00000000000000000000000000000000000000007766.jpgآینه جم، استاندار بوشهر گفت: راه اندازی مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی و اورژانس هسته‌ای با 500 تخت در اولویت‌های برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

به گزارش آینه جم، مصطفی سالاری در آیین بهره‌برداری از مرکزتحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویر برداری مولکولی بوشهر ضمن تقدیر از جامعه پزشکی و فعالان بخش بهداشت و درمان استان به سبب فعالیت اثر بخش در حوزه سلامت اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان است که با سعی تلاش این مجموعه تلاشگر در دوساله گذشت بخشی از آن محقق شده است.
 
وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهداشت عمومی و سلامت در استان بوشهر در دوسال گذشته افزود: توسعه تخت‌های بیمارستانی و توسعه درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی در استان بوشهر در دوسال گذشته نشان از تلاش مجموعه بهداشت، درمان وعلوم پزشکی دارد که انتظار می‌رود در قالب طرح تحول نظام سلامت استاندارد‌ها در این بخش ارتقاء و بهبود یابد.
 
استاندار بوشهر توسعه شاخص بهداشت عمومی و نظام سلامت در شهرها و روستاهای استان بوشهر را به صورت متوازن و همزمان در کنار توسعه سایر بخش‌ها ضروری دانست و گفت: تکمیل بخش‌های درمانی بسیار ضروری به نظر می‌رسد به همین منظور تا 5 سال آینده تعداد تخت‌های مرکز درمانی بوشهر باید به 800 تخت برسد.
 
وی از احداث و راه‌اندازی بیمارستان 160 تختی در کنار بیمارستان موجود به عنوان یک مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی خبر داد و تصریح کرد: در مراکزی که جمعیت بیشتری داریم باید فعالیت‌های پزشکی و درمانی توسعه یابد که برای رسیدن به این هدف مهم راه‌اندازی یک مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کنار این مجموعه درمانی ضروری به نظر می‌رسد.
 
دکترسالاری با اشاره به استقرار صنایع مختلف نفت و گاز و توسعه مجموعه نیروگاه اتمی بوشهر در سال‌های آتی تصریح کرد: راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای مجهز به تکنولوژی روز پزشکی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف در استان بوشهر ضروری است.
 
وی با تاکید برمطابات مردم استان در زمینه راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای و مجموعه تخصصی و فوق تخصصی درمانی بوشهر افزود: راه‌اندازی این مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی و اورژانس هسته‌ای با 500 تخت در دستور کار است که تا بهره برداری کامل از ان بصورت جدی در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی پیگیری می‌شود.
 
استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی در استان بوشهر راه‌اندازی مراکز درمانی با تکنولوژی هسته‌ای و پرتودرمانی را در کنار این محموعه درمانی ضروری دانست وبیان کرد: دست آوردهای علمی و پژوهشی جوانان متخصص و نخبگان این استان در زمینه پژشکی هسته‌ای نشان از توانمندی سرمایه‌های اجتماعی و منابع انسانی استان است که مایه مباهات هستند.
 
وی توسعه مرکز تشخیص و درمان بیماری با استفاده از تکنولوژی هسته‌ای را یکی از ظرفیت‌های استان برای توسعه صنعت توریسم برشمرد و تصریح کرد: دنبال این هستیم که سعی شود مردم برای درمان به سایر استان‌ها مراجعه نکنند و اگر هم مراجعه‌ای صورت می‌گیرد مراجعه معکوس از سایر استان‌ها باری مواردی اتفاق بیافتد.
 
دکترسالاری بر توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان در قالب طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و افزود: با ظرفیت‌هایی که در زمینه پزشکی هسته‌ای در بوشهر وجود دارد، لازم است توریسم پزشکی راه اندازی شده و توسعه یابد.
 
وی بر راه اندازی بخش آنکولوژی و بیماری‌های خونی برای اطفال با توجه به عدم وجود این بخش درمانی در استان تاکید کرد و گفت: با آموزش‌های غیرتخصصی و مهارت‌های حرفه‌ای و رفتاری در استان می‌توان به خوبی از امکانات موجود حداکثر استفاده را برد و بهره‌وری را ضمن توسعه امکانات به صورت همزمان ارتقاء داد.
 
استاندار بوشهر ضمن تقدیراز فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دکتر اسدی به عنوان پژوهشگر برتر و جوان ایرانی که با وجود دعوت سایر کشورها  ترجیح داده‌ در بوشهر به فعالیت بپردازد گفت: جوانان و نخبگان سرمایه‌های اجتماعی و مهم‌ترین منابع کشور هستند که دولت تمام قد از انها حمایت می‌کند.
 
وی با اشاره به حمایت دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه بهداشت، درمان و نظام سلامت گفت: بخش‌هایی که توجیه اقتصادی ندارد ولی برای جامعه حیاتی و ضروری است با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت مورد توجه و تاکید قرار دارد.
 
دکترسالاری تاکید کرد: دولت هر طرحی در حوزه سلامت که بخش خصوصی تمایل به اجرای آن دارد را با حمایت خود دارای توجیه اقتصادی است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به حمایت سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توسعه خدمات درمانی توسط بخش خصوصی اظهار داشت: با هدف گذاری متناسب با نیازها سعی بر توسعه متوازن در استان داریم به همین منظور با هدف گذاری و استفاده حداکثری از منابع محدودمان طرح تحول نظام سلامت را با سرعت در استان بوشهر در دستور کار داریم.
 
علیرضا رئیسی با تاکید بر استفاده از امکانات و تکنولوژی منحصر بفرد این مرکز درمانی افزود: با راه اندازی و توسعه این مرکز پزشکی هسته‌ای در استان بوشهر زمینه ایجاد توریسم هسته‌ای در حوزه خلیج فارس بوجود می‌آید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اولویت استفاده از تکنولوژی رادیوتراپی در درمان بیماری‌های سرطانی بیان کرد: با توجه به استقرار صنایع مختلف و نیروگاه اتمی بوشهر در این استان یک مرکز تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها با مساحت 2 هزار و 600 متر مربع با اعتباری افزون بر 14 میلیارد تومان در جوار این مرکز تحقیقاتی احداث می‌شود.
 
وی افزود: در حال حاظر مناقصه این پروژه برگزار شده و پیمانکار انتخاب شده که بزودی برای اجرای این پروژه تجهیز کارگاه و و اجرایی می‌شود.
 
رئیسی با تاکید بر اینکه ما بیمارستانی به نام بیمارستان هسته‌ای در هیچ جای کشور نداریم تصریح کرد: سوء تفاهمی که در خصوص احداث بیمارستان هسته‌ای در تهران برای مردم استان پیش آمده را با احداث این مرکز و با نام مرکز تشخیص و درمان با تکنولوژی هسته‌ای برطرف می‌کنیم.
 
وی از احداث مجتمع خدماتی درمانی جدیدی در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر خبر داد و گفت: پروژه ساخت مجتمع فوق تخصصی درمانی و اورژانس هسته‌ای بوشهر در جوار بیمارستان موجود بزودی کلنگ زنی و ساخت آن آغاز می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر احداث و راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای بوشهر را ضروری دانست و افزود: احداث و راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای توسط سازمان انرژی اتمی ایران تامین اعتبار شده که عملیات اجرایی آن همزمان با مجتمع تخصص و فوق تخصص بوشهر مجموعا با مساحتی به میزان 5 هزار متر مربع بزودی شروع می‌شود.
 
رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی پزشکی هسته‌ای خلیج فارس بوشهر نیز با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی روز در نظام سلامت و بهداشت و درمان عمومی در کشور اظهار داشت: نخستین مرکز جامع درمان و تحقیقات و آموزش با رادیوپرتوها در بوشهر با 8 تخت از امروز به بهره برداری می‌رسد.
 
مجید اسدی با اشاره به قابلیت پزشکی هسته‌ای در تشخیص و درمان بیمار‌های مختلف و اسکن انواع سرطان، ریه، کلیه، مغزو استخوان افزود: پزشکی هسته‌ای فرایندی ایمن و هدفمند در تشخیص و درمان بیماری‌هاست که نیازمند توسعه است تا به صورت همگانی مورد استفاده قرار بگیرد.
 
رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی پزشکی هسته‌ای خلیج فارس بوشهربا اشاره به اینکه خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود در کشور بی‌نظیر است گفت: تا کنون در این مرکز تعداد 15 بیمار پذیرش شده‌اند تعدادی از آنها از استان‌های فارس، کهکیلویه وبویراحمد و شمال کشور هستند.
 
وی از انجام اسکن هسته‌ای از گوش در این مرکز به عنوان یک فعالیت ابداعی خبر داد و افزود: اندازه‌گیری دقیق هورمون‌های تیروئید و پاراتیروئید در آزمایشگاه این مرکز تحقیقاتی با تست‌هایی با استفاده ازمواد رادیواکتیو انجام می‌شود.
 
پژوهشگر برتر کشور در حوزه پزشکی هسته‌ای درمان هدفمند در طب هسته‌ای را مهم‌ترین ویژگی این علم برشمرد و تصریح کرد: امروز پس از 5 سال ایده راه اندازی این مرکز به بار نشسته که برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از علم پزشکی هسته‌ای نیازمند حمایت بخش دولتی است.
 
 وی تصویربرداری برای تشخیص بیماری‌ها از طریق دوربین گاما در پزشکی هسته‌ای را روشی مطمئن دانست و تاکید کرد: برای نخستین بار در کشور دپارتمان نانوتکنولوژی در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر راه اندازی شده به عنوان یک ظرفیت باید مورد توجه و حمایت مسئولان قرار بگیرد.
 
اسدی از تالیف شش کتاب کاری در زمینه پزشکی هسته‌ای وتالیف کتاب مرجع پزشکی هسته‌ای با همکاری دانشگاه استنفورد آمریکا، طراحی و اجرای چند روش تشخیص جدید در کشور و ثبت اختراع آن و تالیف بیش از 100 مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی درمرکز تحقیقاتی درمانی پزشکی هسته ای بوشهر خبر داد.
 
 رئیس مرکز تحقیقاتی و درمانی پزشکی هسته‌ای خلیج فارس بوشهر بیان کرد: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرد و هم اکنون تمامی خدمات تصویربرداری با رادیو داروها، درمان بصورت سرپایی و بستری با رادیونوکلیدها و آزمایشات هورمونی و تست اوره و همچنین سنجش تراکم استخوان در آن مرکز ارائه می‌شود.





























منبع:روابط عمومی استانداری بوشهر

[کد خبر:AJ11145]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # بیداری 1394-10-02 18:00
آفرین مجید جان. باعث افتخاری
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # محمود 1394-10-02 18:04
باز هم افتخار آفرینی جوان خوش فک و خلاق جمی موج خوشهالی در پی داشت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # افسانه 1394-10-02 22:40
آفرین بر سردار علم و ادب جم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # بچه مالچه 1394-10-03 12:50
افتخار بزرگی برای دوستان وهم بازیهای محله می باشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # کوثر 1394-10-03 23:12
آفرین چه افتخار بزرگی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # کوثر 1394-10-03 23:15
آفرین چه افتخاری
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # ا.راستگو 1394-10-04 10:17
تبریک به جناب اسدی و مردم با فرهنگ جم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # ايران 1394-10-04 17:47
درود بر شما اقاي دكتر اسدي . باعث افتخار هستين . چشم هزاران بيمار به دنبال اين خبر هاست كه بتوانند راهي براي درمان بيماري هاشون رو پيدا كنند . مطمن باشيد دعاي خير تمام مردم پشت سر شماست . با تمام وجود متشكريم .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محسن 1394-11-24 14:45
ان شا الله که همیشه سربلند و موفق باشی هم محلی عزیز
ان شا الله که خدا خیرت بده و تو کارهات موفق باشی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محمودي 1395-02-08 21:18
سلام
ايا بخش پرتو درماني يافتو درماني در بوشهر هست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب