آینه جم-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی استان طی ایام نوروز امسال ۶۴ درصد کاهش یافته که امیدواریم با رعایت مقررات رانندگی، این آمار تا پایان تعطیلات نوروزی کاهشی باشد.

 به گزارش آینه جم؛ عبدالکریم اخترشناس روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند سال گذشته اظهار کرد: از شروع طرح نوروزی تا روز گذشته (۶ فروردین ۱۴۰۳) تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، فوتی حوادث رانندگی برون شهری ۶۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین طی این مدت، در اثر تصادفات ۱۵۶ نفر از هموطنان در جاده های استان مصدوم شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تصریح کرد: در مجموع ۱۸۱ فقره تصادفات در طرح نوروزی ۱۴۰۳ رخ داده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل ۵۹ درصد کاهش نشان می دهد.

خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عوامل تصادفات نوروزی در استان بوشهر

دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان بوشهر تصریح کرد: خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات نوروزی در جاده های استان بوده اند.

اخترشناس ادامه داد: ۶۰ درصد از تصادفات منجر به واژگونی و خروج از جاده شده است.

وی به مسافرین نوروزی توصیه کرد: اگر به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در پارکینگ های امن جاده ای یا مجتمع های خدماتی-رفاهی استراحت شود در کنار رانندگی با سرعت مطمئنه و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نقش بسزایی در پیشگیری از تصادفات جاده ای دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای همیشه در اولویت راهداری، پلیس و سایر دستگاههای متولی است، یادآور شد: امیدواریم با رعایت قوانین رانندگی و مسئولیت پذیری بیشتر، شاهد سفر بی خطر و استمرار آمار کاهشی سوانح جاده ای باشیم.

[کد خبر:AJ45156]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب