0f3f0d7b-c29c-4ab5-afa5-67bee0351b7b.jpg

 

 

آینه جم- معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صمت استان بوشهر از اجرای طرح نظارتی بازار ویژه عید نوروز و ماه رمضان از ۱۶ اسفند ماه تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در استان خبرداد.

به گزارش آینه جم ، احمد رجایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۳و ماه رمضان با حضور بازرسان اداره کل صمت، تعزیرات حکومتی، ادارات و نهادهای ذیربط در استان بوشهر جهت کنترل و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات در سراسر استان از ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای مردم برای خرید اقلام مورد نیاز، این طرح ویژه به منظور تجدید نظارت‌ها جهت پیشگیری و جلوگیری از افزایش تخلفات احتمالی به ویژه گران فروشی ناشی از افزایش تقاضای خرید مردم، این طرح نظارتی همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: گروه کالاهای هدف و اولویت دار این طرح شامل انواع نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی جات، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو، روغن موتور، لوازم یدکی و غیره می‌باشد.

رجایی اضافه کرد: همچنین در مدت زمان اجرای طرح ویژه نوروز در حوزه خدمات نیز مراکز و دفاتر؛ شرکت‌های مسافرتی زمینی، ریلی، هوایی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها، رستوران‌ها بین شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه‌ها، میادین میوه و تره بار، خدمات خشک شویی، قالی شویی نیز مورد بازرسی و نظارت قرار خواهند گرفت.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار کرد: نظارت بر مراکز نگهداری کالا سردخانه‌ها، انبارها و بررسی میزان موجودی کالا در این مراکز و همچنین پایش مستمر تولید، توزیع و موجودی کالاهای هدف از طریق سامانه جامع تجارت و رصد گلوگاه‌های احتمالی تخلفات صنفی جهت جلوگیری از احتکار، عدم عرضه و گران فروشی به صورت مستمر انجام خواهد شد.

رجایی خاطر نشان کرد: متقاضیان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی اعم از احتکار، قاچاق، عدم عرضه محصول، عدم درج قیمت، کم فروشی و غیره از سوی واحدهای صنفی را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یا واحد پاسخگویی گزارش کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

[کد خبر:AJ44804]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب