آینه جم- علی اکبر قیصری: یکشنبه عجیبی بود، حال و هوای خاصی در شهرک مسکونی پتروشمی های منطقه حکم‌فرما بود، پیر و جوان این بار گرد هم آمدند تا یک اسطوره‌ ماندگار اما گمنام را تشییع کنند.

 

13.jpg

 

پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س)، روز یک‌شنبه ۲۶ آذرماه 1402 بر دوش اقشار مختلف مردم شهید پرور جم در بهشت استان بوشهر و در یک شهرک مسکونی تشییع شد.

مردم جم همچون نخستین روزهای ابتدایی دوران دفاع مقدس، همچون فرزند خود همراه و همگام با این شهید گمنام شدند و وی را به خاک سپردند.

یکشنبه عجیبی بود، حال و هوای خاصی در شهرک مسکونی پتروشمی های منطقه حکم‌فرما بود، پیر و جوان این بار گرد هم آمدند تا یک اسطوره‌ ماندگار اما گمنام  و تازه تفحص شده را باشکوه تشییع کنند.

از همان ابتدای مراسم مردم یک به یک به تابوت‌ این نماد شجاعت نزدیک می‌شدند بر آن دست می‌کشیدند، پارچه‌ای تبرک می‌کردند و لحظاتی هرچند کوتاه سر بر تابوت شهید اشک می‌ریختند، و حتی دقایقی فقط به تابوتش خیره میشدند وشاید با نگاهشان با وی حرف میزند.

مادران و پدرانی که به یاد ۳۵ سال قبل، آن روزهای ابتدایی جبهه و جنگ می افتادند که چطور رزمندگان هنگام بازگشت از خط مقدم مورد استقبال صممی و گرم مردم شهر قرار می‌گرفتند.

جوانان و نوجوانانی که تصوراتشان از شهیدان زنده میشد؛ حتی با نگاه به پیکر رزمنده ای بی نام و نشان که به شهرشان بازگشته بود و برایشان معنی اسطوره شجاعت و یادگار دوران انقلاب‌ به همراه داشت.

در مراسم افراد ال خورده ای بودند که نای رفتن نداشتند اما عصایشایشان را محکم بر روی زمین می‌کوبیدند تا از قافله شهدا عقب نمانند.

یا تصویر مادری که عکس فرزند شهیدش را همراه خود داشت و با قدم های خسته اما باصلابت خود را به سیل جمعیت می‌رساند، تا از شهید گمنام سراغ فرزند شهیدش بجوید.

یا موکب های که با عطر حضور کودکان ،جوانان و نوجوانان معطر بود؛ با پای برهنه و نگاهی غمگین از همراهان شهیدشان پذیرایی می‌کردند.

اینجا که باشی میتوانی بی‌قراری را از چشمان مادرانی که فرزند شهید دارند را ببینی؛ بهتر است بگویم اینجا که باشی سخن از شهیدانی است که از خون خود گذشتند تا زندگی را به دیگران ببخشند.

مردم، مسؤلین، مدیران شهرستانی و مدیران شرکت‌های مستقر در منطقه با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع این شهید گمنام دوران دفاع مقدس، روز ماندگاری برای شهرستان جم  در دفتر تاریخ برای پاسداری از ارزش‌های والای شهیدان هشت سال دفاع مقدس به ثبت رساندند.

شاید از همان بدو ورود شهید گمنام به شهرستان جم و حضورش در مدرسه و مسجد و نثار شاخه‌های گل به پیکر این شهدای تازه تفحص شده نشان داد؛ شهیدان همچون گذشته زنده‌اند و در قلب مردم جای دارند.

امروز با گذشت سال‌ها از دوران هشت سال دفاع مقدس، حضور شهید گمنام یا همان "عطر بهشتی" تلنگری شد تا به یاد آوریم داشتن ایران آباد، آزاد و سرافراز ارزان به دست نیامد مگر با جان فشانی و از خودگذشتگی جوانانی دوستدار وطن.

12.jpg

[کد خبر:AJ44033]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب