0000000000000000000000000006hg57h.jpeg

 

 

آینه جم- مجمع شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس با حضور ۹۴ درصدی شرکت‌های پتروشیمی منطقه در سالن شرکت پتروشیمی کاویان برگزار شد.
به گزارش آینه جم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- در این نشست گزارش حسابرسی در مورد اعتبارات و هزینه کردهای شورای راهبردی قرائت شد.
همچنین نظر به استقبال شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس از شورای راهبردی، با پیشنهاد افزوده شدن دو شرکت دیگر به جمع اعضای اصلی موافقت شد. بنابراین شورای راهبردی پتروشیمی های مستقر در منطقه ویژه پارس از این پس دارای هفت عضو اصلی، دو عضو علی البدل و همچنین سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان نماینده نهاد حاکمیتی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاویان با بیان این که شرکت ها در کنار سودآوری باید به مسئولیت های اجتماعی نیز توجه ویژه داشته باشند، احساس تعهد شرکت ها را در پایداری آن ها مهم و موثر ارزیابی کرد.
رمضان اولادی گفت: شرکتی می تواند پایدار بماند که سه حوزه اقتصادی، زیست محیطی و مسئولیت های اجتماعی را مدنظر قرار بدهد.
وی با اشاره به آسیب شناسی های صورت گرفته از شورای راهبردی در گذشته گفت: تغییر سیاست های شورای راهبردی از شخص محوری به شورامحوری و کمیته محوری از جمله اقدامات خوب و ارزشمند در دوره جدید بود.
وی اهمیت دادن به پروژه های زیرساختی و عمرانی را از سیاست های مهم شورای راهبردی از یکسال گذشته دانست و ابراز داشت: یکی دیگر از سیاست های شورای راهبردی این بود که از این پس ۸۰ درصد بودجه ها صرف فعالیت های عمرانی و ۲۰ درصد برای امور جاری هزینه شود.
اولادی با بیان این که در گذشته حساب های بانکی متعددی برای شورای راهبردی وجود داشت، افزود: مقرر شد از سال گذشته تنها یک حساب بانکی برای شورای راهبردی ایجاد شود تا برداشت و پرداخت از حساب کاملا شفاف و مشخص باشد.
وی حسابرسی از عملکرد مالی شورای راهبردی که برای اولین بار صورت گرفت را بسیار مهم ارزیابی و آن را در راستای شفافیت بیشتر عنوان کرد.
مدیرعامل پتروشیمی کاویان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس برای شفاف سازی بیشتر اشاره کرد و گفت: از سال قبل قرار شد مبالغ در حساب دستگاه های متقاضی یا ذیحسابی های آن ها واریز شود تا به راحتی محل هزینه کردها مشخص، شفاف و قابل ردیابی باشد.
وی مشارکت در طرح ها و پروژه ها را از دیگر سیاست های شورای راهبردی پتروشیمی های مستقر در منطقه ویژه عنوان کرد و گفت: برای افزایش مشارکت دستگاه ها برای عمران و آبادی منطقه قرار شد برای احداث پروژه ها از محل شورای راهبردی ۵۰ درصد و مابقی نیز توسط دستگاه ها تامین شود و اعتبارات بر اساس گزارش پیشرفت پروژه توسط تیمی مجرب که بخاطر همین کار تشکیل شده است، تزریق شود.
اولادی خودداری از موازی کاری را از دیگر اقدامات مهم شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس دانست و ابراز داشت: حضور مهندس اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در کمیته اجرایی بسیار مغتنم و مفید بوده و در راستای جلوگیری از موازی کاری و انجام فعالیت ها به صورت یکپارچه و واحد صورت گرفته است.
وی با بیان این که پیشتر ممکن بود برخی دستگاه ها، نهادهای فرهنگی، آموزشی و حتی اشخاص کمک هایی را به طور همزمان از چند منبع دریافت کنند، ابراز داشت: با تشکیل شورای راهبردی جدید و اجرای سازوکارهای صحیح، از موازی کاری جلوگیری بعمل آمده و کارها به صورت واحد و یکپارچه انجام می گیرد.
اولادی خودداری از موازی کاری را از دیگر اقدامات مهم شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس دانست و ابراز داشت: حضور مهندس اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در کمیته اجرایی بسیار مغتنم و مفید بوده و در راستای جلوگیری از موازی کاری و انجام فعالیت ها به صورت یکپارچه و واحد صورت گرفته است.
وی با بیان این که پیشتر ممکن بود برخی دستگاه ها، نهادهای فرهنگی، آموزشی و حتی اشخاص کمک هایی را به طور همزمان از چند منبع دریافت کنند، ابراز داشت: با تشکیل شورای راهبردی جدید و اجرای سازوکارهای صحیح، از موازی کاری جلوگیری بعمل آمده و کارها به صورت واحد و یکپارچه انجام می گیرد.
اولادی با بیان این که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از کمک های شورای راهبردی مختص شهرستان های جنوبی استان بوشهر است، اظهار داشت: در حال حاضر اکثر فعالیت های شورای راهبردی در چهار شهرستان عسلویه، کنگان، جم و دیر متمرکز شده است.
در ادامه جلسه رییس سنی، ناظر اول و دوم توسط اعضا مشخص شدند تا ضمن قرائت گزارش حسابرسی، رای گیری برای اعضای اصلی و علی البدل شورای راهبردی پتروشیمی های مستقر در منطقه ویژه پارس برای یک سال انتخاب شوند.
همچنین در این جلسه حسابرس گزارش کاملی از حسابرسی در چهار موضوع رسیدگی به اسناد و مدارک مثبته درمورد بودجه مصوب هزینه های سرمایه ای، کنترل و مطابقت بودجه مصوب شورا با هزینه های جاری و سرمایه ای، کنترل میزان قدرالسهم شرکت های عضو با میزان واریزی های انجام شده بر اساس فرمول z تعیین شده توسط شورا و همچنین آیین نامه ها درمورد ساختار اداری و کنترل نحوه اجرایی قرائت شد.
در ادامه شرکت های پتروشیمیِ داوطلب برای عضویت در کمیته اجرایی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس نام خود را ثبت کردند تا با رای گیری، اعضای اصلی و علی البدل این کمیته مشخص شود.
در پایان رای گیری نیز پتروشیمی های جم، دماوند، نوری، زاگرس، کاویان، پردیس و مروارید با اکثریت آرا به عضویت اصلی این کمیته درآمدند.
شرکت های پتروشیمی ساسول و پتروپالایش کنگان نیز عضو علی البدل کمیته اجرایی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه ویژه پارس شدند‌.
در ادامه اعضای مجمع به شرکت آماردن به عنوان بازرس و حسابرس رای داده و همچنین قرار شد مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان نماینده حاکمیت به طور ثابت در جلسات حضور داشته باشد.
در پایان جلسه نیز مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس استقبال و اعتماد شرکت های پتروشیمی منطقه از شورای راهبردی را ارزشمند دانست و از حاضرین در مجمع قدردانی کرد.
سخاوت اسدی با قدردانی از شرکت هایی که قدرالسهم خود را به موقع پرداخت می کنند، گفت: این قدرالسهم ها به منازل مردم، فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و سایر نیازهای مردم تبدیل می شود که باقیات الصالحات بوده و امیدواریم از این پس نیز تداوم یابد.
وی افزود: از شرکت هایی که پیشتر عضو شورا نبودند خواستار حضور و عضویت آنان در شورا شدیم که خدماتِ بهتر و بیشتری به مردم صورت بگیرد.
اسدی با عذرخواهی از تاخیر در برگزاری جلسه مجمع، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری دوبار برای برگزاری این مجمع برنامه ریزی شده بود که ابتدا به دلیل مراسم معارفه فرمانداران شهرستان های عسلویه و کنگان و سپس به دلیل شهادت رییس جمهور و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد لغو شد.
[کد خبر:AJ46079]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب