7089043_3181.jpg

آینه جم؛ سجاد بهزادی: با رد صلاحیت عده ای از داوطلبان در آغاز سوت رقابت انتخابات مجلس دهم در ابتدا همه فکر می کردند دیگر امیدی به تغییر وضعیت چیدمان نیروها در مجلس نیست ، اما در عین حال جنبش ها و شبکه های اجتماعی به آگاهی عمومی کمک کردند و مردم خواستند ثابت کنند بالاتر از سیاهی هم رنگی است و به خوبی فهمیده بودند که قهر و سکوت، آلترناتيو خوبی برای شرایط پیش آمده نیست، آنها تصمیم به رای دادن داشتند و تقریبا مشخص بود که به اصول گرایی نیز رای نخواهند داد.

به نظر من پیروزی اصلاح طلبان در مجلس دهم محصول افراطی گرایی تمامیت خواهان در سال های گذشته بود. ملت ایران در اسفند 94 با بال شکسته پرواز کردند و به اوج رسیدند. کاری که خیلی راحت نیست . حفظ وحدت در طبقه متوسط و روشنفکران در قالب شورای سیاستگذاری و اعتدال و تهیه لیست های انتخاباتی هم کار حرفه ای بود که پس از چند دوره تمرین بالاخره آموخته بودیم. گرچه این پروسه با افت ها و کاستی های خاص خود نیز روبرو بود. اما خوشبختانه عده زیادی در کشور به این جریان و پروسه اعتنا کردند و در رای دادن به لیست آنها اعتماد کردند.

عبور از شرایط فعلی و اصول گرایی معیار خوبی برای نیروهای چپ بود که نتیجه انتخابات نیز نشان از اقبال عمومی مردم به این معیار بود. بزرگترین اتفاق دیگری که در این دوره رخ داد این بود که اصلاح طلبان کارایی و اثربخش خود را در معادلات سیاسی قدرت بار دیگر به رخ تمامیت خواهان کشیدند و خود را از حاشیه به متن رساندند. آنها تجربه مهمی هم که در دوران اصلاحات داشتند به کمک گرفته بودند.

در هر حال طبقه متوسط جامعه ایران به نظر من در حال پوست اندازی جدی است که اکنون فرصت خوبی برای توجه به نگرش آنهاست. اگر این موضوع در برنامه ریزی های اصلاح طلبان به خوبی مدنظر قرار نگیرد خیلی زود شرایط به حالت اول برخواهد گشت و به قول شاعر" ما همچنان دوره میکنیم شب را و روز را..."

 

منبع: نصیر بوشهر

[کد خبر:AJ13784]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # احمدی 1394-12-20 21:51
ظاهرا آقای بهزادی به همین زودی فراموش کرده است که مراد و مقتدایش مجید کنگانی به لیست ( امید ) پشت پا زد . همان لیستی که از 198 نفر اصلاح طلب سراسر کشور تشکیل شده بود و زیر آن دکتر عارف رییس شورای سیاستگذاری اصلاحطلبان کشور امضا کرده بود !و مهندس حسین بردستانی برای حوزه انتخابیه دیر کنگان جم عسلویه در این لیست قرار داشت . نه آقای بهزادی حافظه تاریخی این مردم به این زودی این ماجرا را از یاد نخواهد برد . آینه جم میدانم این نظر را درج نمی کنی ولی اگر به ژورنالیستی حرفه ای باور داری منتشر کن . درود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # جم 1394-12-22 08:11
اقای بهزادی کجای کاری اکثریت مجلس اصولگرایان هستند و مثل اینکه این مدت بررسی نکردی ارایش مجلس دهم
و این را بدان برای نخستین بار هست در تاریخ جمهوری اسلامی که یک مجلس همسو با دولت شکل نگرفته است..یک کم وقت کردی مطالعه داشته باش و از این تحلیل های سطحی دست بردار
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب