مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل در سیراف ساخته می‌شود. مهدی یوسفی به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای این منطقه ۲۹ فاز گازی پیش‌بینی شده است که پیش‌بینی می‌شود تا سال...

سیراف
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل در سیراف ساخته می‌شود.

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس بیش از هشت درصد از گازهای جهان را در خود جای داده است و به عنوان بزرگترین منطقه تخصصی نفت و گاز در جهان شناخته می‌شود.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای این منطقه ۲۹ فاز گازی پیش‌بینی شده است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۹۶ طرح توسعه این میدان به پایان برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه اشاره‌ای به طرح پالایشی سیراف داشت و خاطرنشان ساخت: هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل توسط بخش خصوصی در سیراف ساخته می‌شود.

وی ظرفیت مجموع این پالایشگاه‌ها را ٤٨٠ هزار بشکه در روز عنوان کرد و بیان داشت: هر یک از این پالایشگاه‌ها دارای ظرفیت ٦٠ هزار بشکه هستند که به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

یوسفی به نقش بسیار مهم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اجرای این هشت پالایشگاه اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های وزارت نفت در زمینه بسترسازی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه این پالایشگاه‌ها دارای تاسیسات یوتیلیتی، پشتیبان و واحدهای فرآیندی هستند، اضافه کرد: برای ساخت این پالایشگاه‌ها حدود ۲۵۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است که هر پالایشگاه حدود ۳۰ هکتار زمین خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: دولت در اجرای این طرح به بخش خصوصی اعتماد کرده است و بخش خصوصی نیز می‌تواند به خوبی پاسخ این اعتماد را بدهد.

[کد خبر:AJ4578]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب