nimasabour.jpg

آینه جم؛ توسعه فضاهای ورزشی امری بسیار مهم و حائز اهمیت برای جوانان شهرستان جم است که با رفع این معضل می توان علاوه بر پرورش استعدادهای فراوان این منطقه از آسیب های اجتماعی جدی چون،اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کرد.

از طرف دیگر پر کردن اوقات فراغت نوجوانان،جوانان و بانوان نیز از جمله مسایل مهمی است که توسعه،گسترش و نگهداری اماکن ورزشی می تواند راهکار مناسبی برای آن باشد.

در جلسه ای که چند ماه پیش در خصوص مسائل و مشکلات ورزشی بین روسای هیات های ورزشی شهرستان و فرماندار جم برگزار شد مسائل و مشکلاتی مطرح گردید که از آن جمله می توان به نبود خوابگاه ورزشی جهت میزبانی ها،نبود سانس و هزینه بالای اجاره سالن های برای باشگاه ها و هیات ها،مشکل وسیله جهت اعزام تیم ها به مسابقات و کمبود سالن ورزشی در سطح شهرستان اشاره کرد.

در این مطلب سعی داریم به برخی از مشکلات اماکن ورزشی پرداخته و وعده های مسئولان را بازخوانی کنیم.

سالن ورزشی شهدای بهارستان؛

نامساعد بودن کفپوش و عمر کم آن

نبود روشنایی در مسیر ورودی و اطراف سالن در شب جهت ایجاد امنیت بیشتر

نداشتن راه ورودی مناسب

وعده یا اقدام مسئولان : فرماندار جم از کلنگ زنی راه ورودی سالن به دلیل چند نفر معارض، خودداری کرده و اقدامی برای رفع آن نیز انجام نداده است.

سالن ورزشی نشاط:

یکی از سالن های اصلی اداره ورزش و جوانان که اغلب مسابقات ورزشی رسمی در آن برگزار می گردد اما متاسفانه کفپوش آن وضعیت مناسبی نداشته و از سوی مسئولان نیز اقدامی در این راستا صورت نمی گیرد.

وعده یا اقدام مسئولان : بهروزیانفر مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار عصر جم از تعمیر کفپوش سالن نشاط شهر جم در اواخر سال 94 خبر داد اما متاسفانه شواهد حاکی از ان است که هیچ اقدام قابل توجهی جهت تعمیر سالن مذکور صورت نگرفته است.

همچنین دراهکی رئیس اداره ورزش و جوانان در طول سال 94 چندین بار از تعمیر سالن نشاط حداکثر تا بهمن 94 خبر داده بود که به نتیجه نرسید.

سالن ورزشی جام جم:

این سالن قدیمی ترین سالن ورزشی شهرستان جم است که دو سالی است تعمیرات آن در بخش سقف و کفپوش آغاز شده اما همچنان به بهره برداری نرسیده است.

وعده یا اقدام مسئولان : دراهکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جم از افتتاح سالن جام جم در دهه فجر 94 خبر می داد اما متاسفانه به سرانجام نرسید.

زمین چمن مجموعه ورزشی شهدای دانش آموز شهرستان جم؛

زمین چمن شهدای دانش اموز در سال 88 بخاطر ایرادات اساسی آن خصوصاً در بحث استفاده از خاک نامناسب توسط مدیریت آموزش و پرورش جم از اداره کل نوسازی مدارس استان تحویل گرفته نشد و این خود نوعی دیگر از دورریزی سرمایه است؛ به علاوه، این خاک بدون آزمایش در زمین ریخته شده و علی رغم پیگیری و عدم تایید خاک مذکور توسط مرکز تحقیقات و آزمایشگاه خاک استان و اعلام مستندات، به همان شکل رها شده و دیگر پیگیری های خاصی در جهت رفع مشلات چمن صورت نگرفته است

وعده یا اقدام مسئولان : همه مسئولان ذیربط این زمین را به فراموشی سپرده اند.

سالن ورزشی شهید نیکخواه شهرجم؛

سالن ورزشی شهید نیکخواه، جنب کمیته امداد امام خمینی (ره)، با موقعیت ویژه در مرکز شهر

پروژه ای که در سال 89 آغاز شد و به خاطر عدم آشنایی لازم در ایجاد بتن(زیرساخت) مناسب و نیز به دنبال آن نصب نامناسب کف پوش و عدم پیگیری و حمایت فرماندار اسبق شهرستان این پروژه تا ماه ها معلق مانده بود و هنوز نیز به ثمر نرسیده است.

وعده یا اقدام مسئولان : نوروزی فرماندار جم قصد داشت در دهه فجر سالن مذکور را با وجود مشکلات،افتتاح نماید اما با مخالفت آموزش و پرورش راه به جایی نبرد و سالن همچنان بلا استفاده است.

در طرفی دیگر فرماندار جم در سخنرانی 22 بهمن از افتتاح سالن ورزشی شهید نیکخواه در یک هفته بعد از 22 بهمن خبر داد اما حال بعد از زمان اعلام شده سه هفته می گذرد اما همچنان این سالن به دلیل مشکلات معلق مانده است.

به نظر می رسد افتتاح چندین زمین چمن مصنوعی در روستاها و شهرهای جم،مسئولان جمی را از سالن های ورزشی و سایر اماکن غافل نگه داشته و آنها در خواب چند افتتاح زودگذر نگه داشته است.

آن چه امروز در ورزش جم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است،نگهداری و تعمیرات به موقع اماکن ورزشی است.

حال باید دید که مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلات موجود ورزشی شهرستان چاره ای خواهند اندیشید یا همچنان به قول ها و وعده های بدون پشتوانه اکتفا می کنند.

منبع: آوای جم

[کد خبر:AJ13810]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب