آینه جم:اسناد وزارت خارجه آمریکا فاش کرده است که در دیدار اوباما و ملک عبدالله در سال 2014 میلادی، هدایای گران بهایی به رئیس جمهور آمریکا و اعضای خانواده وی اهدا شد.

هدیه میلیون دلاری ملک عبدالله به اوباما

به گزارش آینه جم: اسناد وزارت خارجه آمریکا فاش کرده است که در دیداراوباماو ملک عبدالله در سال 2014 میلادی، هدایای گران بهایی به رئیس جمهور آمریکا و اعضای خانواده وی اهدا شد.

حکام سعودی سال گذشته میلادی حدود یک و نیم میلیون دلار به خانواده رئیس جمهور آمریکا هدیه دادند.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، ملک عبدالله پادشاه (سابق) عربستان و مقامات عالی رتبه سعودی سال گذشته میلادی، مبلغ یک میلیون و سیصد هزار دلار صرف هدایایی کردند که به اوباما و خانواده اش داده شده است.

 هدیه میلیون دلاری ملک عبدالله به اوباما چه بود؟

از جمله هدایای گران قیمتی که به اوباما داده شده است، ساعت مچی طلا و نقره ای به ارزش 18 هزار و 400 دلار و ماکت برنزی برج ساعت مکه با روکش طلا به ارتفاع 122 سانتی متر و ارزش 57 هزار دلار است.

مالیا و ساشا دختران اوباما هم از هدایای خاندان سعودی بی نصیب نبوده اند و علاوه بر جواهرات و گوشواره، هر کدام یک ساعت مچی جمعا به ارزش 80 هزار دلار از خاندان سعودی دریافت کرده اند.

خبرهای مربوط به هدایای ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود (پادشاه کنونی عربستان) به اوباما فقط یک ماه پس از آن منتشر شد که دولت اوباما طرح پیشنهادی خط لوله نفتی کی‌استون اکس ال از کانادا را رد کرد.

شرکت ترنس کانادا بسیار تلاش کرد تا موافقت اوباما با احداث این خط لوله را جلب کند ولی موفق نشد.

قرار بود از این خط لوله روزانه 800 هزار بشکه نفت خام به آمریکا صادر شود ولی اوباما نهم نوامبر در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن در پاسخ به این پیشنهاد گفت : این خط لوله کمک درازمدت قابل توجهی به اقتصاد ما نخواهد داشت.

اوباما چند هفته قبل از آنکه ماه فوریه گذشته قانون خط لوله مذکور را وتو کند، با ملک عبدالله پادشاه (سابق) عربستان دیدار کرده بود.

میزان

[کد خبر:AJ14219]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب