00169789978.jpg

 

 

آینه جم- جاده جم به پالایشگاه که به عنوان قتل گاه جنوب استان بوشهر معروف است و اخبار تصادف این مسیر بیشترین خروجی حوادث ترافیکی شهرستان جم در رسانه های محلی و استانی دارد .
بنا بر آمارهای غیر رسمی از زمان استارت پالایشگاه فجر جم تا کنون بیش از ۱۲۰نفر جان خود را در این مسیر از دست داده اند .
توزیع سنی جمعیت فوت شدگان از کودک ۹ماه تا پدر ۸۰ساله می باشد ؛ این یعنی همه طیف های سنی و جنسیتی در این مسیر دچار صانحه شده اند .
معلولیت در درجات مختلف ، آسیب بدنی ، خسارت های مالی از دیگر معضلاتی است که نصیب شهروندان جمی در طول سالیان گذشته شده است .
اولین و مهمترین دغدغه بخشدار جوان و متخصص بخش مرکزی اصلاح این مسیر بود که با مشاوره فنی از سوی صاحبان فکر و اندیشه دست به این کار بزرگ زد که خدا را شکر پروژه فعال گردید.
در کنار گام بزرگ بخشدار مرکزی باید قدردان همت والای مالکینی بود که بدون هیچ گونه چشم داشتی با مناعت طبع دل در گروه عمران و آبادانی شهرستان برداشتند و با بخشش املاک خود فرصت توسعه را فراهم نمودند .
ضمن احترام به حقوق همه عزیزانی که از روستای بابامبارکی تا شهر خاص همکاری لازم داشتند می طلبد مسولین شهرستان نیز طبق قوانین با این خیرین همکاری لازم داشته باشند ؛ همچنین چند شهروندی که هنوز جهت همکاری قانع نشدند نیز به جرگه خیرین اضافه شوند تا در یک کاری عام‌المنفعه شراکت داشته باشند و هم مانع از کشته شدن دیگر عزیزانی گردند که در این مسیر رفت و آمد می کنند علاوه بر آن با امتیازاتی که دریافت می کنند بتوانند در روستای محل زندگی خود سبب توسعه اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی گردند.
باید تقدیر کرد از همه کسانی که زبان خیر گذاشتند و از اعتبار اجتماعی خود جهت برطرف کردن مشکل مایه گذاشتند کسانی مثل محمد احمد پور فرماندار، دادستان جم ، عبدالحسین اکسیر ، غلامعلی بدخشان ، حاج علی نوروزی و همه عزیزانی که گامی برداشتند تا خانواده ای در سوگ عزیزش سیاه پوش نشود .
ضلع سوم رفع این مشکل شرکت پالایشگاه فجر جم می باشد که ۴۰سال است منافع این مسیر بهرمند شده است باید دین خود را به شهرستان با تامین اعتبار طرح ادا نماید.
 
* بانیان آبادی
[کد خبر:AJ45039]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب