ثمر نشاند و توانست به خواسته خود که رسیدن به صدر جدول بهترین گلزنان لیگ برتر پرتغال است، دست پیدا کند.

در دقیقه ۸۴ اشتباه در خط دفاعی بواویستا و ناهماهنگی مدافعان و دروازه‌بان این تیم بهترین فرصت را برای مهدی طارمی فراهم کرد تا او با دریبل گلر حریف، به راحتی توپ را از خط دروازه عبور دهد و تیمش را به گل دوم برساند.

در نهایت ریو آوه با نمایش خیره کننده و دبل ایرانی نارنجی پوش خود موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر مقابل بواویستا به برتری دست یابد تا یاران طارمی ۵۵ امتیازی شوند و با یک امتیاز بیشتر نسبت به فامالیسائو، به رده پنجم جدول لیگ برتر پرتغال صعود و سهمیه پلی‌آف لیگ اروپا را کسب کنند.

تاریخ سازی طارمی در پرتغال

مهدی طارمی با دو گلی که مقابل بواویستا به ثمر رساند، با آمار استثنایی ۱۸ گل زده فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر پرتغال را خاتمه داد تا با وجود یک بازی کمتر نسبت به سه گلزن برتر دیگر این رقابت‌ها، فعلا به همراه پیزی از تیم بنفیکا در صدر جدول بهترین گلزنان قرار بگیرد.

طارمی امیدوار است پیزی ۱۸ گله از بنفیکا، پائولینهو ۱۷ گله از براگا و کارلوس وینیسیوس ۱۷ گله از بنفیکا در این هفته گلزنی نکنند تا او به کفش طلای لیگ برتر پرتغال برسد؛ هرچند که اگر هم این مهم به دست نیامد، چیزی از شایستگی‌های این ملی پوش ایرانی کم نمی‌کند چراکه نخستین سال حضور او در فوتبال اروپا با یک عملکرد بی‌نظیر به پایان رسید.

مهدی طارمی در ۱۱ هفته پایانی فصل لیگ برتر پرتغال بی‌نظیر کار کرد و  ۱۱ گل به ثمر رساند تا حالا در صدر جدول گلزنان بایستد؛ جایی که با آن ناآشنا نیست.

طارمی پس از علیرضا جهانبخش و سردار آزمون، سومین بازیکن ایرانی تاریخ است که در فوتبال اروپا به آقای گلی می‌رسد.

[کد خبر:AJ33295]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب