آینه جم:با آغاز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات، تنور انتخابات گرم و گرم‌تر شده است و مردم از هم‌اکنون خود را برای خلق حماسه سیاسی دیگری آماده می‌کنند.

به گزارش آینه جم: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یکی پس از دیگری با حضور در مراکز تعیین شده در فرمانداری‌ها ثبت‌نام می‌کنند و در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد کاندیداها خواهیم بود.

علی‌رغم اینکه هنوز بیش از دو ماه تا برگزاری انتخابات مانده است، ولی این روزها و با آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات، بحث اکثر محافل مربوط به ثبت‌نام‌کنندگان و نامزدهای احتمالی است.

شیوه‌های حضور کاندیداها در محل ثبت‌نام نیز کمی متفاوت‌تر از گذشته شده است و بسیاری از کاندیداها با برگزاری مراسم جانبی و با مشایعت برخی افراد در فرمانداری‌ها برای ثبت‌نام حاضر می‌شوند.

گسترش شبکه‌های مجازی تنور انتخابات را بیش از گذشته گرم کرده است و این روزها خبرهای انتخاباتی در شبکه‌های مجازی داغ داغ است.

انتخابات

تبلیغات سنتی کاندیداها

در برخی مناطق کشور از جمله استان بوشهر، انتخابات شکل سنتی خود را حفظ کرده است و کاندیداها از روش‌های حضور در منازل افراد و دیگر شیوه‌های این‌چنینی برای تبلیغ استفاده می‌کنند.

هرچند هنوز زمان زیادی تا موعد تبلیغات رسمی برای انتخابات باقی‌مانده است ولی کاندیداها از ماه‌ها پیش با حضور در منازل افراد و به‌ویژه افراد صاحب‌نفوذ و بزرگان طوایف نسبت به جمع‌آوری رای برای خود اقدام می‌کنند.

احزاب و تشکل‌های سیاسی در انتخابات استان بوشهر چندان تاثیرگذار نیستند ولی در این دوره نیز فعالیت‌های خود را برای حمایت از کاندیداهای مورد نظر آغاز کرده‌اند.

بسیاری از کاندیداها نیز استارت کار تبلیغاتی خود را با راه‌اندازی چند سایت خبری و همچنین گروه‌ها و کانال‌های متعدد در شبکه‌های مجازی آغاز کرده‌اند.

آمادگی استان بوشهر برای برگزاری انتخابات باشکوه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر از آمادگی استان بوشهر برای برگزاری انتخابات باشکوه خبر داد و اظهار داشت: میانگین حضور مردم استان بوشهر در انتخابات‌ها مختلف بیش از میانگین کشوری است و مردم این استان آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه ۲۵ هیئت اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌های استان بوشهر تشکیل شده است، بیان کرد: این افراد دارای تجربه کافی برای انتخابات هستند و ۹۷ درصد اعضا سابقه فعالیت و تجربه انتخابات دارند.

وی از اجرای کامل قانون و رعایت همه موازین انتخاباتی خبر داد و اضافه کرد: سلامت انتخابات با اجرای قانون، رقابتی بودن انتخابات با مشارکت ذی‌نفعان و جاری شدن قانون در همه مراحل انتخابات از ارکان انتخابات است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر از استان‌های پیشتاز در اجرای مراحل مختلف انتخابات است، خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت برابر در انتخابات برای همه از اهداف و وظایف ما است تا آنچه حق، قانون و عدالت است اجرایی شود.

وی از تدوین منشور اخلاقی انتخابات در استان بوشهر و ارائه آن به نامزدهای انتخابات خبر داد و افزود: در بحث امنیت انتخابات نیز طرح امنیت را در دو حالت عادی و خاص تهیه شده و به تصویب شورای تامین استان قرار گرفته است.

آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذر به مدت یک‌هفته در چهار حوزه انتخابیه آغاز شده است و داولبان برای ثبت‌نام باید به فرمانداری‌های بوشهر، کنگان، دشتی و دشتستان مراجعه کنند.

سید اسماعیل موسوی اضافه کرد: ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز از ۲۶ آذر ماه تا پایان وقت اداری دوم دی‌ماه انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند به فرمانداری بوشهر یا وزارت کشور مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۲۳ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: ۱۴ نفر در روز اول و ۹ نفر نیز در روز دوم ثبت انتخابات مجلس در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، پنج‌نفر در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه، دو نفر در حوزه دشتی و تنگستان و شش نفر در شهرستان دشتستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تنها دو نفر از نامزدهای ثبت‌نام‌کرده از بانوان هستند، افزود: این دو نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ثبت‌نام کرده‌اند.

موسوی گفت: تاکنون دو نفر نیز برای انتخابات مجلس خبرگان در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند.

[کد خبر:AJ11069]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب