آینه جم؛  خبرنگاران  این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه، در پی بی توجهی صداوسیمای بوشهر نسبت به پخش مسابقات نمایندگان استان در لیگ آزادگان، هیات فوتبال با بهره گیری از فضای اینستاگرام نسبت به پخش مسابقات اقدام کرده که بازخورد مثبتی داشته است.
  • برخی رانندگان که در دو هفته منع تردد از شهرهای قرمز و نارنجی به دلیل ماموریت، ناگزیر به تردد بین شهری و استانی بوده اند، از بی نتیجه بودن پیگیری ها برای بخشودگی جریمه ثبت شده از طریق دوربین های جاده ای گلایه مند هستند. گویا پلیس راهور در استان منتظر رسیدن دستورالعمل کشوری برای حذف این جریمه ها می باشد.
  • فرودگاه خلیج فارس عسلویه از منطقه ویژه پارس و وزارت نفت به سازمان فرودگاهها واگذار شد. این تصمیم در راستای واگذاری فرودگاههای وابسته به وزارت نفت اتخاذ شده است.
  • برای نجات جوان بوشهری از اعدام که بر اثر اشتباه رخ داده در نوجوانی مرتکب قتل دوستش شده و طی 14 سال اخیر در زندان به سر برده، کمپینی از هنرمندان جهت کمک به وی شکل گرفته است. گویا خانواده مقتول قبول کرده در ازای دریافت مبلغی جهت امور خیریه، از قصاص گذشت کنند و در راستای جمع آوری این کمک، پویشی به نام "یار هم نفس" در فضای مجازی شکل گرفته است.
  • عملکرد بازرسی سازمان صمت استان بوشهر با نارضایتی مردمی همراه است. در یک فقره، این سازمان از مردم درخواست کرده فروش ماسک با قیمت بالاتر از هزارتومان را به شماره 124 گزارش کنند. این درحالیست که بازرسان این سازمان با بررسی موردی داروخانه ها و کالاپزشکی ها متوجه بی توجهی به این ابلاغیه کشوری می شوند و نیازی نیست جهت برخورد با گرانفروشی، منتظر گزارش مردمی ماند. البته برخی داروخانه ها بابت فروش ماسک با قیمت بالاتر، بهانه خرید آن از قبل را می دهند که انتظار می رود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیرامون این موضوع شفاف سازی شود.
  • تاکنون 4 نماینده بوشهر در مجلس پیرامون سهم ناچیز استان از بودجه سال آینده اظهارنظر نکرده و در این خصوص منفعل نشان داده اند.
  • با پایان تولید میگوهای پرورشی استان، صادرات آنها با چالش مواجه شده و محدودیت های بازار در قبال محصولات ایرانی که با تحریم ها و کرونا تشدید شده، باعث بلاتکلیفی فعالان این حوزه شده است.
  • استان بوشهر در زمینه مساعد بودن فضای کسب و کار رتبه 21 کشور را کسب کرده که شرایط نامناسبی در میان استان ها می باشد. این گزارش توسط اتاق بازرگانی ایران و براساس پرسش نامه هایی از فعالان اقتصادی مربوط به فصل تابستان ارزیابی شده است.
  • همچنان تب و تاب روغن خوراکی در مغازه های استان بوشهر وجود دارد و کمبود یا فروش سهمیه ای آن ادامه دارد. مسئولان سازمان صمت مدعی هستند که نیاز بازار به روغن مصرفی را تامین کرده، اما خرید بیش از نیاز برخی شهروندان، مانع از ایجاد ثبات در عرضه این محصول می شود!
  • با خبر شدیم استان بوشهر مازاد بر تعهد، برای خزانه تامین درآمد داشته است. طبق بررسی ها، تا پایان آبان ماه، میزان وصول درآمدهای استانی 112 درصد تعهد هشت ماهه بوده است که بخش عمده آن مربوط به مالیات ها می باشد. انتظار می رود مسئولان و نمایندگان استانی برای تخصیص سهمی از مازاد درآمد جذب شده برای پروژه های بوشهر پیگیر باشند.
  • وعده ها برای بهره برداری بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر هر بار تمدید می شود. پیش از این افتتاح پروژه در مهرماه، آبان و آذر محقق نشده است. این پروژه از 3 سال اخیر با مشارکت سازمان انرژی اتمی احداث گردیده است.
  • کارکنان برخی شعب بانک های دولتی از اجرایی نشدن قانون حضور 50 درصدی در محل کار برای مناطق نارنجی (پرخطر) گلایه مند هستند. بررسی ها نشان می دهد بانک های پرمشتری با توجیه اینکه کاهش تعداد کارکنان منجر به شلوغی باجه ها و شعبات دیگر می شود، زیربار این مصوبه ستاد ملی کرونا نمی روند.
  • ارزانی مرغ‌ منجمد بی‌ علت نیست. گویا مرغ ‌های منجمدی که توسط فروشگاههای منتخب توزیع می‌ شود تازه نیست و متعلق به 8 ماه گذشته است که تا بهمن ماه تاریخ مصرف دارند.
  • بانک ‌ها شاید از ماه آینده کارت اعتباری سهام عدالت به مالکان این سهام ارائه کنند. گویا قرار است با ایجاد سیستمی که امکان وثیقه گذاشتن سهام عدالت فراهم می شود، بانک ها بهانه ای برای همکاری نکردن با مردم نداشته باشند.
  • دلیل راکد شدن فعالیت های توسعه ای بندر بوشهر، تمرکز کشور بر بنادر مکران در شرق کشور اعلام شده است. توسعه این بندر به اولویت کشور مبدل شده است.
  • ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها ساده شده است. گویا با ایجاد سامانه اینترنتی سوء پیشینه، امکان دریافت این گواهی در کمتر از 24 ساعت فراهم شده است. متعاقب آن نیز اطلاعات اولیه داوطلبان باید وارد سامانه شده و سپس با کد رهگیری به فرمانداری یا بخشداری ها مراجعه شود.ثبت نام انتخابات شوراها در نیمه دوم اسفندماه انجام می شود.
  • مجلس برای تغییر روند توزیع یارانه بنزینی به عنوان یکی از اقدامات خود در زمینه اصلاحات بودجه ای کشور مصمم است. طبق طرح مجلس، سهمیه بندی بنزین بجای هر خودرو، به هر خانوار تغییر می کند تا به گفته طراحان، حدود نیمی از خانوار که خودرو ندارند، از این یارانه برخوردار شوند.
  • دسات آخر اینکه، تلاش برای موبایل ‌محور کردن مراسم شب یلدا با توجه به شیوع کرونا آغاز شده است. برخلاف سال‌ های گذشته که تلاش می ‌شد کنار گذاشتن موبایل و فاصله گرفتن از فضای مجازی در این شب تبدیل به فرهنگ شود، امسال بر ارتباط مجازی و برگزاری دورهمی‌های اینترنتی تاکید است.
  • خلیج فارس

 

[کد خبر:AJ34441]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب