آینه جم : کانال خبری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس دهم با انتخاب رویکرد کلی نویسی در انعکاس دستاوردهای دیدارهای دکتر شهریاری با وزرا و معاونان آنان، بیش از گزارش دستاوردهای این دیدارها، سعی در القای اهمیت دکتر در سطح ملی دارد.

در همین حال این کانال خبری می کوشد با تاکید بر کلید واژه «عقب ماندگیهای چند ساله» توپ را به میدان نماینده پیشین یا مردمی بیاندازد که در انتخاب وی در طول سالیان متمادی موثر بودند.

این موضوع در زمانی برجسته می شود که مردم دشتی و تنگستان به اهمیت نماینده خود در سطح ملی و منطقه ای واقف هستند و از وی به جای اثبات خود، تحقق وعده های انتخاباتی و عملی نمودن آمال و آرزوهای مردم محروم منطقه را مطالبه می کنند.

در حالی که بخش زیادی از افکار عمومی در شهرستان دشتی منتظر اقدامات عملی آقای نماینده و رفع مشکلات موجود و تحقق وعده های انتخاباتی وی هستند کانال خبری او با درج تصاویر دیدارهای ایشان با وزرا و کلی نویسی در بازتاب نتایج این دیدارها سعی در اثبات این موضوع دارد که شماره هایی که در جیب آقای نماینده بود، می تواند دری به توسعه شهرستان دشتی و حوزه انتخابیه بگشاید.
این در هنگامی است که مردم دشتی در موضوعات ملموس و مربوط به زندگی، کار و معاش خود دچار تنگنا می باشند.
تمرکز دکتر شهریاری بر دیدارهای شفاهی که دستاوردهای مستند و عملی ندارد در موقعی که دشتی بیش از هر زمان به اقدامات عملی نیازمند می باشد، بخش زیادی از افکار عمومی را به خیل منتقدان وی افزوده است.
در اخبار منتشر شده در کانال خبری دکتر شهریاری قول و قرارهای کلی وزیران و معاونان آنان برای رفع مشکلات بازتاب داده می شود اما مشخص نیست این وعده ها کی و چگونه محقق می گردد.

به عنوان مثال مشخص نیست چه هنگام وامهای بلاعوض به مردم منطقه زلزله زده شنبه پرداخت می شود یا درمانگاه تامین اجتماعی دشتی و تنگستان چه هنگام و با کدام اعتبار احداث می شود؟
در وقتی که عدم تحقق اعتبارات شهرستان دشتی در سال گذشته عملا تعداد قابل ملاحظه ای از پروژه های عمرانی را به سرآغاز تعطیلی کشانده چانه زنیهای آقای نماینده تاکنون نتوانسته است کمترین نشانه های عملی عبور از رکود را در شهرستان برجسته سازد.

همین دیروز در اخبار، تعطیلی شعبه شهید رجایی بانک کشاورزی خورموج منعکس شد در شرایطی که شهرهای شنبه و بادوله در شهرستان دشتی که اقتصادشان بر پایه کشاورزی است محروم از یک شعبه بانکی هستند.

بی شک نماینده مردم در دیدارهای خود این مشکل را بارها و از زبان مردم و نمایندگان آنان شنیده و بعید نیست قول حل و رفع این مشکل را نیز به مردم این شهرها داده باشد.
نمونه ای از آخرین کلی نویسی کانال خبری دکتر شهریاری را در دیار وی با وزیر بهداشت بخوانیم

«نشست دکتر سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم شریف دشتی و تنگستان با دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
در این نشست دکتر داوود دانش جعفری مشاور عالی وزیر و مهندس طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی، حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.
در ابتدای این نشست دکتر هاشمی از نقش و حضور فعال بیش از ۱۰ سال دکتر شهریاری در هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و همچنین حمایت از برنامه های توسعه ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون تلفیق برنامه ششم قدردانی نمود.
همچنین دکتر شهریاری نیز از تلاش های ایشان و مجموعه وزارت در پیشبرد اهداف توسعه بهداشت و درمان در کشور تشکر نمود و خواستار توجه جدی و رفع مشکلات بهداشتی و درمانی در حوزه انتخابیه خود شد.
در ادامه دکتر شهریاری به بیان مصادیق و الزامات نیاز های دو شهرستان دشتی و تنگستان در حوزه بهداشت و درمان و نیاز جدی به جبران عقب ماندگی های چند ساله اخیر پرداخت که با درک شرایط و نظر مساعد و مثبت دکتر هاشمی مقرر شد در اسرع وقت اقدامات لازم آغاز شود».

دستاورد دکتر شهریاری در هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکنون برای مردم تشریح نشده است و معلوم نیست وی تا چه میزان در عقب ماندگیها و پیشرفت های بهداشتی و درمانی استان موثر بوده است.
معلوم نیست کدامین مصادیق و الزامات بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان به دکتر هاشمی منعکس شده است و دقیقا وی برای رفع این نیازمندیها چه دستوراتی داده است و افکار عمومی باید از کدام مرجع پیگیر تحقق این نیازمندیها باشند.

منبع: مند

[کد خبر:AJ18762]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب