000000000000000098.jpeg

به گزارش آينه جم؛ براستی دست مایه یک نامزد برای ورود به مجلس چیست؟و آیا تنها جایگاه عرضه ی گفتمان فرهنگ سیاسی فضای مجازی است؟
تمرکز عنوان این نوشتار؛ حول  پیگیری این ضرورت است  که ما از واقعیت های موجود زمینه های وصول  به حقایقی را دریابیم که فضای مجازی  میتواند پیرامو ن آن  هاله از ابهام وتردید ایجاد  کند کانون مرکزی  دراین جریان تکیه بر این نکته ی اصلی است ابزار تکنولوژی رسانه وارتباطات متنوع ومتعدد گردیده وگسترش می یابد اما دیدگاههای سیاسی همانست که بود وطبیعی است که نامزدها و مخاطبین هردو  بعنوان کاربر به فضای مجازی بجهت تاثیرگذاری  فوق العاده ودریافت خبر ، و... مراجعه می کنند

افزایش تعدا د کاربران وارزانترین و سریع ترین وسیله ممکن برای اطلاع رسانی دوطرفه و همگانی باانتقال گرمای رقابت ها به این شبکه،  در نهایت بعنوان طریقی برای ترزیق افکار ونتیجه گیری نهائی از صندوق رای به آن توجه  واهتمام ویژه  خواهند داشت.

 نوشته ها و تصاویر، هدف و نقش منبع والهام  افکار منتشر شده  را توزیع وتشریح می کنند .  واضح است کاندیدا ها ،  با  تغذیه ی  ابزار رسانه ی سنتی  و فضای رسانه ی به اضافه ی وسائل ارتباط اجتماعی  بطور مشترك به اظهار  گفتمان سیاسی خود می پردازند

    که برخی  از آنان در هدف گذاری پیامهای نوشتاری، تصویری،بصری در نگاه اول، قصدی جز معطوف نمودن توجه افکار عموی بسوی خود ندارند و پس از آن وزن  دیدگاه انتخاباتی خود را  ارتقاء می دهند .

شاید یکی از دلایل تمرکز نامتعارف  برخی سیاسیون بر رسانه های نوین وایجاد واحدهای دامنه دارگسترده خلاء رویه ی قدرتمندی است که باحضور كاریزما تیک و توانمندی  خطابه های صادقانه وعملگرایانه که انبوه جمعیت را سیل مانند "به گرد خود فرا می خواند ومثل باران  جان می بخشید تا حدود زیادی حس می شود . از این مسیر پرنمایند


   بازگشت به وجدان اخلاق  سیاسی ، گاهی با ماسک بزک شده توسط  پول و شدت کوفتن بردهل درعصر ارتباطات؛ گفتمان فرهنگی و سیاسی منطقی وعملگرا را با دروازه بزرگ خود تحت شعاع قرار داده است.

بویژه که قرار است در فضای رقابت انتخاباتی سالم در این عرصه،  پروسه ی توجیه وارشاد وبصیرت بخشی انتخاب کنندگان  باحقوق اساسی ومطالبات  عقلائی ،برنامه ها  و وظایف نماینده براساس قانون اساسی  ،اقدامات لازم  عرضه شده و عملی گردد .

  هسته های فعال تبلیغات انتخاباتی چگونه  و به چه میزان محتوای فاخر و شایسته  از کاندید مورد حمایت  خود تولید کرده عرضه می کنند؟  این پروسه  مختصراً در چند حوزه زیر قابل بررسی است:

1-شیوه های جدید تبلیغات:

 این مجموعه در حیطه اهتمام جدی تعداد زیادی از کاندیداها  وحامیان آنها درانتخابات قرارگرفته است، طبیعی است که گروههای سنی متنوعی از جوانان حسب جنسیت وسطوح تحصیلات وتفاوت مشاغل در قلب هدف جای دارند ، 

وموفقیت جذب آنها ارتباط  نزدیکی با تفاوت فعال تبلیغات درفضای مجازی دارد اگر حداقل 50 درصد گوشی های همراه پرامکانات را به مجموع سیستم های ثابت و... متصل به شبکه ی اینترنت  را ... در نظر بگیریم می توان تا حدود زیادی به تأثیر در انتخاب کننده حسب ارزیابی اش از مفادمنتشره  در فضای مجازی نسبت به واقع  موجود یا در  موازات آن پی برد ،  بخصوص که در مرتبه آغازین عاطفه ی مخاطب بجای واگذاری گزینش درتفاوت و احیاناً پیام  ارسالی پیام دهنده باعدم تعهد در پایبندی به صداقت موجبات تصمیم گیری و عکس العمل آنی را فراهم می آورد  ، وچه بسا منابعی موازی  با توزیع مرحله ی وزمانبندی  نقش، به همسو کردن هدف خود موفق شوند،

  اولویت بندی قضایای ضروری روزمره فقط تا هنگام برگزاری انتخابات، وحملات پیاپی به مواضع رقیب یا جامعه هدف، اهمیت ، حرمت ، اعتبار و ارزش  فضای مجازی  را مخدوش می کند .

2- برنامه ی انتخاباتی کاندید مورد نظر:

  یکی از محتواهای پایه در تبلیغات، برخی  نامزد های انتخاباتی نه تنها برای اقناع  انتخاب کنندگان که در راستای اثبات  شایستگی برتر خود مطرح می شود که عموماً وعده  بجهت نداشتن روش های دقیق مطالعاتی وعلمی   تنها  به تحقق رغبات وآرزوهای  توده مردم بصورت یکجانبه انعکاس می یابد ،که دقیقاً هربرنامه ی اعلام  شده  خود به کار کارکاهی مفصل نیازمند استتا قابلیت تطبیق  و تنفیذ را پیدا کند.

و برهمین اساس فضای مجازی در وقت کم وحجم گسترده تبادل داده پردازی های مداوم وپراکنده، جوابگوی این جریان هدفمند نمی تواند باشد./نويسنده:عبدالمجيد اورا

[کد خبر:AJ11543]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب