آینه جم: این روزها با قطعی شدن تغییر استاندار بوشهر، بازار گمانه زنی ها نیز داغ شده و هربار گزینه ای جدید در سطح کانال های تلگرامی و فضای مجازی علم می شود!

به گزارش «آینه جم»؛ گزینه هایی که قطعی نیست و البته اگر قطعی هم بودند، هیچکدام در سطح مدیریت اجرایی استان بوشهر نیستند و بیشتر سطح شان در حد دوره کاروزی می ماند که بوشهر باید پله ترقی آن باشد.

با شروع بکار دولت ها و تعیین تکلیف وزارتخانه ها، اولویت بعدی دولت ها، تعیین استانداران و فرمانداران می باشد که مجری سیاست های داخلی دولت هستند.

در این بین با توجه به تمدید حضور رییس دولت قبلی در دولت فعلی و ادامه مسئولیت وزیر کشور، معمولا تغییرات استانداران نیز بیشتر حول جابجایی ها و انتصابات حداقلی می چرخد، موضوعی که وزیر کشور نیز قبلا بدان اشاره کرده و گفته بود «تغییر یا تثبیت استانداران خداقلی بوده و طی شهریور و اوایل مهرماه نهایی می شود.»

در این بین با قطعی شدن تغییر استاندار بوشهر، توجهات به ساختمان آجری وزارت کشور در خیابان فاطمی است تا گزینه موردنظر دولتی ها برای این پست مشخص شود.

در ماههای گذشته چهره هایی متعددی در محافل سیاسی برای استانداری مطرح شدند، از استانداران هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد تا اخیرا که نام فتح الله حقیقی معاون پیشین سیاسی استانداری بوشهر مطرح شده، چهره ای که اکنون در استان البرز عهده دار همین مسئولیت می باشد.

روز سه شنبه نیز در فضای مجازی نام فردی بنام «صفایی مقدم مسئول حراست استانداری سمنان و مدیر سابق اداره کار خوزستان برای حضور در استانداری بوشهر مطرح شد، عصر نیز در فضای کانال های تلگرامی از «امید بیانک» نماینده اسبق اهواز برای استانداری بوشهر یاد شد که البته پیگیری های «خلیج فارس» نشان می دهد هیچکدام بصورت جدی مطرح نمی باشد.

در همین خصوص نماینده بوشهر، گناوه و دیلم عصر سه شنبه گفت: طبق آخرین تماس با وزارت کشور که امروز بوده، هیچ گزینه ای برای استانداری بوشهر مطرح نگردیده است.

عبدالحمید خدری در گفتگو با «خلیج فارس» ادامه داد: البته سالاری طی هفته جاری به یکی از استانداری ها در شمال کشور منصوب می شود، ولی بحثی جدی درباره جایگزین وی مطرح نشده و با این شرایط، احتمال تعیین سرپرست از میان یکی از معاونان استانداری محتمل می باشد.

البته برخی منابع آگاه می گویند: وزارت کشور در حال بررسی گزینه های موردنظرش برای استانداری بوشهر است و بی اطلاعی نمایندگان دلیل بر این نیست که وزارت کشور هم دست روی دست گذاشته است.

به عقیده آنها، اختلافات آشکار نمایندگان استان با یکدیگر که مجالی برای نشست بدون تنش آنها فراهم نکرده، مانع از مطرح شدن گزینه های پیشنهادی از سوی آنها به وزارت کشور شده و عملا در این شرایط، وزارت کشور پس از نهایی کردن روند تعیین استانندار، نمایندگان را مطلع خواهد کرد.

با این همه، افکار عمومی خصوصا حامیان دولت انتظار دارند برای بوشهر فردی به عنوان نماینده ارشد دولت تغیین شود که نگاه به بوشهر صرفا برای  کاروزی و کسب تجربه نباشد، بلکه قادر به تعامل با ارکان دولت و توان کافی برای توسعه استان باشد، موضوعی که خلاء آن در دولت نخست روحانی دیده شده است.

[کد خبر:AJ22825]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب