Parliament66.jpg

آینه جم:انتخابات در کشور، معمولا موجب نشاط سیاسی شده و به روح امید برای تغییر و بهبود روندها دامن‌ زده است. از نشانه‌های اقتدار جمهوری اسلامی و اتکا و اهتمامش به رای مردم، پایبندی به انتخابات با وجود تهدیدهای مختلف دشمن در طول ۴۱ سال گذشته است.

انتخابات از جمله اتفاقاتی است که می توان از آن به عنوان یک همایش بزرگ سیاسی- اجتماعی نام برد که مردم برای سرنوشت چهارساله خود آن را رقم می زدند.

حضور پر رنگ مردم در انتخابات نیز موضوعی ست که مستقیما به اعتبار نظام سیاسی ما و همچنین مایوس کردن دشمنان کشور مرتبط می باشد.

برنامه قوی، شهرت، محبوبیت، نفوذ، سواد، گرایش سیاسی، استقلال، فراجناحی بودن و… برای کاندیدای انتخاباتی و همچنین تعدد آنها با شرایط مذکور، می تواند از عوامل موثر در حضور پر رنگ مردم، پای صندوق­های رای باشد.

به نظر می رسد این شرایط برای نخستین بار در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه به طور یک جا و همزمان ایجاد شده است و تمام موارد مذکور را می توان در کاندیدا مشاهده کرد و به عبارتی هر کدام از کاندیدای ثبت نام کننده در این دوره حداقل چهار مورد از شرایط ذکر شده در بالا را دارا می باشند و این نقطه عطف و امیدواری این دوره از انتخابات برای حضور حداکثری مردم پای صندوقات رای می باشد.


در این حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه افرادی همچون عبدالحسن آذر یار، موسی احمدی، طالب ابراهیمی، فرهاد اسدی، طالب ابراهیمی، سکینه الماسی، کریم اکبری اقدام، احمد بادام فیروز،  حسین بردستانی، خالد بازدار، خاتون بحرانی، سید محمد حسینی، داوود حیدری، سید حسن حسینی، ایوب حسینی، غلامحسین حیدری، عسکر جلالیان، مرضیه دهقانی، محمد روشن، یوسف روستا، علی زارعی، امین دوراهکی، فرهاد رضایی، عباس رضوی، قاسم رامشگر، مهدی رسولی، یوسف سلیمی، حسین سلامی، محمد حسین صباغ زاده، علی عبدالهی، احمد علویان، سید عطاالله علوی، طالب عاشوری، اسدالله علمداری، قاسم علیپور، محمد رضا فیروزی، محمد کارگر، محمد کریم لشکری، ابراهیم مومنی، سید مهدی موسوی زاده، سید ابوالحسن موسوی، مهین مطوری، بهمنیار واحدی پور و سعید هفت نجات نام خود را به عنوان داوطلب انتخابات مجلس یازدهم به ثبت رسانده اند.

نظر به اینکه نام هایی که در بالا اشاره شد و با توجه به برنامه، شهرت، محبوبیت، نفوذ، سواد، گرایش سیاسی، استقلال فکری و… آن ها، انتظار می رود شاهد حضور حداکثری مردم جنوب استان در پای صندوق های رای ( اسفند 98) باشیم. حضوری که می تواند دشمنان قسم خورده نظام را مایوس تر از همیشه کند.

همیشه از مردمان مرز نشین به عنوان مرزبانان و مرزداران کشور نام برده میشود. مرزبانان کل کشور و استان بوشهر و حوزه جنوبی ان، همیشه از حامیان نظام جمهوری اسلامی بوده و در تمام صحنه های سیاسی و اجتماعی حضور موثر و پر رنگ داشته اند.

هر چند ممکن است تا زمان انتخابات، تعداد زیادی از اسامی بالا به صورت ائتلافی به نفع دیگر کاندیدای هم فکرشان کنار بروند که این نیز امری طبیعی و یک تاکتیک(حربه) انتخاباتی است.

در پایان انتخابات و مشخص شدن نماینده، حتما فرد منتخب، حضور مردم را ارج گذاشته و پس از حضور در مجلس، مسئولیت مهم و خطیر خود را فراموش نخواهد کرد.

به نظر می رسد با توجه به تعدد کاندیدا و نخبگان جنوب استان برای این دوره از انتخابات، باید منتظر رکورد شکنی حضور مردم در پای صندوق های رای نیز باشیم.

این موضوع نیز خود مستلزم اتخاذ تدابیر بسیار قوی از جانب برگزار کنندگان، ناظران و تامین کنندگان امنیت انتخابات است ضمن اینکه نقش رسانه ها در ایجاد فضایی آرام بدور از تنش، تشویش و تخریب نیز نقشی کلیدی و حساس می باشد که به هیچ عنوان نباید از اولویت ها خارج شود.

بدون شک، سلسله همایش های آموزشی، توجیهی ستاد انتخابات وزارت کشور می تواند گفتمان واحدی را در بین مجریان انتخابات سراسر کشور ایجاد کند و به برگزاری انتخاباتی قانونمند، شفاف و مقتدر کمک کند.

ناگفته نماند که حساسیت های انتخاباتی متداول در هر دوره، امری طبیعی است که می تواند تنور انتخابات را هرچه بیشتر داغ و هیجان انگیز کند؛ هیجانی برای تعیین سرنوشت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش عالی و… چهار سال آینده ما….

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار برگزار می‌شود و طی آن ۲۹۰ نماینده از کل کشور به خانه ملت راه می‌یابند.

[کد خبر:AJ30560]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب