آینه جم- قاضی ویژه رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهرگفت: باتوجه به مشکلاتی که تانکرهای عراقی حامل مشتقات نفتی در بوشهر برای مردم و دستگاههای اجرایی ایجاد کرده اند ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش آینه  جم" حمید تماری " روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ترانزیت این محموله‌های نفتی از خوزستان به بوشهر و از طریق بندر بوشهر بارگیری و به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
وی افزود : حضور و توقف این تانکرها در ورودی شهر بوشهر موجب مشکلاتی برای مردم و برخی دستگاه‌ها شده است که گزارش‌های متعددی در این خصوص به دادسرای بوشهر ارائه می‌شد و در این راستا چند جلسه در مجموعه دادگستری و دادسرا برگزار شد.
تماری ادامه داد: علاوه بر آن نشستی با حضور همه دستگاه‌های متولی در سالن جلسات اداره کل بنادر بوشهر برگزار و در خصوص معضلات اجتماعی، امنیتی، ترافیکی و زیبایی شهری تذکرات لازم به این دستگاه‌های متولی داده شده است.
قاضی رسیدگی و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر یادآور شد: باتوجه به آغاز مسافرت های نوروزی به دستگاههای متولی دستور لازم برای سرعت بخشی در ساماندهی تانکرهای یادشده صادر شده است.
وی تصریح کرد: دستگاه‌ها قبل از اینکه طرحی را پیاده سازی کنند باید زیرساخت‌ها را برای آن نوع فعالیت مورد توجه قرار دهند که در خصوص این موضوع بلعکس عمل شده است.
تماری گفت: در نشست با مسوولان دستگاههای متولی پیشنهادات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه و به صورت حضوری از چند محل در نزدیکی شهر چغادک بازدید شد.
وی افزود: مقرر شد همه تانکرها با هماهنگی اداره بندر بوشهر و مدیران شرکت‌های موضوع این فعالیت تجاری در یکی از محل‌های مذکور که تعیین قطعی آن را اداره بندر به عهده گرفت، به صورت موقت توقف کرده و اداره بندر و گمرک بوشهر با مدیریت خود، این تانکرها را به صورت مرحله‌ای برای تخلیه محموله وارد شهر کنند تا ضمن انجام این مهم که برای استان منافعی در بردارد، موجبات رضایتمندی مردم را نیز فراهم کرد 
[کد خبر:AJ45012]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب