0000000000100000008i.jpeg

 

 

آینه جم- مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: این پتروشیمی در سال گذشته در ۳۴۳ روز و به نوعی ۹۵ درصد سال تولید داشت که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۷ درصدی در میزان تولید تجربه کرده است.
به گزارش آینه جم: جواد حاتمی روز چهارشتبه در نشست هم اندیشی راهکارهای تحقق حداکثری جهش تولید با مشارکت مردم در صنعت ارزآفرین پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت اظهار کرد: پتروشیمی بوشهر در سال گذشته با ۵۱۰ میلیون دلار صادرات در این شاخص رشد ۱۸ درصدی داشته و همچنین موفق به کسب درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال شده است.
وی بیان کرد: ظرفیت تولید پتروشیمی بوشهر حدود ۹ میلیون و ۲۴۸ هزار تن است که بخشی از این محصولات به صورت خوراک به مصرف واحدهای دیگر مجتمع می‌رسد و بخش دیگر به عنوان محصول نهایی صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر تصریح کرد: مجموعه پترشیمی با توجه به تنوع محصولات بزرگ ترین زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور را دارا است به نوعی که از مرحله دریافت گاز ترش تا انواع محصولات شیمیایی و الفینی در پتروشیمی بوشهر تولید می‌شود.
حاتمی ادامه داد: این محصولات توسط ۱۲ پتروشیمی تولید می شود و یا در آینده با راه اندازی فازهای توسعه‌ای تولید آنها آغاز می شود.
وی اظهار کرد: پتروشیمی بوشهر از طریق فروش یوتولیتی کمک شایانی به سایر واحدهای پتروشیمی دارد به نحوی که یک سوم درآمد پتروشیمی بوشهر از محل فروش یوتیلیتی است.
حاتمی عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات پتروشیمی تهیه خوراک است که با توجه به راه اندازی فاز دوم در آینده نزدیک نیاز است سهمیه خوراک پتروشیمی بوشهر افزایش پیدا کند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر تصریح کرد: در تحقیق و توسعه نگاه به این است که از ظرفیت های داخلی نهایت استفاده انجام و از شرکت های داخلی برای شارژ کاتالیست‌ها بکارگیری شود.
وی افزود: رویکرد زیست محیطی به صورت عینی و واقعی در پتروشیمی بوشهر دنبال می‌شود و در این زمینه برای کاهش پساب و حفظ محیط زیست منطقه اقدام های ارزشمندی اجرایی شده است.
حاتمی عنوان کرد: در سال گذشته نیز تندیس واحد پاک به پاس اقدام های ارزشمند زیست محیطی به مجموعه پتروشیمی بوشهر اهدا شده است.
وی ادامه داد: بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی و صرفه ۱۵۰ هزار دلاری ماهانه از دیگر دستاوردهای این پتروشیمی محسوب می شود.
حاتمی اظهار کرد: روزانه مصرف انرژی در حوزه تولید پایش می‌شود تا سهم بسزایی در صرفه جویی و پایش به صورت روزانه انجام شود.
وی ادامه داد: کل فروش پتروشیمی بوشهر ۵۹۸ میلیون دلار گزارش شده است.
حاتمی افزود: در فاز دوم پتروشیمی متوسط پیشرفت واحدهای در دست احداث ۹۳.۵ درصد است که انتظار می رود دو تا سه طرح این فاز در سال جاری به بهره برسد.
[کد خبر:AJ45504]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب