3917453_259.jpg

آینه جم: جانشین ستاد انتخابات استان بوشهرگفت:تا پایان مهلت نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ششمین روز ،شمار این افراد به 83 نفر رسید.

به گزارش «آینه جم»؛ سید اسماعیل موسوی افزود: امروز 30نفر در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر نام نویسی کردند که به تفکیک حوزه های انتخابیه به شرح زیر است:

حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم 13 نفر (تاکنون 41 کاندیدا)

حوزه انتخابیه کنگان،دیر،جم و عسلویه 7 نفر (تاکنون 18 کاندیدا)

حوزه انتخابیه دشتستان 6 نفر (تاکنون 17 کاندیدا)

حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان: 4 نفر (تاکنون 7 کاندیدا)

موسوی که با ایرنا گفتگو کرده، با اشاره به اینکه پنج نفر از داوطلبان یادشده سابقه نمایندگی مجلس دارند ادامه داد: از مجموع افراد نام نویسی کرده 9نفر خانم هستند.

وی گفت:شمار داوطلبان نمایندگی دوره نهم در مجموع 45نفر بود که در این دوره تاکنون به 83نفر رسیده است.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر افزود:روز گذشته سه داوطلب نمایندگی حوزه های انتخابیه استان بوشهر از تهران نام نویسی کرده بودند.

وی یادآورشد:امروز چهارفرمانداری مرکز حوزه انتخابیه استان بوشهر از نظر شمار مراجعه کنندگان داوطلب نمایندگی پرترافیک بود و پیش بینی می شود فردا نیز این روند افزایش یابد.

موسوی گفت: برهمین اساس داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با همراه داشتن همه مدارک مورد نیاز از ساعت های آغازین ثبت نام به فرمانداری ها مراجعه کنند.

وی افزود:بررسی اجمالی گرایش های سیاسی داوطلبان ثبت نام شده نمایندگی در استان بوشهر بیانگر تنوع سلیقه سیاسی از همه جناح های سیاسی پذیرفته شده است.

موسوی یادآورشد:همچنین باتوجه به پایان نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در ساعت 24 شب گذشته در مجموع پنج نفر نام نویسی کردند.

وی بااشاره به اینکه در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری رقابت بین دو داوطلب بود اضافه کرد:سه نفر از این افراد در فرمانداری بوشهر ، یک نفر در قم و یک نفر نیز در وزارت کشور نام نویسی کرده اند.

موسوی گفت: بین داوطلبان یادشده دو نفر غیر روحانی و فقط یک نفر سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری دارد.

استان بوشهر دارای یک کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

پیش بینی واجدان شرایط رای استان بوشهر درانتخابات هفتم اسفند امسال 656هزار نفر است که از این شمار بیش از 26هزار نفر رای اولی خواهند بود.

 

[کد خبر:AJ11187]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب