معاون بخش نفت و گاز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا پایان خرداد آماده افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، حسن درگاهی اظهار داشت: فاز ١٥ و ١٦ پارس جنوبی هم اینک در آستانه راه‌اندازی کامل است و با راه‌اندازی واحدهای تکمیلی تا آخر خردادماه، فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی به صورت ١٠٠ درصد آماده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در سال ٨٤ برنده مناقصه اجرای فاز ١٥ و ١٦ پارس جنوبی شد و با این حال به صورت رسمی از سال ٨٦ کارمان را شروع کردیم و سال ٩٢ اولین ردیف شیرین سازی پالایشگاه، افتتاح شد.

معاون بخش نفت و گاز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اضافه کرد: بیش از یکسال و نیم است که کار بهره‌‌برداری آغاز شده و به محض راه‌اندازی واحدهای تکمیلی، این پروژه آماده افتتاح رسمی خواهد بود.

وی با بیان این‌که پروژه هم اینک از پیشرفت ٩٩ درصدی برخوردار است، یادآور شد: بخش‌های تکمیلی که باید اجرا شود شامل مایع سازی گاز و استحصال (جداسازی) گوگرد از گاز ترش است.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر کار جداسازی گوگرد از گاز ترش انجام می‌شود اما از آنجا که گوگرد به عنوان محصول ثانویه نبود به همین دلیل تصمیم گرفتیم واحد ١٠٨ را وارد مدار کنیم تا به عنوان یک محصول ثانویه از آن استفاده شود.

[کد خبر:AJ4604]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب