آینه جم : سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان عسلویه با اشاره به سقوط جوان کوهنورد در دره درزو عسلویه گفت: سه تیم امداد کوهستان به منطقه اعزام شدند و فرد حادثه‌دیده نجات یافت.

به گزارش آینه جم ؛ محمد کشتکاری در گفت‌وگو با تسنیم از حادثه در دره درزو روستای اخند شهرستان عسلویه شامگاه دوشنبه خبر داد و اظهار داشت: پس از دریافت گزارش حادثه از مرکز کنترل هماهنگی عملیات معاونت امداد و نجات استان بوشهر مبنی بر سقوط یک کوهنورد در دره 2 تیم امداد کوهستان از شهرستان جم و پایگاه امداد جاده‌ای پرک کنگان و یک تیم امدادی از دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر عسلویه به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به نجات کوهنورد ادامه داد: پس از گذر از مسیر دسترسی به همراه مردم منطقه و رسیدن به محل، فرد حادثه‌دیده مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه شکستگی از چندین ناحیه اقدامات درمانی و پیش بیمارستان به کوهنورد حادثه دیده انجام و با مشارکت مردم منطقه به محل ایمن انتقال یافت و در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفت.

کشتکاری، اصلی‌ترین مولفه موثر در امدادرسانی را زمان دانست و خاطرنشان کرد: پس از اعلام حادثه از سوی اورژانس به ندای امداد 112 با هماهنگی معاونت امداد و نجات در کوتاه‌ترین زمان ممکن تیم‌های امدادرسان به محل اعزام شدند.

سرپرست دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر عسلویه با اشاره به خدمات شبانه‌‌روزی امدادرسان هلال احمر در بخش‌های مختلف ساحلی، کوهستان، جاده‌ای و هوایی اضافه کرد: هموطنان در مواجه با فرد سانحه‌دیده یا بروز حادثه می‌توانند با شماره تماس 112 ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس برقرار کنند.

وی همکاری و مشارکت مردم با امدادگران را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: شهرستان عسلویه از ظرفیت‌های مختلف گردشگری در ساحل و کوهستان برخوردار و لازم است برای جلوگیری از هر گونه سانحه و حادثه با اطلاعات کامل از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

[کد خبر:AJ46085]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب