به گزارش آینه جم:فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۶۰.۷۶  درصد ثبت شده و این در حالی است که متوسط کشوری ۵۵.۴۵ درصد است.

وی از تدوین منشور اخلاقی انتخابات استان بوشهر خبرداد و گفت: برای تدوین این منشور از نظرات و پیشنهادات نخبگان، تشکل‌ها و افراد صاحب نظر و فعال در حوزه انتخابات بهره برده شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: تمام مجریان انتخابات در شهرستان‌های استان بوشهر در کارگاه‌های آموزشی شرکت و موفق به گذراندن این دوره شده‌اند.

حقیقی با اشاره به تدوین طرح امنیت انتخابات استان بوشهر خاطرنشان کرد: طرح امنیت انتخابات در دو حوزه امنیت ستاد و نتایج انتخابات در استان بوشهر تدوین شد.

وی خواستار عملیاتی شدن ارکان انتخابات در استان بوشهر شد و بیان کرد: سلامت انتخابات با اجرای قانون، رقابتی بودن انتخابات با مشارکت ذی‌نفعان و جاری شدن قانون در همه مراحل انتخابات از ارکان انتخابات است که باید هر کس به سهم خود در عملیاتی کردن آن تلاش کند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر برگزاری مانورهای مختلف در آستانه برگزاری انتخابات را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای آمادگی بیشتر در آینده مانور سراسری انتخابات در استان بوشهر برگزار می‌شود.

حقیقی با اشاره به اینکه هیئت‌های اجرایی شهرستان‌های استان بوشهر تا ۲۵ آذر تشکیل می‌شود افزود: ثبت نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از ۲۶ آذر ماه تا ۲ دی‌ماه و ثبت نام نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذر ماه تا چهارم دی‌ماه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۴ حوزه اصلی در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان بوشهر دارای یک حوزه در مرکز استان است.

[کد خبر:AJ10808]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب