141764541886.jpg

آینه جم، با نزدیک به شدن به هفتم اسفندماه روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیتهای کاندیداهای انتخاباتی نیز شدت بیشتری یافته و هریک به شگردی سعی در جلب و جذب آراء مردم دارند که چنانچه این شگردها قاونی، اخلاقی و انسانی باشد نه تنها هیچ اشکالی ندارد؛ بلکه بسیار نیکو و بجاست.
اما اگر برای پیروزی در انتخابات به شگردهایی برای تخریب رقیب دست زد یا از شگردهایی غیر اخلاقی و غیر انسانی استفاده کرد اینجاست که پای بندی به شریعت و دین و اسلام و انسانیت همه باد هوا می شود.
خوشبختانه بیشتر کاندیداها اخلاق مدار بوده و راهیابی به بهارستان را به هر قیمتی دنبال نمی کنند ولی هستند تعداد اندکی از کاندیداها که بر اساس "هدف وسیله را توجیه می کند" برایشان رسیدن به هدف (کرسی سبز مجلس) مهم است و در این میان اخلاق و دیانت و انسانیت را قربانی رسیدن به هدف می کنند که بسیار خطرناک است.
متاسفانه بازار انتخابات دور دهم مجلس هنوز چندان گرم نشده؛ یکی دو نفراز کاندیداهای احتمالی استراتژی انتخاباتی خود را بر اساس "هدف وسیله را توجیه می کند" تنظیم کرده اند.
برای رسیدن به کرسی جذاب مجلس دیوانه وار شب و روز خواب را بر چشم خود حرام کرده و راه رسیدن به بهارستان را در تخریب دیگران می دانند.
گاهی فردی را که حاضر به حمایت از او نشده را متهم به درخواست پول چند ده میلیون تومانی میکند و گاهی لیدرهای یک جریان سیاسی را متهم به زد و بند با یک کاندیدا یا فعال سیاسی می کند و گاهی اتهامات دیگر به افراد دیگر.....
او از هر اتهام بی سند و مدرکی ابا ندارد و وقیحانه تر اینکه وقتی در اقناع دوستان خود در باب علت دروغ پردازی ها و تهمت زدن هایش کم می آورد می گوید: "این از شگردهای انتخاباتی من است"!!!

از شگردهای انتخاباتی برخی کاندیداهای دیگر؛ قول ها و وعده های غیر عملی و دروغ و اصطلاحاً پر از لاف و بلوف است. برخی از قول ها و وعده ها را رییس جمهور هم نمیتواند عملی کند چه برسد به نماینده ای که فقط یک دویست و نودم از مجلس است! به مصادیقش کار ندارم. شما اگر در جلسات خانگی برخی از کاندیداها حضور یابید و مستمع افاضات برخی آقایان باشید حتما متوجه مصادیق این مهم خواهید شد.

مضحک تر ارتباط با دکتر عارف است. می گویند کاندیدایی از اصلاح طلبان آنقدر لاف دوستی با دکتر عارف را در جلسات می زند که دیگه انگشت نما و سوژه جوک و مسخره مردم شده است.

دکتر عارف بنده خدا خودش بارها گفته که کمیته انتخابات اصلاح طلبان در استانها و حوزه انتخابیه شهرستان ها تصمیم میگیرند که چه کسی کاندیدای نهایی اصلاح طلبان آن حوزه انتخابیه باشد ولی غضنفر ما کوتاه نمی آید و می گوید عارف شخصاً از من خواسته کاندیدا شوم و ....

واقعاً اگر کسی فکر کند سر این مردم را میشود به این آسانی کلاه گذاشت باید فکری به حال قوه عاقله خود کند. امروز در هر شهر کوچکی که نگاه کنید حداقل ده بیست نفر با واسطه یا بی واسطه با خاتمی و عارف و .... ارتباط دارند و راست و دروغ خیلی از ادعاها چند ساعته روشن می شود. اگر مصلحت ایجاب می کند که به تکذیب برخی بلوف ها و دروغ ها اقدام نشود نباید باعث سوءاستفاده برخی شود. 

شگردهای انتخاباتی غیر اخلاقی و ناصحیح خاص یک جریان سیاسی اصلاح طلب یا اصولگرا و یا مستقل نیست و منصفانه که نگاه می کنیم در هر سه جریان، کاندیداهای سالم و با اخلاق پیدا می شود و کاندیداهای متاسفانه ضعیف النفس با شگردهای ذکر شده بالا نیز یافت می شود.

واقعاً تفو به این کرسی وکالتی که بخواهد با این شگردهای غیر انسانی بدست بیاید.

رقابت در عین جوانمردی و با شگردهای اسلامی و انسانی است که زیبا میشود و گرنه فتح بهارستان تهران که هیچ فتح دنیا و تسخیر کاخ سفید و سرخ غرب و شرق عالم هم ارزشی ندارد. 

کاندیداهای صادق و صالح کسانی هستند که با صداقت داشته ها و توانمندی های خود را به مردم عرضه نمایند. از تخریب دیگران و دروغ و بلوف نیز خودداری نمایند. 

به هوش باشیم؛ انتخابات چشم بر هم بگذاریم تمام می شود. آنچه به جا می ماند رفتاری است که ما از خود برجا می گذاریم.....

فعلاً به همین مختصر تذکر بسنده کرده و امید دارم مخاطبان این تذکر به خود آید و در ادامه رقابت انتخاباتی مسیری جوانمردانه و اخلاق مدارانه را برگزینند که در غیر اینصورت مصداق "خسر الدنیا و الآخره" خواهند شد." یقیناً اینگونه کاندیداها با برملا شدن شگردهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی و غیر انسانی انتخاباتی اشان مورد تنفر مردم قرار خواهند گرفت و راهی به بهارستان خیالشان نخواهند داشت و البته فرجام حساب و کتاب یوم الحساب شان نیز که همه بهتر می دانید.

 

منبع:اتحاد خبر

[کد خبر:AJ10419]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب