آینه جم: علی سالمی مستند ساز جوان شهرستان دشتی به همراه شخصیتهای فیلمهای کوتاهش به برنامه “زنده باد زندگی” شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران رفت.

به گزارش «آینه جم» به نقل از مند؛ علی سالمی، مستندساز موفق روستای کردوان سفلی که در جشنواره های دانشجویی چندین مرتبه حائز رتبه های برتر شده و در برنامه های شبکه مستند سیما نیز حضور یافته اینبار با حضور در استودیو شبکه دوم سیما و  برنامه “زنده باد زندگی” شخصیتهای فیلمهایش را رودروی دوربین این برنامه نشاند.

در این برنامه تلویزیونی لیلا اسماعیلی(مادر)، سکینه حیدری (مادربزرگ) و گرگعلی سالمی( برادر )این جوان با استعداد و جویای نام که سه مستند وی بر اساس زندگی آنان ساخته و پرداخته شده بود حضور داشتند.

در این برنامه اجتماعی گوشه ای از فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهرستان دشتی از جمله بافتن توردستی ماهیگری و صنعت زیبای عبابافی از جمله دوک گردوندن زنان روستای کردوان و لحظاتی از مستندهای گرگعلی، دی(مادر) و دی رضا  از ساخته های علی سالمی نمایش داده خواهد شد.

این برنامه که روز چهارشنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۱۵ در استودیو شبکه دو ضبط شد، گرگعلی در دقایق آغازین با صدایی زیبا و دلنشین به اجرای شروه خوانی پرداخت که باعث تشویق مجری این برنامه محمد جعفر خسروی گردید و شروه ای که خوانده شد را مجری به صورت دکلمه مجددا تکرار کرد.

این برنامه ضبط شده روز دوشنبه ۳۰ آذرماه، ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح و تکرار ساعت ۲۴ شب، ویژه شب یلدا از شبکه سراسری دوم سیما به روی آنتن خواهد رفت.

دیدن این برنامه برای مردم ساده و بی آلایش خطه دشتی خالی از لطف نیست.

 
 
 
[کد خبر:AJ10963]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب