8I4A0988.JPG

آینه جم- فرماندر شهرستان جم با اشاره به اینکه بحران آب در جم جدی است، گفت: حذف کشت‌های فضای باز از برنامه های مهم در راستای کاهش مصرف آب در شهرستان است که اجرا می شود

به گزارش آینه جم، فتح الله نوروزی عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری بخش ریز با اشاره به تحولات مهم و برجسته در حوزه‌های مختلف در شهرها و روستاهای شهرستان اظهار داشت: از سه سال گذشته کار و تلاش بی‌وقفه در شهرها و روستاها آغاز شده و امروز به جرات می توان اعلام کرد هیچ روستایی در شهرستان نیست که در آن شاهد کار و تلاش نباشیم و باید گفت که سطح رفاهی و عمرانی روستاها و شهرها در دولت یازدهم ارتقا یافته است.

نوروزی با اشاره به حضور جوانان فعال و پرتلاش در بخش ریز تاکید کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه جوانان نگاهی ویژه است و قطعا اتکا به جوانان، گره‌گشای مشکلات جامعه خواهد بود.

وی حضور در شورای اداری بخش ریز را فرصتی برای ارتباط بیشتر با مردم و مسئولان این بخش عنوان کرد و گفت: اصرار داشتم در نشست شورای اداری بخش ریز حضور داشته باشم و آمادگی برای حضور در بخشداری و دیدار مردمی نیز داریم.

توزیع اعتبارات بر مبنای نیاز واقعی

نوروزی با تاکید بر لزوم توزیع اعتبارات شهرستان بر مبنای نیاز واقعی و رفع مشکلات تصریح کرد: قطعا در اعتبارات شهرستان، بخش ریز و مسائل و مشکلات این بخش را مورد توجه قرار خواهیم داد.

فرماندار جم خدمت به مردم را تکلیف مهم مسئولان دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان موظف هستند مسائل و مشکلات را با سرعت و جدیت پیگیری کنند و نباید مردم در راستای حل مشکلاتشان با تعلل مواجه شوند.

شرایط سفره‌های زیر زمینی جم نامطلوب است

نوروزی بحران آب در شهرستان جم را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: متاسفانه شرایط سفره های زیر زمینی آب جم نامطلوب است و نیازمند همراهی همه مردم و مسئولان شهرستان و استان در گذر از این شرایط هستیم. 

وی با اشاره به رفع مشکل چندین ساله آب شهر انارستان اضافه کرد: با وجود آنکه در سال گذشته با مشکلاتی در تخصیص اعتبارات بخش آب مواجه بودیم اما در شهر انارستان با تلاش مجموعه آبفا شهری و همراهی مردم و شورا، شاهد بهبود وضعیت آبرسانی و افزایش رضایت‌مندی مردم هستیم و در شهر ریز نیز با اقداماتی که در دست انجام است انتظار داریم مشکلات کاهش یابد.

نوروزی از پیگیری برای حل مشکل آب روستاهای تنگمان جمال آباد، سرچشمه، تشان، دره‌بان و تل حاج نوشاد در بخش ریز نیز خبر داد.

اجرای فاز دوم پروژه آبخیزداری جم

فرماندار جم از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه آبخیزداری در بخش مرکزی جم در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته فاز اول این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در بخش ریز اجرایی شد و امسال نیز فاز دوم پروژه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال در بخش مرکزی اجرایی می شود که قطعا تاثیر مثبتی در جلوگیری از هدر رفت آب و تقویت سفره های زیر زمینی خواهد داشت.

نوروزی پروژه انتقال آب از سیراف به جم را نیز از دیگر موضوعات مهم برای شهرستان برشمرد و تاکید کرد: با امضای تفاهم نامه میان وزیران نفت و نیرو، روند کار در مسیر درستی قرار گرفته که امیدواریم شاهد تسریع در تکمیل این پروژه با همراهی مسئولان در دو وزارت خانه نفت و نیرو باشیم.

حذف کشت‌های فضای باز

فرماندار جم حذف کشت‌های فضای باز را از برنامه های مهم در راستای کاهش مصرف آب شهرستان عنوان کرد و گفت: اقداماتی در راستای کاهش سطح کشت فضای باز در دو سال گذشته انجام شده و با مدیریت منابع آب و جهاد کشاورزی شهرستان این روند در سال جاری نیز تداوم خواهد یافت.

نوروزی تصریح کرد: البته با حذف یکباره کشت فضای باز نیز موافق نیستم و باید این کار به صورت گام به گام انجام شود چرا که معیشت بخشی از مردم از این طریق تامین می شود و نمی توان اقدامات را بدون توجه به مسائل اجتماعی انجام داد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم باغداران خود در زمینه حذف کشت‌های فضای باز پیشگام شوند و در این مسیر یاریگر شهرستان باشند. 

ساماندهی سنگ‌شکن‌های جم

فرماندار جم به بحث سنگ‌شکن‌ها نیز پرداخت و افزود: قبلا هم گفته ام که شهرستان به سنگ شکن ها نیاز دارد اما قانونمند؛ برای رصد وضعیت سنگ شکن ها و تخلفات احتمالی، کارگروهی برای بررسی موضوع تشکیل شده که به زودی نشست نهایی برای جمع بندی نتایج برگزار می شود.

نوروزی تصریح کرد: قطعا نتایج اعلامی کارگروه مبنای عمل در موضوع سنگ شکن ها خواهد بود.

تقویت ادارات بخش ریز

فرماندار جم تقویت ادارات بخش ریز را الزامی مهم در خدمات رسانی مطلوب به مردم دانست و افزود: با پیگیری های انجام شده شعبه کمیته امداد در بخش ریز مستقر شده و ادارات گاز ریز و انارستان نیز دارای ساختمان می شوند.

نوروزی اضافه کرد: تقویت دامپزشکی بخش ریز و افزایش نیروی انسانی نیز از دیگر مواردی است که اجرایی می شود.

وی تکمیل راه ریز به سرچشمه را از مطالبات جدی مردم دانست و تصریح کرد: عملیات اجرایی پل ها و ابنیه مسیر به اتمام رسیده و آسفالت مسیر نیز با تخصیص قیر یارانه ای از سوی راه و شهرسازی اجرایی خواهد شد.

شفافیت در تخصیص اعتبارات

فرماندار جم عملکرد شوراها، شهرداران و دهیاران در همراهی با برنامه های دولت تدبیر و امید در شهرستان جم را ارزنده توصیف کرد و اظهار داشت: شهرداران و دهیاران به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند که نتیجه این تلاش نیز عمران و آبادانی خوب شهرها و روستاهاست.

وی شفافیت در تخصیص اعتبارات را از رویکردهای مهم خود در شهرستان برشمرد و یادآور شد: تلاش کرده‌ایم شفافیت خوبی در تخصیص اعتبارات صورت گیرد و از بخشداران خواسته ام اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری نیز به صورت شفاف اعلام و در این روستاها هزینه شود.

به گزارش آینه جم، نشست شوری اداری بخش ریز با حضور معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری جم، بخشدار ریز و جمعی از مسئولان شهرستان، شوراها، شهرداران و دهیاران بخش ریز برگزار شد.














[کد خبر:AJ17038]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # همشهری 1395-04-30 06:53
اینقدر از اجرای فاز 2 ابخیزداری جم صحبت شده که دیگه تقریبا همه ناامید شده اند اخه الان چندین سال است از دوره فرمانداری اقای عبدالهی مکرر این وعده ها داده شده ولی کی اجرا خواهد شد خدا میداند حالا هم که جناب فرماندار وعده عملیاتی شدن پروژه در هفته دولت میده ، امیدواریم که اجرایی شود@
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب